V uliciach Bratislavy uvidíme až 190 nových autobusov a 40 električiek! Pozrite sa, ako budú vyzerať:

Všetky vozidlá majú ponúknuť nadštandardný komfort aj bezpečnosť.
Vydané  Text: 
Ako dopadli predvianočné nákupy bratislavského dopravného podniku? Vyzerá to tak, že hlavné mesto bude mať onedlho najmodernejšiu flotilu vozidiel hromadnej dopravy na Slovensku. ### Kĺbové autobusy pochádzajú z Turecka Už 17. decembra privítali prvú várku nových autobusov značky Otokar. **Dokopy sedemdesiat 18-metrových kĺbových autobusov posilní vozidlový park** a do premávky sa zaradia postupne po vykonaní potrebných administratívnych úkonov. Autobusy Otokar KENT C sú určené najmä pre linky, kde je potrebná vyššia kapacita.
*„Našou hlavnou požiadavkou pri výrobe vozidiel bolo zabezpečiť čo najväčšie pohodlie a bezpečie nielen cestujúcim, ale aj vodičom, ktorí určite ocenia výborné jazdné vlastnosti a funkcionalitu nových autobusov. Teším sa, že nové vozidlá už čoskoro zaradíme do premávky a zvýšime tak kvalitu cestovania verejnou dopravou v hlavnom meste. Podarilo sa nám vysúťažiť historicky najlepšiu cenu za kĺbové vozidlo, teda 254 950 EUR, vďaka čomu sme ušetrili päť miliónov EUR. Tieto prostriedky sme už postupne reinvestovali do pracovného prostredia zamestnancov dopravného podniku,“* zdôraznil pri príležitosti predstavenia nových vozidiel Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s. Autobusy ponúknu cestujúcim moderný interiér s tridsiatimi deviatimi sedadlami v hygienickom koženkovom prevedení a taktiež sedadlami vyhradenými pre cestujúcich so zníženou pohyblivosťou. **V prednej i zadnej časti vozidla sú dva priestory pre detský kočík, invalidný vozík i bicykel.**
K dispozícii budú USB nabíjačky, WIFI pripojenie a zvýšenú bezpečnosť zaistí kvalitný kamerový systém. **Výkonná klimatizácia plní funkciu nielen chladenia, ale aj kúrenia a je spúšťaná automaticky v závislosti od vonkajšej teploty a teploty v interiéri autobusu.** Silný chladiaci výkon klimatizácie v kombinácii s vysokou mierou zatmavenia determálnych okien zabezpečí v priestore pre cestujúcich účinný tepelný komfort najmä počas horúcich letných dní. Vozidlá disponujú tiež systémom pre automatické počítanie cestujúcich (APC) a hlásičmi pre slabozrakých a nevidiacich.
**Ku kĺbovým autobusom z Turecka pribudnú aj krátke dvanásťmetrové vozidlá od českého výrobcu SOR Libchavy.** V porovnaní so súčasnými vozidlami značky SOR vo flotile bratislavského dopravného podniku, rámcová zmluva počíta až s 80 kusmi novogeneračného modelu NS 12 s naftovým pohonom. Okrem modernejšieho dizajnu ponúknu krátke autobusy cestujúcim automatickú klimatizáciu, WIFI či nerezové držadlá s USB nabíjačkami. **Podobne ako v prípade kĺbových Otakarov, aj v krátkych modeloch budú sedadlá pre cestujúcich potiahnuté hygienickou koženkou.**
### Vodíkový experiment Na dodávku týchto – v našich končinách – revolučných autobusov boli predložené dve ponuky, pričom úspešným uchádzačom sa stala poľská spoločnosť SOLARIS Bus & Coach sp. z .o.o. s celkovou cenou za predmet zákazky vo výške 24 400 000 EUR. Úspešný uchádzač predložil ponuku na autobus zn. SOLARIS URBINO 12 HYDROGEN. Vysúťažená cena je o 3,6 mil. EUR nižšia, než predpokladaná hodnota zákazky, ktorá bola stanovená na 28 mil. EUR. Druhým uchádzačom bola spoločnosť Toyota Central Europe – Slovakia s.r.o. s vozidlom Toyota Caetano. *Vodíkové autobusy sú v súčasnosti považované za najzelenšie dopravné prostriedky s reálnym ekologickým potenciálom do budúcnosti a náš Dopravný podnik Bratislava by už čoskoro mohol byť prvým dopravcom s flotilou vodíkových autobusov na Slovensku a v Čechách. Keďže nám záleží na znižovaní emisnej stopy, hľadáme varianty, ktorými spravíme MHD v Bratislave ekologickejšou. Už dnes sme preto zaradení v zásobníku európskych projektov, ktoré sa zameriavajú na výrobu čistého vodíka až po jeho využitie v priemysle a v oblasti mobility a dopravy. Dodávka týchto vodíkových autobusov by mohla byť reálnym a doteraz najväčším „vodíkovým“ projektom na Slovensku,“* povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.
### Pribudnú aj električky Pôjde o 30 kusov nových nízkopodlažných jednosmerných, ako aj o 10 kusov obojsmerných električiek od značky Škoda, **ktoré už v Bratislave premávajú.** Predložené ponuky boli vyhodnotené na základe najlepšieho pomeru ceny a kvality. Kritériami boli obsaditeľnosť vozidla, počet otočných podvozkov, adhézna hmotnosť prázdneho vozidla, šírka uličky v priestore pre cestujúcich a počet dverí s dvoma nástupnými prúdmi.







Inzercia

Inzercia