Spaľováky ešte nepovedali posledné slovo! Volkswagen prišiel s motorom, ktorý dokáže znížiť emisie až o 95 %

Volkswagen na spaľovacie motory úplne nezanevrel.
Vydané  Text: 
Volkswagen plánuje do roku 2030 znížiť uhlíkovú Európe až o 40 percent, a preto sa čoraz viac zameriava na vývoj elektrifikovaných vozidiel. Nemci však hľadajú aj ďalšie spôsoby, ako znížiť emisie prostredníctvom klasických spaľovacích motorov. Ďalšou alternatívou má byť **využitie parafínových palív v najnovších štvorvalcových naftových motoroch** koncernu Volkswagen. Tieto novo vyvinuté naftové palivá umožňujú, najmä vďaka prítomným biozložkám, **znížiť množstvo vypúšťaného CO2 až o 95 percent v porovnaní s konvenčnou naftou.** Každý Volkswagen so 4-valcovým dieselovým motorom (TDI) je od tohto roku prispôsobený na prevádzku s parafínovými naftovými palivami v súlade s európskou normou EN 15940. Thomas Garbe, šéf oddelenia pre fosílne palivá vo Volkswagene, vysvetľuje: *„Pomocou ekologických palív v našich modeloch umožňujeme zákazníkom v celej Európe výrazne znížiť emisie CO2, len čo bude palivo lokálne dostupné. Napríklad použitie parafínových palív je rozumnou doplnkovou možnosťou najmä pre spoločnosti so zmiešaným vozovým parkom zloženým z modelov s elektrickým a konvenčným pohonom.“*
Existuje široká škála rôznych parafínových palív. Mnohé sa vyrábajú napríklad zo zvyškových a odpadových materiálov ako je napríklad HVO (hydrorafinovaný rastlinný olej). Tieto rastlinné oleje sa reakciou s vodíkom premieňajú na uhľovodíky a môžu sa pridávať do motorovej nafty v akomkoľvek množstve. **To znamená, že naftu môžu úplne nahradiť.** Na výrobu HVO možno použiť aj rastlinné oleje ako napríklad repkový olej, avšak maximálny environmentálny prínos sa dosiahne iba pri výrobe z biologických zvyškov a odpadových materiálov. Biopalivá ako HVO sú už dostupné na trhu už dnes a **je pravdepodobné, že ich podiel by sa mohol v priebehu nasledujúcich rokoch zvýšiť na 20 až 30 percent.** Volkswagen tiež tvrdí, že všetky motory budú môcť neskôr využívať aj syntetické palivá, o ktorých sme písali už v minulosti. Posledný vývoj v tejto oblasti naznačuje, že elektromobily nemusia byť jediným riešením a spaľovacie motory majú šancu na život aj po roku 2035.

Posledná nádej pre spaľovacie autá? Vďaka syntetickým palivám by mohli motory prežiť ďalších 50 rokov

V porovnaní s klasickou ropou by došlo k zníženiu ekologickej záťaže až o 85 percent, ak by sa hneď teraz začala používať táto „novinka“.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia