Počuli ste o powerbanke pre elektromobily? Stojí 3 800 eur, váži 45 kg a nabije auto na 20 kilometrov

Majiteľ elektromobilu Tesla odporúča zaradiť tento „doplnok“ za takmer 4 000 eur do zoznamu povinnej výbavy.
Vydané  Text: 
Posledné roky sa elektrickým vozidlám mimoriadne darí a každý rok prichádzajú na trh nové modely s čoraz dlhším dojazdom na jedno nabitie. Aj vďaka tomu už nemusia batériové vozidlá zastávať výhradne funkciu druhého auta v rodine, pričom **väčšina súčasných modelov je bez problémov použiteľná aj za mestom.** Nabíjacia infraštruktúra mimo miest je však o niečo horšia, čo v prípade neočakávaného poklesu dojazdu môže vodičovi spôsobiť nemalé ťažkosti. **Majitelia s ťažkou nohou na akcelerátore tak môžu veľmi jednoducho skončiť na krajnici s prázdnymi baterkami.** Táto situácia sa stala aj Benovi Sullinsovi, ktorého Tesla „vypovedala službu“ približne kilometer od cieľa. **Pre takéto prípady si však zaobstaral mobilný batériový zdroj, s ktorým môže v prípade potreby napájať domácnosť, spotrebiče alebo aj vlastný elektromobil.** Základná jednotka tejto prerastenej powerbanky disponuje kapacitou až 3,6 kWh, čo by malo priemernému elektromobilu pohodlne stačiť na ďalších 20 kilometrov jazdy. Pochopiteľne, nepôjde o nijak zvlášť rýchle nabíjanie, ale svoj účel v krízovej situácii splní. V podstate ide o modernú náhradu bandasky na palivo pre elektrické autá.
V porovnaní s klasickou bandaskou však **táto veľká powerbanka váži až 45 kilogramov.** Do batožinového priestoru v aute sa síce zmestí, ale pravidelne s ňou manipulovať by sa nám nechcelo. Skutočný problém však vidíme skôr v cene tejto hračky. Slovenský internetový obchod ponúka rovnaký model batériového zdroja [EcoFlow Delta Pro za 3 800 eur.](https://www.dronerepublic.sk/ecoflow-delta-pro/?gclid=CjwKCAiAlrSPBhBaEiwAuLSDUHUhExXkjbTR90yMuT_Fg1sg2LIL1B4nsD9VfPqaup7gQZ-XQ7GP4RoCq9YQAvD_BwE) A to je suma, za ktorú by ste si už mohli kúpiť celkom slušné jazdené auto do mesta. Nehovoriac o tom, že akákoľvek jazdenka ponúkne lepší dojazd než sľubovaných 20 kilometrov zo záložného zdroja.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia