TECHNIKA: Inžinieri prišli na spôsob, ako zvýšiť dojazd elektromobilu bez použitia väčšej batérie!
Zmenou pneumatík, prevodového pomeru a úpravou tepelného čerpadla dosiahli zvýšenie dojazdu až o 25 kilometrov.
Vydané Text: Peter Orosz
Peugeot e-208 tak získa až 22 km dojazdu navyše, takže **na jedno nabitie po novom prejdete až 362 km v kombinovanom cykle WLTP, zatiaľ čo malé SUV e-2008 získa úpravami k dobru až 25 km (navýšenie na 345 km).** Podobné hodnoty by mali platiť aj pre ďalšie vozidlá využívajúce rovnakú podvozkovú platformu a elektrickú výzbroj ako napríklad Opel Corsa-e, Opel Mokka či prémiový crossover DS 3 Crossback.
**Týmito úpravami sa Stellantis snaží dobehnúť najväčšieho rivala v triede malých elektromobilov – Renault Zoe.** Pri uvedení na trh v roku 2019 mali e-208 a Corsa-e výrazne menší dojazd ako spomínaný konkurent, ktorý bol od svojho uvedenia na trhu v roku 2013 neustále modernizovaný a teraz ponúka dojazd až 395 km.
Okrem ohláseného navýšenia dojazdu v kombinovanej prevádzke, **Stellantis deklaruje zlepšenie reálneho dojazdu aj pri nízkych teplotách (0 stupňov Celzia), a to o veľmi slušných 40 kilometrov na jedno nabitie.** My len dúfame, že túto snahu o zvýšenie efektivity koncern opäť nezmarí nezmyselným používaním halogénových svetlometov pri niektorých elektrických modeloch.
Batéria, Citroën, Ds, Elektromobily, Facelift, Modernizácia, Opel, Peugeot, Ročník 2022, Stellantis, Technika
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia