Nabíjajú sa hodiny, majú krátky dojazd a výmena batérie stojí veľa peňazí! Zisťovali sme pravdu o elektromobiloch:
Pozreli sme sa na najväčšie mýty o elektromobiloch! Sú odstrašujúce tvrdenia o nich pravdivé? Zisťovali sme s pomocou elektrického modelu Škoda Enyaq iV.
Vydané Text: Peter Orosz
### „Elektromobily sú len do mesta.“ (NEPRAVDA)
Súčasné elektromobily už rozhodne nie sú iba do mesta. Ponuka elektromobilov síce stále obsahuje niekoľko modelov vhodných predovšetkým do mesta, no jazda po Slovensku je možná aj s týmito vozidlami. Dojazd elektromobilov sa pohybuje v stovkách kilometrov a líši sa od modelu k modelu. Samozrejme, v nižších cenových hladinách je dojazd elektromobilu nižší, okolo 300 kilometrov, no na opačnej strane rebríčka už sú elektromobily s dojazdom cez 600 kilometrov. **Napríklad so Škodou Enyaq iV 80 je možné prejsť z Bratislavy do Košíc s jednou 25 minútovou zastávkou na nabíjanie.**
### „Nabíjanie je drahšie ako tankovanie benzínu.“ (NEPRAVDA)
Ak by ste Škoda Enyaq iV 80 nabíjali doma s tarifou 0,15 €/1 kWh, vaše náklady na 100 km jazdy by boli od 2,5 do 2,7 €. **Keby ste nabíjali na verejných nabíjacích staniciach ZSE Drive a používali by ste výhradne ultra-rýchle nabíjacie stojany, zaplatíte za 100 km jazdy od 8,1 do 8,9 €.** V porovnaní so spaľovacím modelom Kodiaq by vás pri aktuálnej priemernej cene benzínu na úrovni 1,429 € stálo 100 kilometrov jazdy od 12,70 do 14,30 €. Nabíjanie Enyaqu iV by vás teda vyšlo menej ako tankovanie SUV Škoda Kodiaq, a to aj za predpokladu, že by ste nabíjali výhradne na ultra-rýchlych nabíjacích stojanoch, ktoré sú síce najrýchlejšou, ale zvyčajne aj najdrahšou možnosťou.
### „Nabíjanie trvá hodiny.“ (NEPRAVDA)
Vývoj batérií napreduje rýchlym tempom. Kapacita článkov sa zvyšuje, zlepšuje sa ich životnosť a spolu s tým aj stúpa rýchlosť nabíjania. V minulosti platilo, že nabíjanie elektromobilu skutočne trvalo hodiny. **Súčasné elektromobily sa na ultra-rýchlych nabíjacích staniciach nabíjajú veľmi rýchlo a celý proces je otázkou niekoľkých desiatok minút.** Škoda Enyaq iV sa v najvyššej verzii s príplatkovým 125 kW nabíjaním nabije z 10 na 80 percent za menej ako 40 minút.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia