DANIELA CAVALLO, Chairperson of the General and Group Works Council of Volkswagen AG
Volkswagen očakáva, že vo svojom závode vo Wolfsburgu vyrobí o 43 percent viac vozidiel, hovorí **[Daniela Cavallo](https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-supervisory-board-elects-daniela-cavallo-to-succeed-bernd-osterloh-on-the-executive-committee-7160)**, šéfka zamestnaneckej rady pre nemecký denník Wolfsburger Allgemeine Zeitung. S takouto informáciou prišiel denník Automotive News Europe ([zdroj](https://europe.autonews.com/automakers/vw-expects-production-wolfsburg-rise-43-2022)) a vzbudil tak nádej, že automobilka **prekoná polovodičovú krízu** a uspokojí dopyt po nových automobiloch. V skutočnosti má však byť výroba touto krízou s **nedostatkom čipov** postihnutá aj naďalej.
Produkcia závodu **Volkswagen Wolfsburg** za tento rok sa má pohybovať okolo úrovne 400 000 kusov vozidiel, pričom pôvodný cieľ mal byť až 1 milión kusov.
Plán výroby na budúci rok ešte podľa Automotive News Europe nebol aktualizovaný, ale momentálne Wolfsburg počíta s výrobou 570-tisíc automobilov.
Cavallo, ktorá sedí aj v dozornej rade Volkswagenu, však naďalej pripomína, že firma naďalej čelí rizikám a odvážne slová o zvýšení výroby sú tak diskutabilné.
### Prečo je polovodičová kríza takým problémom?
Nedostatok čipov (respektíve polovodičov) zasiahol prakticky celý svet, pretože výrobcov čipov je relatívne málo a dopyt po týchto produktoch sa v uplynulých dvoch rokoch výrazne zmenil.
Takmer každá väčšia automobilka bola postihnutá nedostatkom čipov. Prejavuje sa to aj u nás na Slovensku, kde automobilové závody musia pre nedostatok súčiastok obmedzovať výrobu. Lenže nie je pravdou, že by touto krízou trpeli iba automobilky, je to problém aj pre výrobcov spotrebnej elektroniky, bielej a čiernej techniky. Aj keď sa to tak nezdá, výroba čipov môže trvať až šesť mesiacov, takže keď výrobcovia automobilov zrušili svoje objednávky, spotrebiteľské technologické spoločnosti ich mohli nakúpiť hneď. Keď sa dopyt po automobiloch vrátil a automobilky opäť potrebovali polovodiče, nebolo ich už dosť. A stále nie je. Keď si k tomu pripočítate nárast dopytu zo strany výrobcov elektroniky a nemožnosť jednoduchého osadenia iných čipov do automobilov, vo výsledku mešká výroba, zákazníci dlhšie čakajú na nové vozidlá a automobilky prichádzajú o ďalších zákazníkov (teoreticky v prospech predajcov jazdených áut).
Moderné automobily sú na čipoch doslova závislé. Ak by nastala situácia, že by skutočne žiadne neboli k dispozícii, automobilky by nedostatok ponuky nemohli vyriešiť ani výrobou áut v základnej výbave, pretože aj tá obsahuje množstvo počítačov. Nejde teda iba o zákaznícky atraktívne funkcie, ako infotainment a komfortnú výbavu, ale aj o celkom esenciálne funkcie, akým môže byť aj samotné naštartovanie vozidla.
Výroba automobilov Volkswagen Tiguan v závode Volkswagen Wolfsburg
### Volkswagen Wolfsburg
Wolfsburg Volkswagen Factory s rozlohou 6,5 milióna štvorcových metrov je jeden z najväčších priemyselných komplexov na výrobu automobilov na svete. Podľa tlačových informácií od automobilky zamestnáva 60-tisíc ľudí a vyrábajú (alebo vyrábali) sa v ňom vozidlá Volkswagen Golf, Golf GTE, Golf GTI, Golf R, Golf Variant, Tiguan, Tiguan R, Tiguan eHybrid, Touran, SEAT Tarraco a SEAT Tarraco e-HYBRID pre viac ako 50 krajín sveta. Len haly komplexu zaberajú plochu 1,6 štvorcového kilometra a v areáli sa nachádza až 75 kilometrov ciest a 60 kilometrov železničných tratí.
Zaujímavosťou je, že dve kogeneračné elektrárne prevádzkované vo Wolfsburgu vyrábajú nielen energiu a teplo pre výrobný závod, ale aj teplo pre mesto Wolfsburg.
Ak plánujete kúpu nového Tiguanu, určite si najprv prečítajte náš podrobný test . U nás nájdete všetko.
Tento príspevok obsahuje aj tieto kľúčové pojmy:
### [Volkswagen](https://autoviny.sk/obsah/znacka/volkswagen) [výroba](https://autoviny.sk/obsah/znacka/vyroba)
### [Polovodičová kríza](https://autoviny.sk/obsah/znacka/polovodicova-kriza)
### [Výroba áut](https://autoviny.sk/obsah/znacka/vyroba)
AUTOVINY.SK » Aktuality » Volkswagen počas budúceho roka zvýši výrobu o 43 percent, tvrdí šéfka zamestnaneckej rady vo Wolfsburgu
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk