ŠTATISTIKA: Trh ojazdených vozidiel sa zbláznil! Slováci predávajú zjazdené vraky za prestrelené ceny

Na trhu je najmenej ojazdených áut od roku 2016. Predávajú sa staršie a viac ojazdené autá ako v minulosti.
Vydané  Text: 
V tomto roku si mohli Slováci vyberať z 348 591 inzerovaných jazdených vozidiel na slovenskom trhu, čo je najnižšie číslo od roku 2016. **Ceny ojazdených áut pritom medziročne vzrástli o 190 eur na 6 190 eur, vek vozidiel sa posunul na úroveň 9,8 roka a priemerný nájdazd dosahuje 164 000 km.** *„Kým ponuka za posledné roky značne klesla, dopyt po ojazdených vozidlách stále rastie. Podobná situácia je aj v ďalších krajinách, kde ponuka na trhu tiež významne klesla. Na Slovensku, v Poľsku či v Maďarsku rastie vek aj počet kilometrov na tachometri výraznejšie ako v Českej republike, a to najmä pre klesajúci počet dovážaných automobilov,“* uviedol Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ AURES Holdings. Aktuálny priemerný počet najazdených kilometrov v ponuke inzerovaných jazdených vozidiel na Slovensku je 164 000 km. **Táto hodnota je tretia najvyššia v rámci krajín V4.** Na prvej priečke v počte najazdených kilometrov je Poľsko, kde je to o 18 800 km viac (182 800 km), nasleduje Maďarsko s nájazdom 169 000 km a v Českej republike je hodnota najazdených km najnižšia, a to 146 187 km. Aktuálne sa na Slovensku pohybuje najčastejší vek vozidiel v inzertných ponukách v priemere na úrovni 9,8 roku. To je síce nárast o 0,3 roka v porovnaní s rokom 2016, zároveň ale ide o pokles oproti roku 2017, keď bola priemerná hodnota veku 10 rokov.
Od roku 2015 priemerná cena ojazdených áut stúpla o 690 eur. **Vzhľadom na krízu spôsobenú pandémiou vzrástli priemerné ceny ojazdených automobilov na Slovensku od vlaňajška medziročne o 190 eur,** a to na hodnotu 6 190 eur. Rast cien je významný aj v ďalších krajinách. *„V Slovenskej republike je nárast cien zase o niečo vyšší. Ceny ojazdených automobilov rastú vo všetkých krajinách V4. Na druhej strane sú tu autá mladšie a menej ojazdené. Stále platí, že najlacnejšie, ale aj najviac ojazdené vozidlá ponúka poľský trh,“* doplnil Petr Vaněček.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia