BMW tento rok vytvorí 6-tisíc nových pracovných miest. Paradoxne vďaka elektromobilom

Kritici tvrdia, že ľudia nemajú o elektromobily záujem, BMW má však inú skúsenosť.
Vydané  Text: 
### Automobilky sa musia prispôsobiť novej ére *BMW plánuje v roku 2022 vytvoriť až 6 000 nových pracovných miest, aby sa pripravilo na rastúci dopyt po svojich elektrických vozidlách*, povedal generálny riaditeľ automobilky nemeckému denníku Muenchner Merkur, informuje denník Automotive News Europe ([zdroj](https://europe.autonews.com/automakers/bmw-will-create-6000-new-jobs-2022)). *Automobilka tak počas tohto roka zvýši svoju pracovnú silu až o 5 percent*, uviedol Zipse a dodal, že *BMW je na veľmi dobrej ceste k transformácii a už má svoje výrobné závody pripravené na elektrickú mobilitu*. V súvislosti s érou elektromobility sa zvykne hovoriť, že elektrické autá majú menej komponentov ako automobily s motormi s vnútorným spaľovaním, a tak ich výlučná výroba nutne prinesie prepúšťanie zamestnancov vo výrobných závodoch. **Nemusí to však byť pravda**, čoho dôkazom má byť nielen BMW, ale aj taký francúzsky Renault. Ten [našiel spôsob, ako ľuďom zachrániť prácu, bude vo veľkom repasovať staré autá](https://www.autoviny.sk/novinky/123128/renault-nasiel-sposob-ako-ludom-zachranit-pracu-bude-vo-velkom-repasovat-stare-auta). Podľa generálneho riaditeľa Renault Group, Luca De Meoa, tieto aktivity budú v roku 2025 produkovať 200 miliónov eur ročne a v roku 2030 by malo ísť až o jednu miliardu eur ročne. Ide pritom o jeden z bodov strategickej reštruktualizácie spoločnosti z minulého roka. Takýmto spôsobom mení účel svojej továrne na výrobu automobilov vo Flins blízko Paríža na recyklačné centrum a rovnakou zmenou v budúcnosti prejde aj ďalší závod značky Renault v Španielsku. Asi málokto predpokladal, že aj výkonné elektrické automobily budú predsa len úspešné v boji o zákazníka. Napríklad **Porsche Taycan** má našpliapnuté stať sa najpredávanejším Porsche novej doby.

Renault našiel spôsob, ako ľuďom zachrániť prácu, bude vo veľkom repasovať staré autá

Plány a konanie značky Renault poukazujú na fakt, že automobilky prechádzajú transformáciou a bez rozširovania aktív zrejme neprežijú.

BMW doteraz predalo viac ako jeden milión elektrifikovaných vozidiel, vrátane plne elektrických automobilov a plug-in-hybridných vozidiel. Do roku 2025 plánuje dosiahnuť dva milióny predajov plne elektrických vozidiel. Automobilka si kladie za cieľ, aby do roku 2030 aspoň 50 percent jej celosvetového predaja predstavovali elektromobily, ale varovala, že chýbajúca nabíjacia infraštruktúra je hlavnou prekážkou rýchlejšieho využívania elektrických vozidiel spotrebiteľmi. S ohľadom na environmentálnu politiku Európskej únie sa aj automobilka BMW v dohľadnej dobe stane plne elektrickou automobilkou, respektíve aspoň v Európe by mali 100 percent predajov predstavovať elektromobily. ### Ľudia chcú elektrické bavoráky Zipse povedal, že dopyt po elektromobiloch je napokon veľmi veľký. „**Náš i4 je niekoľko mesiacov vypredaný, rovnako ako iX**.“ BMW i4 sedan konkuruje ikonickému elektromobilu Tesla Model 3, zatiaľ čo iX je BMW je plne elektrické SUV a považuje sa za vlajkovú loď elektrických automobilov nemeckej značky. Avšak nie na dlho, BMW plánuje už budúci rok predstaviť **elektrickú verziu svojho luxusného sedanu radu 7**. „Tam to nebude iné,“ povedal Zipse v kontexte záujmu verejnosti o **elektrické BMW radu 7**.

PRVÝ TEST BMW iX xDrive50 za 136-tisíc eur: skvelý podvozok, úplné ticho a ohromný výkon. Takéto majú byť luxusné elektromobily.

Jazdili sme prvé BMW iX (i20) xDrive50 na Slovensku. Toto auto je historickým míľnikom automobilky pre pohon aj koncepciu interiéru.

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia