KIA NIRO sa zmenila na nepoznanie, malý plug-in hybrid má interiér ako Sportage a EV6
Skvelý hybridný crossover od Kie sa dočkal novej generácie.
Vydané Text: Erik Stríž
**EXTERIÉR**: Z estetického hľadiska sa toho zmenilo dosť – nový je celý exteriér, ako aj interiér. Vonkajší vzhľad vozidla je v značnej miere inšpirovaný nielen modelom Habaniro, ale aj už vyrábaným väčším modelom [Sportage, ktorý sme už aj my videli a staticky vyskúšali naživo v Bratislave](https://www.autoviny.sk/novinky/123073/nova-kia-sportage-prvykrat-nazivo-toto-su-prakticke-detaily-ktore-ste-zatial-nevideli). Ide však skôr o prístup k štylizácii prednej masky, pretože to kľúčové – predné svetlomety – je ostáva pre Niro špecifické. Doteraz používané elegantné a priestorovo veľkorysé svetlomety sú po novom vizuálne potlačené do úzadia, počas dňa tak má do popredia vystupovať svetelný podpis z LED pásov a lemy členitej prednej masky.
Významným dizajnovým prvkom je čierny vertikálny pás, ktorý zvýrazňuje tretí stĺpik karosérie a blatník zadného kolesa.
**INTERIÉR**: Interiér Kie Niro prešiel významnou premenou. Často zvykneme čítať o revolúciách a obrovských evolučných skokoch, v tomto prípade však o veľkej evolúcii môžeme hovoriť aj naozaj. Interiér sa vo veľkej miere podobá na nové modely značky Sportage a EV6. To znamená multifunkčný volant s pomerne veľkou a plochou prednou stenou, združený obrazový panel spájajúci prístrojovú dosku s centrálnym dotykovým displejom, typicky neónovú grafiku infotainmentu s internetovými službami, digitálno-analógový panel ovládania klimatizácie s možnosťou prepnutia do režimu ovládania infotainmentu (navigácia, rádio, médiá, mapa, obľúbené a nastavenia).
Stredová konzola s vysokou lakťovou opierkou obsahuje volič automatickej prevodovky zapracovaný do podoby kruhového ovládača, na tejto časti sú vyvedené aj jednoúčelové tlačidlá pre ovládanie komfortných funkcií a tlačidlo štartovania. Rovnako ako KIA EV6, aj Niro má volič jazdných režimov DRIVE MODE priamo na volante, priamo pod jeho ľavým ramenom. Na rozdiel od EV6 je však táto konzola dotiahnutá až celkom dopredu, kde sú dátové a nabíjacie konektory a plocha pre uloženie smartfónu.
Kia zatiaľ neodhaľuje ani podrobnosti o tom, či sa zväčšoval vnútorný priestor a aké nové benefity budú mať pasažieri na zadných sedadlách. Zmieňuje iba to, že sedadlá sú tenké, čo pomáha väčšovať vnútorný priestor.
**DOSTUPNOSŤ A CENY**: Súčasná generácia KIA NIRO sa na Slovensku predáva s tromi druhmi pohonu: ako NIRO HYBRID (od 23 890 eur), ako plug in hybrid NIRO PHEV (od 32 090 eur) a tiež ako elektromobil E-NIRO (od 35 590 eur), každý z nich v niekoľkých stupňoch výbav.
Príchod novej generácie KIA NIRO očakávame v počas prvej polovice 2022, pričom ceny zatiaľ výrobca nespomína. Je isté, že novinka bude v porovnaní s aktuálnou generáciou drahšia približne o 3- až 5-tisíc eur, zároveň očakávame bohatšiu základnú výbavu.
Kia Niro patrí medzi naše najobľúbenejšie hybridy a plug-in hybridy, pretože napriek relatívne slabšej mediálnej publicite má vynikajúci energetický manažment a skutočne jazdí s mimoriadne nízkou spotrebou paliva. Má vskutku priestranný interiér a kufor, primerané jazdné vlastnosti a konzervatívny vzhľad, ktorý na seba zbytočne nepúta pozornosť upozorňovaním na sekundárny elektrický pohon.
2021 Seoul Mobility Show, Elektro, Hev, Hybrid, Kia, Kia Blog, Kia Niro, Kia Niro Hev, Kia Niro Phev, Novy Model, Phev, Plug In Hybrid, Str
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia