Nová KIA SPORTAGE prvýkrát naživo: Toto sú praktické detaily, ktoré ste zatiaľ nevideli

Nová Kia Sportage sa už vyrába v závode v Tepličke nad Váhom od začiatku novembra, prvýkrát sme ju však videli až dnes.
Vydané  Text: 
Kia Sportage bola odhalená pred niekoľkými mesiacmi a vyslúžila si pomerne veľké ohlasy internetovej verejnosti. Výrazný vzhľad je pravpodobne najväčšou medzigeneračnou zmenou, ale aj v interiéri sa udiala malá revolúcia. Kompaktné SUV značky Kia pôsobí podstatne hodnotnejšie, takmer luxusne a s rozmerným združeným obrazovaným panelom aj technologicky vyspelejšie ako mnohé konkurenčné vozidlá. Mnohých poteší, že bude v predaji aj ako plug-in hybrid, teda bude sa dať nabíjať káblom a okrem benzínu bude jazdiť aj na elektrinu. O novej Kii Sportage sme písali už niekoľkokrát, odporúčame vám prečítať si niektoré z týchto článkov:

V Žiline sa už začala vyrábať nová Kia Sportage, Slováci sa postarajú o všetky európske motorizácie

Pokračovanie výroby modelu Sportage je pre slovenský závod určitým spôsobom vyznamenanie za kvalitu a flexibilitu produkcie.

Dnes sme mali príležitosť posadiť sa do nového Sportage a aspoň staticky sa s horúcou novinkou oboznámiť. Z estetického hľadiska ide skutočne o významný pokrok, predné LED pásy denného svietenia sú prekvapujúco široké a veľké, stretávacie svetlomety kvôli nim zanikajú a do popredia vystupuje iba úplne nový svetelný podpis modelu. Zadné svetlomety sú však celkom odlišné, zdanlivo na predné partie vôbec nenadväzujú. Celkové rozmery nového modelu Sportage ostali napokon viacmenej zachované, rázvor je dlhší o centimeter (2 680 mm), batožinový priestor sa na dĺku zväčšil o dva centimetre. Sportage v podstate klame telom, pretože hoci pôsobí robustne, má celkovú dĺžku 4 515 mm, čo je stále ideálne na prevádzku a parkovanie v meste. Vonkajšia šírka vozidla je 1 865 mm a výška 1 645 mm.
Predný pohľad na novú Kiu Sportage GT Line. Vo výraznej členitej maske so zapnutým denným svietením celkom zanikajú stretávacie, diaľkové, hmlové aj smerové svetlá.
Napriek robustnému zovňajšku je Kia Sportage stále kompaktné SUV s rázvorom dlhým 2 680 mm a celkovou dĺžkou 4 515 mm.
Vnútorná grafika zadných svetlometov patrí k tým jednoduchším
Interiér novej Kie Sportage zaujme veľkým obrazovým panelom s 12-palcovými displejmi pod zakriveným sklom. Celkový dojem z interiéru po statickej prezentácii je skôr dobrý - materiály pôsobia hodnotne, sedadlá vo výbave GT Line majú pomerne výrazné bočné vedenie a teda dobre vás „pohltia“, stredová konzola je podobne vysoká ako v Hyundai Tucson.
Celkový pohľad na prednú časť interiéru. Zaujímavosťou je použitie nového typu ovládača automatickej prevodovky, má tvar otočného valca.
Vďaka inverznej grafike s neónovou farebnou schémou združený panel pôsobí akoby bol tvorený jedným obrovským displejom. V skutočnosti sa centrálny displej ovláda dotykovo, zatiaľ čo prístrojový panel výhradne ovládacími tlačidlami na volante.
Nový funkčný a dizajnový prvok v interiéroch značky Kia: panel s inverzným dotykovým displejom a mechanickými otočnými ovládačmi teploty pre vodiča aj spolujazdca. Ide o vskutku zaujímavú kombináciu analógu a digitálu. Okrem panela s nastavením klimatizácie sa tento displej dá prepnúť aj do režimu s odkazmi na funkcie infotainmentu, ako je napríklad navigácia.
Polohovateľné chrbtové operadlá zadných sedadiel, k tomu vlastné výduchy klimatizácie a funkcia vyhrievania - zadní pasažieri sa môžu cítiť skutočne dobre. Priestoru pre zadných pasažierov je o niečo viac ako v predchádzajúcej generácii, ide však len o milimetre navyše. Aj doteraz mal Sportage vskutku priestranný interiér a dozadu ste sa mohli bez problémov posadiť aj za vodiča s výškou rovné dva metre.
Praktický detail pre zadných pasažierov: do týchto držiakov môžete zavesiť sako alebo košeľu, ale vďaka gumenej vložke vnútri aj tablet.
Výduchy klimatizácie s možnosťou nastavenia vlastnej teploty a háčiky pre zavesenie tašiek. Zadné steny predných sedadiel sú z tvrdšieho plastu, preto by sa mali ľahšie čistiť.
Nabíjacie konektory USB-C na zadnej bočnej strane predných sedadiel.
Dvojstupňové vyhrievanie zadného sedadla a spínač na ovládanie okna.
Roletka v kufri má bočné vedenie, zadné sedadlá sa sklápajú pomocou pák a nechýbajú ani plastové háčiky pre zavesenie nákupných tašiek.
Kapacita batožinového priestoru je 591 litrov (podľa metodiky VDA). Pre dosiahnutie maximálnej praktickosti sú zadné sedadlá sklápateľné v pomere 40 : 20 : 40, pričom po ich sklopení vznikne batožinový priestor s objemom 1 780 litrov.
Nová Kia Sportage patrí už od svojej internetovej premiéry k našim favoritom. Toto vozidlo totiž kombinuje stále populárne karosárske vyhotovenie SUV, ideálnu veľkosť, vyšší posed a podvozok, bohatú vnútornú výbavu a pritom stále patrí k cenovo dostupným vozidlám. Nová generácia síce ešte stále nemá slovenský cenník, ale tá odchádzajúca sa dopredáva za ceny od 19 590 eur. Konkurenčný nový Hyundai Tucson sa predáva od 22 690 eur, teda očakávame, že Sportage piatej generácie sa bude cenovo pohybovať práve na takejto úrovni.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia