Volkswagen T-Roc prešiel modernizáciou. Zachoval si širokú ponuku motorov a priniesol vylepšený interiér

Volkswagen modernizoval svoje kompaktné SUV T-Roc. Po novom ponúka uhladený vzhľad či tradične skvelý a upravený interiér. Nezabudlo sa ani na vrcholnú verziu s 300 koňmi.
Vydané  Text: 
Volkswagen modernizoval svoju ponuku modelov T-Roc. S vylepšeným dizajnom prichádza aj **riadna dávka novej techniky** a nechýba ani vrcholná verzia T-Roc R či T-Roc Cabrio. Okrem dizajnových zmien zvonka sme sa dočkali aj **rozsiahlej modernizácie interiéru**. Po novom tak malé SUV ponúka voľne stojaci displej infotainmentu, digitálny kokpit v sérii či dotykové ovládanie na volante. ### Decentné zmeny tvoria dokonalý celok Navonok sa T-Roc pritom menil iba decentne. **Modernizácia sa dotkla predovšetkým svetiel a čiastočne aj tvarovania predného nárazníku**. Vpredu dominujú svetlomety s pozmenenou grafikou a novým charakteristickým prepojením LED pásikom. Predné svetlomety, ktoré sú po novom už štandardne dodávané s LED technikou, je možné konfigurovať **v najvyššej verzii ako IQ.LIGHT LED**. Tieto svetlá sú teda, podobne, ako pri väčšine nových modelov od VW, ponúkané s matrix technológiou. Ide tak v prípade malého T-Rocu o absolútnu novinku.
Drobné zmeny sa udiali aj na zadných partiách. Tu T-Roc dostal **kompletne nové zadné svetlomety**, ktoré sú síce tvarovo veľmi podobné tým pôvodným, zmenila sa však grafika svietenia. **T-Roc navyše dostal dynamické LED smerové svetlá**. Novinkou sú taktiež aj odrazky v tvare prstencov, ktoré budú dostupné vo výbave Life a Style. Obe výbavy prešli taktiež aj kompletnou premenou konfigurácie. **Navyše, T-Roc je vôbec po prvýkrát dostupný vo výbave R-Line, ktorá dizajnovo kopíruje vrcholové prevedenie T-Roc R**.
### T-Roc R požičal vzhľad konvenčnému R-Line Tu môžeme vidieť pozmenené denné svietenie, ktoré bolo presunuté na vrchné hlavné svetlomety. Svetlá v spodnej časti nárazníku sú určené pre hmlovky. Zadok T-Rocu R-Line a T-Rocu R pôsobí omnoho masívnejším dojmom. Môže za to predovšetkým svalnato tvarovaný zadný nárazník s výraznými otvormi po krajoch. R-Line a R od seba môžete odlíšiť predovšetkým koncovkami výfukov (R má reálne, za príplatok aj Akrapovich), dvojfarebným lakovaním zadného nárazníku v prípade R a samozrejme farbou a plaketami po stranách predných blatníkov a na maske chladiča či veku kufra.
### Interiér v duchu kvalitnejších materiálov Navonok síce zmeny na novom T-Rocu nijak nebijú do očí, no i**nteriér si prešiel výrazným omladením**. Ako prvý ihneď **zaujme voľne stojaci displej infotainmentu s orientáciou na vodiča**. Nový je taktiež panel klimatizácie, ktorý je dotykový a nesie sa v duchu súčasných modelov značky. Nechýba nová hlavica voliča automatickej prevodovky, nový volant či dokonca **digitálny kokpit už v štandardnej výbave**.
**Displej infotainmentu môže mať v závislosti od výbavy uhlopriečku až 9,2-palca pričom digitálny kokpit má až 10,25-palca**. Zmena sa taktiež dotkla aj použitých materiálov. **Palubná doska je vyrobená z mäkčených plastov**. Nové sú taktiež poťahy sedadiel či dokonca ergonomické sedadlá s certifikátom. Nechýba ani možnosť voľby viacerých kontrastných lakovaní lišty na palubnej doske. ### Žiadna elektrifikácia a vrchol s 300 koňmi T-Roc si aj naďalej zachováva bohatú ponuku motorizácií a stále odoláva trendu elektrifikácie. **Základným motorom je litrové TSI s výkonom 81 kW**. Silnejší benzínový štvorvalec je dostupný v dvoch objemových verziách. **Na výber je obľúbený motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW alebo objemnejší dvojliter s výkonom 140 kW či dokonca až 221 kW pre T-Roc R**. **Nezabudlo sa ani na naftu, ktorá je v ponuke modernizovaného T-Rocu zastúpená agregátom 2,0 TDI s výkonom 85 alebo 110 kW**.
Najvýkonnejší naftový motor je možné kombinovať aj s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Oba benzínové dovjlitre potom prichádzajú so štvorkolkou v štandarde. Takmer všetky motorizácie je možné kombinovať so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom. **Modernizovaný VWT-Roc by sa na náš trh mal dostať už na jar budúceho roka**. Jeho ceny v Európe štartujú na čiastke 23 495 eur, respektíve 31 850 eur pre verzie s otvorenou strechou.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia