Najbrutálnejšie BMW všetkých čias. BMW XM odhaľuje budúcnosť značky
Nové BMW už vzadu nemá logo na tradičnom mieste, napriek tomu má byť jasné, o aké auto ide.
Vydané Text: Erik Stríž
BMW XM je v skutočnosti **najvýkonnejšie BMW M v histórii**. BMW vo svojej tlačovej správe tvrdí, že je to „*najvýkonnejšie vozidlo BMW M, aké kedy pôjde do sériovej výroby*,“ ale domnievame sa, že ide len o nesprávnu formuláciu. Je prakticky nepochybné, že niekedy v budúcnosti príde ešte nejaký výkonnejší model, dovtedy však bude jednotkou práve pripravovaná novinka. Jedine, že by BMW už teraz vedelo, že **skutočne nikdy nič výkonnejšie nepríde**, keďže sa budú neustále sprísňovať regulácie automobilového priemyslu.
BMW XM nie je elektromobil, ale o **plug-in hybrid s elektrickým dojazdom do 80 kilometrov**. Hlavný motor je **benzínový osemvalec** V8, ktorý spoločne s elektrickým motorom vyvinie **maximálny systémový výkon 550 kW** (750 k) a maximálny krútiaci moment **1 000 Nm**. Tie štyri koncovky výfukov vzadu a obrie ľadvinky vpredu teda nebudú len na parádu.
„Čierny obklad typický pre modely BMW X nad kolesami a na prahoch je veľmi jasne definovaný a dodáva karosérii vzhľad zvýšenej svetlej výšky. Natiahnutá karoséria sedí na 23-palcových diskoch kolies z ľahkej zliatiny, ktoré do bočného pohľadu prinášajú extra výkon a robustnosť,“ uvádza výrobca vo svojej tlačovej správe. Nezmieňuje však či bude model XM v predaji s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies.
Exteriér konceptu XM zaujme, ale **interiér** azda ešte viac. Nie je to extravagancia, čím chce prvoplánovo upútať, skôr naopak – vyzerá tak realisticky a prakticky, že si ho vieme celkom dobre predstaviť v produkčnej verzii. Od aktuálnych predných interiérov od výrobcu sa pritom významne líši najmä vyhotovením stredovej konzoly a prítomnosťou rozmerného obrazového panela s názvom BMW Curved Display.
Úplnou novinkou pritom má byť priestor určený pre zadných pasažierov. Podľa fotografií majú mať veľa priestoru v oblasti kolien, dve športové sedadlá a netypické členité čalúnenie. Zaujímavosťou je tiež plastický tvar stropu, ktorý svojím polygónovým 3D vzorom korešponduje s ostatnými hranatými motívmi v interiéri aj na exteriéri.
Čo dodať? **BMW sa prudko mení** a dizajny, ktoré sme dlho považovali za ladné, sa čochvíľa stanú minulosťou. Luxusné autá musia byť výrazné, nápadné, budiť pozornosť všade, kde sa objavia. To sa už automobilke podarilo aj pri modeli **BMW iX**, ktorý sme už jazdili medzi prvými na Slovensku:
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia