Spaľováky ešte nepovedali posledné slovo! Volkswagen prišiel s motorom, ktorý dokáže znížiť emisie až o 95 %
Volkswagen na spaľovacie motory úplne nezanevrel.
Vydané Text: Peter Orosz
Existuje široká škála rôznych parafínových palív. Mnohé sa vyrábajú napríklad zo zvyškových a odpadových materiálov ako je napríklad HVO (hydrorafinovaný rastlinný olej). Tieto rastlinné oleje sa reakciou s vodíkom premieňajú na uhľovodíky a môžu sa pridávať do motorovej nafty v akomkoľvek množstve. **To znamená, že naftu môžu úplne nahradiť.** Na výrobu HVO možno použiť aj rastlinné oleje ako napríklad repkový olej, avšak maximálny environmentálny prínos sa dosiahne iba pri výrobe z biologických zvyškov a odpadových materiálov. Biopalivá ako HVO sú už dostupné na trhu už dnes a **je pravdepodobné, že ich podiel by sa mohol v priebehu nasledujúcich rokoch zvýšiť na 20 až 30 percent.**
Volkswagen tiež tvrdí, že všetky motory budú môcť neskôr využívať aj syntetické palivá, o ktorých sme písali už v minulosti. Posledný vývoj v tejto oblasti naznačuje, že elektromobily nemusia byť jediným riešením a spaľovacie motory majú šancu na život aj po roku 2035.
Benzín, Biozložky, Co2, Ekologia, Elektromobily, Emisie, Headline, Infraštruktúra, Metanol, Nafta, Parafínovaná Nafta, Syntetické Palivá, Syntetický Benzín, Vodík
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!