Máme slovenské ceny DACIE JOGGER! Najlacnejšia verzia stojí menej ako 14-tisíc!
Importér značky Dacia práve dnes zverejnil cenník najnovšieho modelu značky s názvom Jogger. Dacia Jogger je novodobé rodinné MPV, avšak namiesto tradičného a podľa mnohých menej vzhľadného vonkajšieho dizajnu karosérie je crossoverom. V štandardnom vyhotovení ponúkne päť miest na sedenie, ale sedemmiestna verzia je za príplatok len 700 eur. Výška tohto poplatku sa vzťahuje nielen na základnú… Prečítať celé
Vydané Text: Erik Stríž
### Len s pohonom predných kolies
Napriek bohatému oplastovaniu, strešným nosičom a rozmerom bude novinka, podobne ako Sandero Stepway, **dostupná len s pohonom predných kolies.** Skutočným autom do terénu tak bude naďalej Duster.
Jogger bol v prvom rade navrhnutý tak, aby nahradil modely Dokker, Lodgy a Logan MCV, má tri rady flexibilných sedadiel, pričom stredný rad sa pohybuje dopredu a delí sa v pomere 60:40.
Základný objem batožinového priestoru je 160 litrov, **po sklopení tretieho radu sedadiel narastie až na 708 litrov.** Sedadlá sa však nedajú elegantne sklopiť do podlahy a nebudete ich môcť ani posúvať dopredu či dozadu. Dacia tvrdí, že tieto technické zmeny by predražili sedadlá a zaberali viac miesta.
Sandero a Jogger sú identické po B-stĺpik, **potom dochádza k nárastu výšky strechy o 40 mm, aby poskytla dodatočný priestor na hlavu pre cestujúcich a náklad.**
Pre multimediálne rozhranie sú ponúkané tri systémy: Media Control, ktorý obsahuje dokocaciu stanicu pre telefón namiesto obrazovky, Media Display pridáva štyri reproduktory a 8-palcový dotykový displej. Vrcholný Media Nav prináša bezdrôtový Android Auto a Apple CarPlay, navigáciu a šesť reproduktorov.
### Aj ako hybrid
**Veľkou novinkou pre Daciu má byť uvedenie prvého full-hybridného systému v roku 2023,** ktorý by mal kombinovať 1,6-litrový benzínový motor a dva elektromotory (jeden elektromotor a druhý posilnený alternátor) s viacrežimovou automatickou prevodovku a batériou s kapacitou 1,2 kWh. Značka tvrdí, že s týmto pohonom by Jogger mal byť schopný jazdiť až 80 % času v meste na elektrickú energiu. Pohon tak bude s najväčšou pravdepodobnosťou pripomínať Clio E-Tech.
V tejto fáze sa neplánuje žiadny zásuvkový hybrid (PHEV), aj keď flexibilita platformy naznačuje, že by v budúcnosti mohol do ponuky pribudnúť. Šéf dizajnu Dacie podotkol, že vďaka novej platforme môžu novú techniku implementovať v rekordne krátkom čase. „Môžeme túto existujúcu technológiu vziať a veľmi rýchlo ju prispôsobiť, pretože platforma je rovnaká. Na jeho zmenu by sme potrebovali menej ako jeden rok,“ vysvetľuje David Durrand.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia