Lexus sa čiastočne lúči so svojím logom, podľa značky ide o vstup do novej kapitoly histórie

Zrušenie klasického loga nebude absolútne, dotkne sa však všetkých nových modelov výrobcu.
Vydané  Text: 
Automobilka Lexus pred pol rokom predstavila [nový model NX](https://www.autoviny.sk/novinky/122511/novy-lexus-nx-ma-aj-s-25-litrovym-motorom-spotrebu-len-3-l100-km-ma-ist-o-najsilnejsi-plug-in-hybrid-vo-svojej-triede), pričom najnovší NX 450h+ je nielen vrcholový model série NX, ale aj prvým plug-in hybridom značky Lexus. Stredne veľké SUV, ktoré jazdí na benzín aj elektrinu, dá sa nabíjať doma pomocou elektrického kábla na 230-voltovej sieti, ponúka dojazd na úrovni až 63 kilometrov a rýchlosť jazdy na elektrinu do 135 km/h. Základnou pohonnou jednotkou je pritom 2,5-litrový benzínový agregát a pohonný systém ako taký posiela krútiaci moment na všetky štyri kolesá – tie zadné poháňa vždy elektrický motor, benzínový predné. Vo výsledku má mať Lexus NX 450h+ priemernú spotrebu iba 3 l/100 km a zaraďovať sa tak medzi **najefektívnejšie vozidlá vo svojej triede**.
Existuje však aj alternatíva, napríklad variant NX 350h je v ponuke s pohonom predných kolies (FWD) a všetkých kolies (AWD), pričom nejde o plug-in hybrid, ale konvenčný káblom nenabíjateľný hybrid, ktorý alternuje benzínový motor v nízkych rýchlostiach. ### Začiatok konca zadného loga Keď značka predstavila nový model NX, tak zaujala pozornosť aj detailom, ktorý však nie je nepodstatný. SUV už vzadu nie je vybavené klasickým logom automobilky, ale nápisom LEXUS. Japonci tak akceptovali nový trend v autopriemysle a rozhodli sa, že stane pre značku príznačným.
Zástupcovia značky Lexus potvrdili, že rezignácia na použitie zadného loga v prospech väčšieho a výraznejšieho nápisu sa týka **všetkých pripravovaných modelov**. Plánované zmeny opísal **Brian Bolain**, šéf marketingu Lexusu, v rozhovore pre britský magazín MotorTrend. Množstvo zmien, z ktorých jednou z najdôležitejších je čiastočné opustenie existujúceho loga, podľa jeho názoru **symbolizuje ďalšiu kapitolu v histórii značky**. Nový akcent uvidíme nielen v koncepčnom LF-30 či LF-Z Electrified, ale aj v sériových verziách, ktorých finálne podoby budú známe už čoskoro, uvádza správa od automobilky. Plánované zmeny sú pritom rozsiahle. Kým nahradenie oválneho znaku nápisom je jasne viditeľné na prvý pohľad, v nových modeloch bude zmien oveľa viac. Lexus sa netají tým, že najbližšie roky sa budú niesť v znamení elektrifikácie. Okrem bezemisného pohonu máme očakávať aj nový multimediálny systém s bezdrôtovým rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, ako aj diaľkové aktualizácie typu Over The Air (OTA). Logo, ktoré dobre poznáme, však z áut značky Lexus nezmizne, ostáva oficiálnou ochrannou známkou značky. A odkiaľ sa vlastne zobralo? Charakteristické písmeno L s oválnym tvarom je dobre rozpoznateľné a jeho dizajn dokončili v roku 1988, rok pred spustením výroby prvého modelu Lexus LS. Tvar písmena je jednoduchý a symbolizuje aerodynamiku. Jeho tvorcovia tvrdia, že v ňom nie je nič náhodné – oblúky, zlomy a rovné čiary, ktoré ho vytvárajú, sú vraj výsledkom matematického vzorca.







Inzercia

Inzercia