Oficiálny tuning od výrobcu: Lexus na SEMA 2021 predviedol vylepšenia modelov IS
Vlani sa nepodarilo zorganizovať automobilový veľtrh kvôli pandémii, no v tomto roku boli organizátori pevne rozhodnutí pripraviť ho. A tak sa SEMA 2021 uskutočnil v tradičnej forme a ako vždy prilákal davy automobilových nadšencov. Medzi vystavovateľmi nechýbal Lexus, ktorý má silné postavenie na americkom trhu.
Vydané Text: Výber z oficiálnej správy
Prejdime však k tomu, čo je najzaujímavejšie. Lexus predstavil dve autá, upravené rôznymi spôsobmi. Prvým z nich je Lexus IS 500, sedan poháňaný **5-litrovým motorom V8**. Biely IS bol upravený dielmi vytlačenými v 3D tlačiarni. Medzi doplnkovými časťami sú napríklad predný nárazník, prahové lišty, spojler na veku kufra, ktorý je čiastočne vyrobený z uhlíkových vlákien. Biely lak je v skutočnosti špeciálnou fóliou.
Vizuálne úpravy však nie sú jediné. Zmenou prešiel vzduchový filter A’PEXI, ktorý zásobuje motor vzduchom pomocou odľahčených karbónových prvkov. Pohľad pod podvozok prezrádza, že sa zmenil aj výfuk a sériovo vyrábaný systém nahradil nový A’PEXI N1 Evolution Extreme so štvoritou koncovkou. Ikonický japonský tuner TOM’S zasa poskytol vzpery výstuhy pruženia a auto tak má namiesto štandardných komponentov nastaviteľné podvozky coilover. Celok dopĺňa prepracovaný brzdový systém zložený z komponentov Brembo a jedinečné disky kolies Rotiform LAS-R so špeciálnym aerodynamickým kotúčom aplikovaným na vonkajšiu stranu.
Celok spája svety tuningu a motoršportu a pripomína auto, ktoré zišlo z pretekárskej dráhy, len bez sponzorských nálepiek.
### Lexus IS 350
Druhým z vystavených modelov bol Lexus IS 350. Kvôli vyváženosti po mechanickej stránke ostalo auto prevažne v sériovej podobe a pod kapotou neprišlo k žiadnym zmenám. Získal však nový bodykit renomovaného tunera **Artisan Spirits**. Rozšírené blatníky, karbónový predný splitter, výrazné prahové lišty, zadný difúzor a napokon aj veľké krídlo na dverách batožinového priestoru, ktoré stojí na titánových ,,nohách”, dotvára dynamickú siluetu sedanu.
Výkon auta sa síce nezvýšil, ale to neznamená, že predstavený IS 350 jazdí rovnako ako sériový. Ovládateľnosť nepochybne ovplyvňuje odpruženie KW Variant 3, ktoré možno zdvihnúť, alebo znížiť. 20-palcové disky Rotiform sú v matnom hnedom laku. Skúsené oko si všimne aj úpravu na hranici vizuálneho a mechanického tuningu – nové koncovky výfuku. Dúhový chróm nenechá nikoho na pochybách, že ide o položku z katalógu tuningových dielov.
Hoci sa nikto nesťažuje na chýbajúcu úpravu hnacieho ústrojenstva, Lexus sľubuje, že sa budúci rok sa vráti na veľtrh s modelom Lexus IS 350 F Sport, ktorý bude mať ešte viac zmien. Prítomnosť Lexusu na SEMA 2021 nie je náhodná, vývoj podznačiek F Sport naberá na obrátkach. Japonci oznámili, že v budúcnosti ponúknu až 4 športové špeciálne verzie. Hovoríme o variantoch **F Sport Design, F Sport Handling, F Sport Performance** a na vrchole stojaci **F**.
Lexus, Lexus Blog, Lexus F, Lexus F Sport, Lexus Is 350, Lexus Is 500, Motorsport, Motosport, Pr, Pre, Scott Pruett, Sema 2021, Str, Townsend Bell, Toyota
Inzercia