Modernizované Suzuki S-Cross prinesie silnejší hybrid a modernejší interiér. Pozrite si prvé oficiálne fotografie

Populárny crossover v modernizovanej verzii príde do Európy ešte v priebehu tohto roka, neskôr pribudne aj silnejší hybridný pohon.
Vydané  Text: 
Suzuki dalo novému malému crossoveru robustnejší vzhľad a budúci rok pridá aj silnejšiu hybridnú hnaciu sústavu. S-Cross sa vyrába v maďarskom Ostrihome a predáva sa v Európe, Latinskej Amerike, Indii (kde ho montuje Maruti Suzuki) a Oceánii. Aktuálna generácia sa volá SX4 S-Cross, no nový model už definitívne upúšťa od označenia „SX4“. **Predaj sa začne v Európe koncom tohto roka,** pričom uvedenie na ďalšie trhy bude nasledovať v ďalších mesiacoch. S-Cross je v Európe dostupný s 1,4-litrovým preplňovaným benzínovým motorom spojeným so 48-voltovým mild hybridným systémom, ktorý pridáva elektrický krútiaci moment zo štartér-generátora namontovaného pod prednou kapotou a ku všeobecným lákadlám patril predovšetkým pohon všetkých štyroch kolies.
### Silnejší hybrid Šéf značky, Toshihiro Suzuki, pri predstavení opísal aj nový hybridný pohon pre modernizovaný model. Ten by mal zvládať **„štartovanie, jazdu pri nízkych rýchlostiach, udržiavanie rýchlosti aj cúvanie“** na elektrický pohon. Zmení sa tiež umiestnenie samotného motor-generátora, ktorý bude po novom umiestnený priamo za prevodovkou. Suzuki presne nešpecifikovalo, či ide o vysokonapäťový full hybrid alebo mild hybrid s predĺženým dojazdom. Viac sa dozvieme až na prvých jazdách, pričom nová sústava bude dostupná najskôr v malom SUV Vitara a potom v S-Crosse. **Značka má v Európe zmluvu o združovaní emisií s Toyotou a ponúka svoje vlastné verzie plne hybridného kombi Toyota Corolla (Swace)** a plug-in hybridného SUV RAV4 (Across), no zatiaľ nemá žiadne plnohodnotné vlastné elektrické alebo vysokonapäťové hybridy. Najväčšia japonská automobilka vlastní 4,98 percenta Suzuki, zatiaľ čo Suzuki má 0,2 percentný podiel v Toyote.
### Modernejší vzhľad **Základné rozmery auta zostali zachované, pod jemné zmeny sa podpíšu nové nárazníky a agresívnejšia maska chladiča s úplne novým vzhľadom.** Predné svetlomety, zadné svetlá, kapota a nárazníky boli posunuté vyššie, maska chladiča bola začiernená a ozdobné lišty podbehov kolies sú hranaté, nie zaoblené. Vo vnútri pôsobí palubná doska viac 3D dojmom, novinkou bude 9-palcový „plávajúci“ dotykový displej, ktorý nahrádza integrovanú obrazovku súčasného S-Crossu. **S-Cross sa bude naďalej odlišovať od ostatných konkurentov v segmente tým, že ponúka voliteľný pohon všetkých štyroch kolies** so štyrmi režimami: auto, sport, snow a lock.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia