Novú Škodu Karoq sme videli naživo a prinášame prvé dojmy

Po tom, ako si Škoda Karoq za štyri roky od uvedenia na trh pripísala 500 000 predaných exemplárov a počas ostatného roka a pol sa stala po Octavii druhým najpredávanejším modelom, prišiel čas na jej modernizáciu.
Vydané  Text: 
Štyri roky po uvedení, to je vhodný čas na mierne zásahy do vzhľadu a techniky. **Škoda Karoq vďaka tomu dostala novú 6-uholníkovú masku chladiča**, **prepracovaný nárazník** vpúšťa chladiaci vzduchu cez novo tvarované otvory, čo sa podpísalo aj pod zlepšenie aerodynamiky. **Na svet sa Karoq pozerá cez užšie svetlá, ktoré na požiadanie zvládajú aj LED Matrix technológiu**. Pre lepšie odlíšenie novinky dostali 4 svetelné moduly a pre značku typický dizajn pripomínajúci krištále skla. **Pri odbáčaní môže vodič všetkých na cestách potešiť pohľadom na dynamicky sa rozsvecujúce zadné smerovky**.
### Nový dizajn a lepšia aerodynamika **Aerodynamiku podporujú účinnejšie tvarované disky kolies**, ktoré pre zníženie odporu **môžu používať tri farby špeciálnych vyberateľných vložiek**. Vodič si tak môže vybrať či chce, aby jeho kolesá lepšie vyzerali, alebo kládli vzduchu menší odpor a stále vyzerali zaujímavo. **Celkovo je aerodynamika s koeficientom cd 0,3 o 9 percent lepšia**, k čomu dopomohol aj dlhší strešný spojler, vzduchové clony Air Curtain v prednom nárazníku či aerodynamický kryt palivovej nádrže umiestnený na podvozku.
**Cestujúcich chránia vylepšené asistenčné systémy a až deväť airbagov**. V závislosti od verzie združuje Asistovaná jazda 2.0 sedem, respektíve osem asistenčných systémov, medzi ktoré patrí napríklad Prediktívny tempomat, Adaptívne vedenie v jazdnom pruhu alebo vylepšená verzia Rozpoznávania dopravných značiek. Proaktívna ochrana cestujúcich, ktorá je k dispozícii na prianie, reaguje už vopred na hroziaci náraz, aby minimalizovala následky prípadnej nehody.
### S dôrazom na ekológiu… **Interiér ponúka nové poťahy, vrátane verzií vyrobených z trvalo udržateľných materiálov**, ktoré sú dostupné na prianie. **Prístrojová doska prešla plnou digitalizáciou**, takže údaje sa budú premietať už iba na **displej, ktorý bude, v závislosti od výbavy, dosahovať veľkosť 8 alebo 10,25 palca**, nechýba ani bezdrôtová konektivita s mobilnými telefónmi prostredníctvom technológií Android Auto a Apple CarPlay.
Dĺžka nového modelu Karoq je 4 390 mm, šírka 1 841 mm. Rázvor vo verzii s pohonom predných kolies je 2 624 mm, respektíve 2 629 mm vo verzii s pohonom všetkých kolies. **Objem batožinového priestoru je 521 l** so štandardnými sedadlami. Pri sklopených zadných sedadlách vzrastie objem batožinového priestoru na 1 630 l. **V kombinácii so systémom zadných sedadiel VarioFlex je objem batožinového priestoru 588 l**, prípadne 1 605 l pri sklopených zadných sedadlách. Po vybratí zadných sedadiel ponúkne batožinový priestor až 1 810 l.
### Ponuka najnovších motorizácií EVO Modernizovaný Karoq ponúka na pohon výber spomedzi **piatich úsporných motorov generácie Evo koncernu Volkswagen**. Dva naftové a tri benzínové motory pokrývajú výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). **Motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW, ktorý je dostupný exkluzívne pre model Karoq Sportline**, je v ponuke výhradne s pohonom všetkých kolies. **Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW je k dispozícii s pohonom predných alebo všetkých kolies**.
**Novinkou v modelovej ponuke bude odstránenie verzie Scout**, automobilka si viac sľubuje od verzie Sportline, ktorá si doteraz pripísala 25-percentný podiel na predajoch.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia