Novú Škodu Karoq sme videli naživo a prinášame prvé dojmy
Po tom, ako si Škoda Karoq za štyri roky od uvedenia na trh pripísala 500 000 predaných exemplárov a počas ostatného roka a pol sa stala po Octavii druhým najpredávanejším modelom, prišiel čas na jej modernizáciu.
Vydané Text: David Hecl
### Nový dizajn a lepšia aerodynamika
**Aerodynamiku podporujú účinnejšie tvarované disky kolies**, ktoré pre zníženie odporu **môžu používať tri farby špeciálnych vyberateľných vložiek**. Vodič si tak môže vybrať či chce, aby jeho kolesá lepšie vyzerali, alebo kládli vzduchu menší odpor a stále vyzerali zaujímavo. **Celkovo je aerodynamika s koeficientom cd 0,3 o 9 percent lepšia**, k čomu dopomohol aj dlhší strešný spojler, vzduchové clony Air Curtain v prednom nárazníku či aerodynamický kryt palivovej nádrže umiestnený na podvozku.
**Cestujúcich chránia vylepšené asistenčné systémy a až deväť airbagov**. V závislosti od verzie združuje Asistovaná jazda 2.0 sedem, respektíve osem asistenčných systémov, medzi ktoré patrí napríklad Prediktívny tempomat, Adaptívne vedenie v jazdnom pruhu alebo vylepšená verzia Rozpoznávania dopravných značiek. Proaktívna ochrana cestujúcich, ktorá je k dispozícii na prianie, reaguje už vopred na hroziaci náraz, aby minimalizovala následky prípadnej nehody.
### S dôrazom na ekológiu…
**Interiér ponúka nové poťahy, vrátane verzií vyrobených z trvalo udržateľných materiálov**, ktoré sú dostupné na prianie. **Prístrojová doska prešla plnou digitalizáciou**, takže údaje sa budú premietať už iba na **displej, ktorý bude, v závislosti od výbavy, dosahovať veľkosť 8 alebo 10,25 palca**, nechýba ani bezdrôtová konektivita s mobilnými telefónmi prostredníctvom technológií Android Auto a Apple CarPlay.
Dĺžka nového modelu Karoq je 4 390 mm, šírka 1 841 mm. Rázvor vo verzii s pohonom predných kolies je 2 624 mm, respektíve 2 629 mm vo verzii s pohonom všetkých kolies. **Objem batožinového priestoru je 521 l** so štandardnými sedadlami. Pri sklopených zadných sedadlách vzrastie objem batožinového priestoru na 1 630 l. **V kombinácii so systémom zadných sedadiel VarioFlex je objem batožinového priestoru 588 l**, prípadne 1 605 l pri sklopených zadných sedadlách. Po vybratí zadných sedadiel ponúkne batožinový priestor až 1 810 l.
### Ponuka najnovších motorizácií EVO
Modernizovaný Karoq ponúka na pohon výber spomedzi **piatich úsporných motorov generácie Evo koncernu Volkswagen**. Dva naftové a tri benzínové motory pokrývajú výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). **Motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW, ktorý je dostupný exkluzívne pre model Karoq Sportline**, je v ponuke výhradne s pohonom všetkých kolies. **Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW je k dispozícii s pohonom predných alebo všetkých kolies**.
**Novinkou v modelovej ponuke bude odstránenie verzie Scout**, automobilka si viac sľubuje od verzie Sportline, ktorá si doteraz pripísala 25-percentný podiel na predajoch.
Facelift, Karoq, Modernizácia, Nový Karoq, Novy Model, Premiéra, Scout, Škoda, Škoda Karoq, Sportline
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Inzercia