Toyota Corolla Cross ide do Európy. Týmto chce zaujať zákazníkov

Toyota sa rozhodla rozšíriť svoju ponuku kompaktných crossoverov na európskom trhu. Obľúbený model C-HR tak od budúceho roka nahradí novinka spadajúca do rodiny modelov Corolla. Oproti aktuálnej ponuke s rovnakým označením sa však bude vo viacerých veciach zásadne líšiť.
Vydané  Text: 
### Vytvorené pre rodinu Nová Corolla Cross tak oficiálne dopĺňa ponuku SUV modelov značky. Toyota chce so svojou novinkou zaujať najmä ľudí, ktorí hľadajú praktickosť, solídny dizajn a priestrannosť SUV segmentu C. Corolla Cross je práve preto postavená na najnovšej platforme GA-C, ktorá umožňuje automobilke implementovať najmodernejšie technológie v spojení so slušnou dynamikou. Pri navrhovaní novej Corolly Cross sa myslelo hlavne na požiadavky európskych zákazníkov. Auto ponúka charakteristický dizajn s nezameniteľným tvarom predných svetlometov. Maska chladiča svojou robustnosťou odkazuje na väčšie SUV modely značky a zároveň vystihuje zameranie auta. Toyota chce s cross verziou modelu Corolla zaplniť dieru na trhu medzi už spomenutým crossoverom C-HR a SUV RAV4.
### Veľa miesta pre každého Novinka je dlhá 4 460 mm, široká 1 825 mm a vysoká 1 620 mm. Dostatok miesta v kabíne má byť docielený aj pomerne slušným rázvorom na úrovni 2 640 milimetrov. Priestranný interiér teda ponúkne dostatok miesta pre všetkých cestujúcich a hlavne dokonalý výhľad do všetkých strán. Batožinový priestor je potom kombináciou ľahkého prístupu a širokého otvoru, ktorý umožňuje prepravovať aj väčšie predmety, ako sú detské kočíky či bicykle. Na európsky trh vstúpi nová Corolla Cross len s hybridným pohonom 5. generácie. Ide o absolútnu novinku, ktorá má mať lepšie vlastnosti, vyšší výkon a predovšetkým nižšiu hmotnosť. 5. generácia hybridného pohonu sa vyznačuje predovšetkým úplne novou prevodovkou, ktorá má prepracované mazanie, čo má za následok omnoho nižšie trenie. Corolla Cross bude na našom trhu dostupná s pohonom predných kolies, ale taktiež aj s inteligentným pohonom všetkých kolies.
### 5. generácia hybridného pohonu Ten vsádza predovšetkým na kombináciu motora a elektromotora, ktorý poháňa predné kolesá a dodatočného elektromotora s výkonom 30,6 kW, ktorý je určený pre zadnú nápravu. Cieľom takéhoto riešenia je predovšetkým stabilizácia pri akcelerácii a lepšie jazdné vlastnosti vtedy, keď je to potreba. Prepracovaná bola taktiež aj Li-ion batéria. Tá nová je oproti predchodcovi až o 40% ľahšia. S nižšou hmotnosťou a vďaka novej prevodovke a prepracovaným motorom sa podarilo výkon celého systému zvýšiť až o 8%. Aby sme nezabudli, hybridný systém pozostáva z dvojlitrového spaľovacieho motoru a elektromotoru s celkovým systémovým výkonom 148 kW. To poskytuje pomerne slušné zrýchlenie na úrovni 8,1 sekundy.
### Na palube je úplne nová technika Európskeho zákazníka chce Toyota osloviť aj interiérom. Ten ponúka úplne nový 12,3-palcový digitálny kokpit, ktorý spolupracuje s centrálnym infotainmentom s celkovou uhlopriečkou až 10,5-palca. V prípade digitálneho kokpitu hovoríme o najväčšom použitom displeji v danom segmente. Nechýba samozrejme ani podpora Apple CarPlay, Android Auto či balík Toyota Smart Connect. O bezpečnosť posádky sa postará bohatá ponuka najmodernejších bezpečnostných asistentov.
Toyota Corolla je najpredávanejším autom histórie. Od roku 1966 sa je predalo vo všetkých karosárskych verziách dokopy viac, ako 50 miliónov kusov. V súčasnosti má Toyota v ponuke klasický sedan, kombi ale aj hatchback s názvom Corolla. Crossová verzia doteraz chýbala. K prvým zákazníkom na Starom kontinente sa Corolla Cross dostane už na jeseň roka 2022.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia