Toto je nový Ford Mondeo! Vyzerá skvelo a k dispozícii bude aj ako crossover

Ford predstavil veľmi zaujímavé autá, ktoré by sa mohli ujať aj na Slovensku.
Vydané  Text: 
Zatiaľ čo v Európe sa pod Fordom takmer úplne zľahla zem, za hranicami starého kontinentu predstavuje jeden zaujímavý model za druhým. Našu pozornosť upútali predovšetkým dva príbuzné modely – Evos a nové Mondeo. Skutočnosť, že **legendárny názov Mondeo ožíva na mieste, ktoré je od Európy vzdialené niekoľko tisíc kilometrov na východ,** vyvoláva rôzne otázky. Odpoveď na to, či sa novinka dostane nakoniec aj k nám, stále nebola zo strany automobilky oficiálne poskytnutá. S najväčšou pravdepodobnosťou však nová generácia Mondea neopustí čínsky trh.
Prvé snímky nového Fordu Mondeo pre čínsky trh.
V porovnaní s dosluhujúcim európskym modelom je nové Mondeo o 63 mm dlhšie, o 23 mm širšie a tiež o 19 mm vyššie. **Obdivuhodný je tiež samotný rázvor na úrovni 2 945 mm či hmotnosť presahujúca 1 900 kilogramov.** Podľa všetkého bolo auto **postavené na odvodenej platforme C2, ktorú Ford používa aj v iných modeloch ako napríklad Focus či Kuga.** Napriek rozširovaniu elektrického portfólia budú mať zákazníci v Čine na výber 1,5-litrový a 2,0-litrový preplňovaný štvorvalcový motor spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Silnejší z dvojice motorov bude produkovať výkon až 175 kW a krútiaci moment 376 Nm. Zatiaľ čo nové Mondeo ponúka klasickú karosársku verziu sedan, príbuzný **Evos ponúkne vyššiu svetlú výšku, oplastovanie či praktickejšiu karosériu sportback.** Oba modely však zdieľajú rovnaké dizajnové prvky aj techniku. Aj keď samotné fotografie interiéru nového Mondea ešte neboli zverejnené, očakáva sa, že palubná doska bude totožná s modelom Evos.
To znamená obrovskú zostavu obrazoviek so šírkou 1,1 m, ktorá sa natiahla takmer po celej šírke prístrojovej dosky. **Ide o kombináciu 12,3-palcového digitálneho prístrojového panelu a 27-palcovej 2K dotykovej obrazovky** s novým operačným systémom Ford Sync+ 2.0. Pravdepodobná je aj dostupnosť Ford’s BlueCruise, funkcie autonómneho riadenia SAE úrovne 2, ktorá umožňuje samostatnú jazdu na vybraných úsekoch v Číne. Zatiaľ čo veľké sedany v Číne stále vládnu, v Európe a USA tieto modely postupne na trhu končia. **Na starom kontinente by malo dôjsť k definitívnemu zastaveniu výroby Mondea už v priebehu budúceho roka.**
Každopádne vyzerajú nové modely pre čínsky trh veľmi sľubne. Dokonca si myslíme, že sportback so zvýšenou svetlou výškou (Evos) by sa nestratil ani u nás. *Čo si o nových modeloch myslíte vy? Chceli by ste Mondeo alebo Evos vidieť aj na slovenskom trhu? Podeľte sa s nami o vaše názory v komentároch.*




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia