Nová KIA SPORTAGE prvýkrát naživo: Toto sú praktické detaily, ktoré ste zatiaľ nevideli
Nová Kia Sportage sa už vyrába v závode v Tepličke nad Váhom od začiatku novembra, prvýkrát sme ju však videli až dnes.
Vydané Text: Erik Stríž
Predný pohľad na novú Kiu Sportage GT Line. Vo výraznej členitej maske so zapnutým denným svietením celkom zanikajú stretávacie, diaľkové, hmlové aj smerové svetlá.
Napriek robustnému zovňajšku je Kia Sportage stále kompaktné SUV s rázvorom dlhým 2 680 mm a celkovou dĺžkou 4 515 mm.
Vnútorná grafika zadných svetlometov patrí k tým jednoduchším
Interiér novej Kie Sportage zaujme veľkým obrazovým panelom s 12-palcovými displejmi pod zakriveným sklom. Celkový dojem z interiéru po statickej prezentácii je skôr dobrý - materiály pôsobia hodnotne, sedadlá vo výbave GT Line majú pomerne výrazné bočné vedenie a teda dobre vás „pohltia“, stredová konzola je podobne vysoká ako v Hyundai Tucson.
Celkový pohľad na prednú časť interiéru. Zaujímavosťou je použitie nového typu ovládača automatickej prevodovky, má tvar otočného valca.
Vďaka inverznej grafike s neónovou farebnou schémou združený panel pôsobí akoby bol tvorený jedným obrovským displejom. V skutočnosti sa centrálny displej ovláda dotykovo, zatiaľ čo prístrojový panel výhradne ovládacími tlačidlami na volante.
Nový funkčný a dizajnový prvok v interiéroch značky Kia: panel s inverzným dotykovým displejom a mechanickými otočnými ovládačmi teploty pre vodiča aj spolujazdca. Ide o vskutku zaujímavú kombináciu analógu a digitálu. Okrem panela s nastavením klimatizácie sa tento displej dá prepnúť aj do režimu s odkazmi na funkcie infotainmentu, ako je napríklad navigácia.
Polohovateľné chrbtové operadlá zadných sedadiel, k tomu vlastné výduchy klimatizácie a funkcia vyhrievania - zadní pasažieri sa môžu cítiť skutočne dobre. Priestoru pre zadných pasažierov je o niečo viac ako v predchádzajúcej generácii, ide však len o milimetre navyše. Aj doteraz mal Sportage vskutku priestranný interiér a dozadu ste sa mohli bez problémov posadiť aj za vodiča s výškou rovné dva metre.
Praktický detail pre zadných pasažierov: do týchto držiakov môžete zavesiť sako alebo košeľu, ale vďaka gumenej vložke vnútri aj tablet.
Výduchy klimatizácie s možnosťou nastavenia vlastnej teploty a háčiky pre zavesenie tašiek. Zadné steny predných sedadiel sú z tvrdšieho plastu, preto by sa mali ľahšie čistiť.
Nabíjacie konektory USB-C na zadnej bočnej strane predných sedadiel.
Dvojstupňové vyhrievanie zadného sedadla a spínač na ovládanie okna.
Roletka v kufri má bočné vedenie, zadné sedadlá sa sklápajú pomocou pák a nechýbajú ani plastové háčiky pre zavesenie nákupných tašiek.
Kapacita batožinového priestoru je 591 litrov (podľa metodiky VDA). Pre dosiahnutie maximálnej praktickosti sú zadné sedadlá sklápateľné v pomere 40 : 20 : 40, pričom po ich sklopení vznikne batožinový priestor s objemom 1 780 litrov.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia