Na Slovensko sa vráti talianska automobilka Lancia, chce osloviť zákazníkov Mercedesu a Volva! Aké modely prinesie?

Prinesieme taliansku eleganciu a kvalitu, tvrdí šéf automobilky.
Vydané  Text: 
Automobilka Lancia vznikla v roku 1906 a dlho bola známa ako propagátor technických inovácií – napríklad ako prvá vyrábala vozidlá so samonosnou karosériou, má tiež veľmi dlhú históriu v motoristickom športe, v 50. rokoch 20. storočia ako prvá značka na svete začala ponúkať automobily s vidlicovým šesťvalcom a neskôr vidlicovým štvorvalcom. Počas obdobia, keď Lancia patrila pod koncern FIAT pod vedením Sergia Marchionneho, však postupne strácala na atraktivite a z medzinárodných trhov sa stiahla na domáci taliansky. Napokon sa od roku 2014 otvorene hovorilo, že značka definitívne skončí už v roku 2018. Nestalo sa tak, Ypsilon sa predáva dodnes a nedávno sa dokonca dočkal modernizácie. Moderný Ypsilon je považovaný za takmer prémiové auto, ale ceny sú veľmi dostupné – na domácom trhu sa auto predáva od približne 10 000 eur. Na rozdiel od Fiatu 500 je dnes takmer nemožné kúpiť si Lanciu Ypsilon mimo Talianska, no jeho komerčný úspech je aj napriek tomu celkom slušný: v roku 2020 sa podľa CarSalesBase predalo 43 076 kusov, čo je pritom o 26,8% menej ako v roku 2019. V 90. rokoch, keď sa model predával po celej Európe, sa ročný predaj modelu Ypsilon blížil k hranici 150 000. Od roku 1985, odkedy sa Ypsilon vyrába (pôvodne s názvom Y10), sa predali viac ako tri milióny kusov tohto malého prítažlivého hatchbacku.

Ďalšia šanca pre Lanciu: Ypsilon prešiel vylepšením, poháňa ho 0,9-litrový dvojvalec

V Taliansku sa počas minulého roka predalo viac ako 43-tisíc Ypsilonov. Napriek tomu sa o jeho budúcnosti stále viac-menej pochybuje.

### Smelé plány Generálny riaditeľ automobilky Lancia, **Luca Napolitano**, [v rozhovore pre denník Automotive News Europe prezradil](https://europe.autonews.com/automakers/lancia-ceo-outlines-brands-expansion-plans-europe), že značka bude už čoskoro expandovať na zahraničné trhy, opäť bude predávať autá aj mimo Talianska. Očakávame návrat aj na Slovensko, avšak až po roku 2024. Práve v roku 2024 bude Lancia expandovať do Rakúska, Belgicka, Francúzska, Nemecka a Španielska, následene do Spojeného kráľovstva. „*Predstavujem si okolo 100 showroomov v približne 60 európskych mestách*,“ povedal Napolitano a dodal, že to nebudú kútiky v showroomoch inej značky, ale vyhradené priestory, a to aj napriek malej ploche 80 až 140 metrov štvorcových. ### Lancia chce osloviť starších „kvalitných“ zákazníkov Jedna z vecí, ktoré sa určite zmienia, bude zameranie automobilky. V súčasnosti je typický zákazník značky Lancia vskutku netypický: **žena vo veku 45 rokov bez detí**. Lancia sa profiluje ako takmer prémiová značka, hoci jej jediný model má od luxusu pomerne ďaleko. Toto všetko by sa malo čoskoro zmeniť. „*Lancia ponúkne decentnú čistú taliansku eleganciu s mäkkými povrchmi a skvelou kvalitou*,“ povedal Napolitano. Novou cieľovou skupinou pritom má byť „Progressive cultural influencer“ vo veku 55 rokov s aspoň jedným dieťaťom v domácnosti. V rovnakej miere majú byť medzi zákazníkmi zastúpené ženy, ako aj muži. Lancia vidí príbuznosť medzi svojim budúcim cieľovým zákazníkom a súčasnými zákazníkmi značiek ako Tesla a Volvo, ako aj kupujúcimi plne elektrických modelov Mercedes-Benz EQ, povedal Napolitano. To sú naozaj smelé tvrdenia. ### Už len elektrické modely Všetky budúce modely značky Lancia už budú iba elektrické, tvrdí Napolitano. Nové Lancie budú stáť na kompaktnom podvozku koncernu Stellantis, pôjde pritom až o celkovo tri nové modely, vrátane piatej generácie modelu Ypsilon. Automobilka má pritom čerpať výhody aj zo spolupráce so značkami Alfa Romeo a DS, ktoré sú tiež súčasťou koncernu Stellantis.







Inzercia

Inzercia