Toto sú ceny za skutočný luxus. EQS od Mercedes-EQ patrí do rúk tých najnáročnejších

Všetci už vedia o technologickej vyspelosti elektromobilu EQS od značky Mercedes-EQ. Koľko ale takýto špás vlastne stojí a čo všetko luxusný model ponúka na slovenskom trhu?
Vydané  Text: 
Advertisement


Keď sa dnes fanúšika značky Mercedes-Benz spýtate, čo mu napadne v súvislosti s novou EQS, nepochybne to bude dlhý elektrický dojazd, luxus v interiéri, Hyperobrazovka MBUX, veľký batožinový priestor či riadenie zadnej nápravy. Až na Hyperobrazovku MBUX sú všetky tieto asociácie už súčasťou základnej výbavy – je však v sérii EQS 580 4MATIC, čo je najčastejšie kupovaná verzia modelu. Nemá význam hľadať dôvody, prečo je záujem práve o ňu – ako prvá v poradí ponúka pohon všetkých kolies. Zákazníci Mercedesu však obyčajne chcú ešte viac – pri kúpe auta s hodnotou presahujúcou 100-tisíc eur pochopiteľne očakávajú, že bude jedinečné. V takomto prípade si na dodanie vozidla počkajú, pretože vedia, že odmenou za trpezlivosť im bude presne také vozidlo, aké si vysnívali

Koľko však reálne stojí takýto Mercedes, ktorého funkcie sa dajú ovládať mávnutím ruky, zobrazuje rozšírenú realitu na čelnom skle či má namiesto palubnej dosky Hyperobrazovku MBUX?

V prvej časti nášho seriálu o modeli EQS od Mercedes-EQ sme sa venovali sumáru kľúčových vlastností, ktoré robia tento luxusný elektromobil výnimočným. V tejto časti sa pozrieme na konkrétne stupne výbav, balíky a vybrané jednotlivé funkcie.

Tri hlavné motorizácie
a závratné 53 AMG na dva spôsoby

Výber motorizácie ovplyvňuje aj funkčnú výbavu elektromobilu, preto je najlepšie začínať práve jej výberom.

Koľko koní by mala mať luxusná limuzína, aby bola vždy pripravená držať tempo s najrýchlejšími autami na nemeckých diaľniciach bez rýchlostného limitu a ponúknuť pritom pravú radosť z jazdy? 150, 200, 250 koní? Samozrejme, že výkon nie je všetko, no i tak základný model EQS 350 (od 104 970 eur s DPH) dosahuje až 292 koní, teda 215 kW a maximálny krútiaci moment 565 Nm – ostatné motorizácie ponúkajú ešte podstatne viac.

Verzia EQS 450+ (od 113 970 eur s DPH) napriek vyššiemu výkonu až do 245 kW (333 k, 568 Nm) dosahuje o dve desatiny kilowatthodiny nižšiu priemernú spotrebu energie 16,6 kWh/100 km a tretím základným variantom pohonu je verzia EQS 580 4MATIC (od 140 856 eur s DPH) s maximálnym výkonom pohonu všetkých kolies až 385 kW (523 k, 855 Nm).

Toto výkonové spektrum pohonov, evidentne nadštandardné, pritom stále nezahŕňa vrchol ponuky. Tým je Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+: dosahuje maximálny celkový výkon 484 kW (658 k), krútiaci moment až do 950 Nm a s balíkom AMG DYNAMIC PLUS sa zvýši až na 560 kW (761 k) a 1 020 Nm. Tieto závratné hodnoty si už nevyhnutne vyžadujú pokročilý pohon všetkých kolies. Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ príde do predaja neskôr.

Mercedes-Benz EQS 53 AMG (2021)
Avšak, estetiku AMG môžete mať v EQS aj bez toho, aby ste doplácali za 658-koňovú verziu, stačí si v konfigurátore zvoliť štýly exteriér AMG Line a interiér AMG line pre EQS 350, 450+ alebo 580 4MATIC.

Základná výbava

Kritické komentáre na internete zvyknú tvrdiť, že nákup u prémiových značiek sa predražuje, pretože základná výbava vozidiel je slabá a každá príplatková položka je precenená. Ide o domnienky bez reálneho základu, čo odhaľuje už letmý pohľad na zoznam sériovej výbavy novej EQS. Tá základná v EQS 350 pozostáva aj z položiek ako napríklad:

  • 19″ zliatinové disky s mnoholúčovým dizajnom;
  • vzduchové pruženie vpredu a vzadu;
  • balík asistenčných systémov;
  • automatickú klimatizáciu THERMATIC;
  • štýl interiéru Electric Art (napr. volant v koži Nappa, čierny strop, velúrové rohože, komfortné sedadlá a iné);
  • interiérové náladové LED osvetlenie;
  • kožené čalúnenie rôznych farieb;
  • pamäťový balík a vyhrievanie pre predné sedadlá;
  • zadné výklopné dvere Easy-Pack;
  • bezkľúčový prístup KEYLESS-GO a bezdotykovú obsluhu;
  • parkovací balík s aktívnym asistentom parkovania s cúvacou kamerou;
  • ochranu vozidla URBAN GUARD;
  • balík displejov (skener odtlačkov prstov, širokouhlý kokpit, centrálny OLED displej so systémom MBUX);
  • navigáciu MBUX premium s rozšírenou realitou;
  • aktívne riadenie zadnej nápravy (do 4,5° uhla);
  • bezdrôtové nabíjanie mobilov vpredu;
  • vysokovýkonné svetlomety s LED;
  • nabíjací kábel pre domácu zásuvku a nabíjací kábel pre nabíjaciu skrinku a verejné nabíjacie stanice, oba s dĺžkou 5 metrov;
  • služba Mercedes me Charge umožňujúca nabíjať v najhustejšej sieti s viac ako 500 000 nabíjacími miestami v 31 krajinách (z toho viac ako 200 000 v Európe), pri ktorej v priebehu prvých troch rokov od kúpy EQS za používanie služby Mercedes me Charge, a teda aj zeleného nabíjania, nevznikajú pre zákazníka základné poplatky;
  • ako aj služba IONITY: Bez obmedzenia (IONITY Unlimited), na ktorej zákazník využíva sieť rýchlonabíjacích staníc jeden rok od aktivácie bez nákladov na nabíjanie.

Hyperobrazovka MBUX a ďalšie špeciality

Samotná zobrazovacia časť Hyperobrazovky MBUX má šírku 141 cm, pričom plocha celého panela je takmer 2 432,11 cm2. Dva dotykové displeje vpravo majú haptickú spätnú väzbu, takže ich používanie je ergonomickejšie a istejšie. Ide o nepochybne najvýznamnejší odlišovací prvkov od konkurencie. Obrovský sklený panel je mierne zakrivený, proces ohýbania sa vykonáva pri teplotách okolo 650 stupňov Celzia a jeho význam spočíva ako vo zvýšení estetickej hodnoty, tak v praktickom ohľade. Spolujazdec má komfortný prístup k funkciám vozidla a môže za vodiča vykonávať napríklad úpravy na prebiehajúcej trase či sledovať filmy, ale aj sa prihlásiť do systému MBUX s vlastným používateľským kontom.

Tento technologický míľnik je pritom v sériovej výbave najčastejšie kupovanej verzie EQS 580 4MATIC a pre EQS AMG 53 4MATIC+. Pre zvyšné dve verzie je Hyperobrazovka MBUX príplatkovou položkou za 8 640 eur s DPH.



Interiérový asistent MBUX je to, čo do interiéru EQS prináša možnosť ovládania gestami. Uľahčuje napríklad ovládanie slnečnej clony panoramatického okna, dverí vodiča a ďalších prvkov výbavy, stačí jednoducho mávnuť rukou v danom smere – pre pozorovateľa to vyzerá ako hotová mágia. Ak je tento interiérový balík samostatnou položkou, stojí 648 eur s DPH.

Osobitnú pozornosť si zaslúži aj balík AIR-BALANCE s parfumom No.6 MOOD Linen špeciálne vyvinutým pre model EQS, vyspelý filter klimatizácie ENERGIZING AIR CONTROL plus s HEPA filtrom so 600 gramami aktívneho uhlia s plochou približne 150 futbalových ihrísk či riaditeľské balíky pre zadné sedadlá.

Nová EQS ponúka aj špeciálne položky výbavy určené pre zadných pasažierov, vrátane „riaditeľského balíka“.
Rozšírená realita premietaná na čelné sklo je ďalšia funkcia, ktorá EQS tlačí v konkurenčnom súboji do popredia. „Jednoduchý“ projekčný head-up displej sa dodáva za príplatok 1 068 eur, prípadne v rámci Prvotriedneho balíka plus, avšak projekčný displej s rozšírenou realitou MBUX je konfigurátore ohodnotený na 2 400 eur. Z technologického hľadiska ide o fantastickú funkciu, premieta navigačné pokyny a informácie na čelné sklo s ohľadom na reálnu premávku – teda doslova vás šípkou navádza do správnej zákruty bez toho, aby vodič spustil oči z vozovky.

Projekčný head-up displej s rozšírenou realitou vodičovi virtuálne premieta navigačné pokyny do vzdialenosti približne päť metrov pred vozidlo
Samostatnou kapitolou je potom ponuka Mimoriadnej výbavy v podobe funkčných balíkov. Pokročilý balík (plus) a Prvotriedny balík (plus) sa líšia cenou a obsahom položiek výbavy. Zatiaľ čo Pokročilý balík dodáva EQS lepšiu klimatizáciu THERMOTRONIC, panoramatickú posuvnú strechu a vylepšenú ochranu vozidla, Pokročilý balík plus už aj pokrokové svetlomety DIGITAL LIGHT, doplnený balík asistenčných systémov či 360-stupňovú kameru. Vrcholový Prvotriedny balík plus už umožňuje diaľkové ovládanie EQS pri parkovaní, pridáva projekčný displej, klimatizované predné sedadlá či multifunkčnú telefóniu.

Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC Edition 1

Uvádzacia Edition 1

Jednou z možností, ako sa dnes môže zákazník so svojou novou EQS odlíšiť, je zadovážiť si verziu Edition 1. Jej vlastníctvom sa zákazník zaraďuje do klubu prvých vlastníkov novej EQS v krajine, čo sa má neskôr premietať aj do vyššej hodnoty vozidla po rokoch. Uvádzacia edícia pritom nie je len spoločenskou a hodnotovou záležitosťou, ale aj funkčným vylepšením základnej EQS.

Jej základom je exteriérový paket AMG Line s 21-palcovými zliatinovými diskami AMG, obsidiánovou čiernou metalízou, panoramatickou posuvnou strechou či početnými štítkami s nápisom Edition 1. Z funkčného hľadiska je to potom Prvotriedny balík, digitálne svetlomety DIGITAL LIGHT, audiosystém Burmester®, parkovací balík s 360-stupňovou kamerou či klimatizované sedadlá.

Prvý Mercedes-Benz EQS 580 na Slovensku (2021)

Každá EQS je jedinečná

Minimalizmu a orientácii na funkčný dizajn sa dnes nevyhneme, predovšetkým nie v elektromobiloch. To ale neznamená, že by sa táto jednoduchosť mala prenášať aj do personalizácie vozidiel. Práve naopak, v prípade prémiových automobilov je možnosť precíznej konfigurácie kľúčová, pretože každý chce mať auto, ktoré bude dokonale napĺňať práve jeho potreby a záujmy.

Druhou stranou mince sú potom skladové vozidlá, ktoré sú už vopred nakonfigurované s ohľadom na to, čo zákazníci zvyknú preferovať. Ani výber z takejto ponuky napokon nemusí byť pristúpením ku kompromisu, pretože EQS od značky Mercedes-EQ bude na cestách dominantná azda vždy – podobne, ako limuzíny Triedy S.

 » Ďalšie podrobnosti o cenách a ponuke výbav pre Mercedes-Benz EQS si môžete prečítať priamo na stránkach spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia www.mercedes-benz.sk/eqs

Ako Mercedes-Benz vyrobil nové najlepšie auto sveta: Prečo je EQS tak výnimočná a v čom prekonáva aj Triedu S?

V našom redakčnom špeciáli sa venujeme niektorým zaujímavostiam o modeli EQS od Mercedes-EQ, ktorý je považovaný za historický míľnik automobilky. Prvý elektromobil v luxusnej triede prekonal azda všetky štandardy.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia