Renault našiel spôsob, ako ľuďom zachrániť prácu, bude vo veľkom repasovať staré autá

Plány a konanie značky Renault poukazujú na fakt, že automobilky prechádzajú transformáciou a bez rozširovania aktív zrejme neprežijú.
Vydané  Text: 
Francúzska automobilka Renault mení účel svojej továrne na výrobu automobilov vo Flins blízko Paríža na recyklačné centrum. Rovnakou zmenou v budúcnosti prejde aj ďalší závod v Španielsku. Zámer automobilky je verejne známy: obmedziť očakávané straty, ktoré by tieto závody postihli v dôsledku plánovaného zníženia produkcie nových automobilov. Podľa generálneho riaditeľa Renault Group, Luca De Meoa, tieto aktivity budú v roku 2025 produkovať 200 miliónov eur ročne a v roku 2030 by malo ísť až o jednu miliardu eur ročne. Ide pritom o jeden z bodov strategickej reštruktualizácie spoločnosti z minulého roka. Výrobný závod vo francúzskom Flins bude až do roku 2024 vyrábať elektromobil Renault Zoe a do roku 2023 aj malý hatchback Nissan Micra, postupne sa však zmení na niečo, čo Meo nazval „Refactory“. Nové aktivity závodu budú primárne štyri: **Retrofitting, Re-Energy, Recycling a Re-Start**. * Oblasť **Retrofitting** bude zahŕňať aj obnovu jazdených automobilov. Od septembra 2020 bolo takto obnovených (alebo ak chcete repasovaných) 1 500 automobilov, ale v roku 2023 má ísť až o 45 000 automobilov. Autá prejdú komplexnou údržbou a obnovením pôvodnej estetickej hodnoty, aby sa následne profesionálne a štandardizovane nafotili a dodali dílerom. * **Re-Energy** sa bude týkať opráv batérií elektromobilov, vrátane ich prípravy a odovzdávania do druhej životnej etapy, napríklad v podobe záložných zdrojov energie. V roku 2030 má ísť o ročné spracovanie až 20 000 akumulátorov. * **Recycling** sa bude zaoberať recykláciou materiálov a komponentov. * **Re-Start** sa bude týkať prípravy automobilky a zamestnancov na takzvaný priemysel 4.0 a na vývoj prototypov nových automobilov. ### Automobilky sa musia zmeniť, aby prežili Výrobný závod vo Flins funguje od roku 1952 a najviac áut vyrábal v 90. rokoch – až 400 000 kusov automobilov ročne. Minulý rok to bolo 129-tisíc, z čoho 93-tisíc boli Renaulty Zoe a 36-tisíc Nissanov. V minulosti sa tu vyrábali modely ako Dauphine, Renault 4, Renault 5 a Supercinq, Twingo či Clio. Predtým, ako Renault presunul výrobu do Slovinska, Turecka a Maroka, tu v 60. rokoch pracovalo až do 11-tisíc zamestnancov. V súčasnosti závod zamestnáva 2 400 pracovníkov. Plány a konanie značky Renault poukazujú na fakt, že automobilky prechádzajú transformáciou a bez rozširovania aktív zrejme neprežijú. Z výrobcov áut sa postupne stávajú kompexní poskytovatelia mobility s veľmi rozsiahlym zoznamom aktivít. Takouto cestou sa vydali už aj automobilky Toyota, Kia, Hyundai, Mercedes-Benz a viaceré ďalšie.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia