Spoločnosť Volkswagen na Slovensku prevádzkuje tri závody. Najväčší a najznámejší je v Devínskej novej vsi a ide o najväčšieho zamestnávateľa na Slovensku, v Martine spoločnosť vyrába komponenty pre prevodovky a v Stupave sa nachádza nástrojáreň s niekoľkými desiatkami zamestnancov. Práve **nástrojáreň v Stupave sa teraz bude rušiť**, ako [informuje denník TVnoviny.sk v reportáži Martina Prôčka](https://www.tvnoviny.sk/ekonomika/2042588_volkswagen-zatvori-mensiu-fabriku-na-zahori-pracuje-v-nej-60-ludi).
„*Ide o plánovanú organizačnú zmenu, ktorú so sebou prináša vývoj ako v našom podniku, tak aj v koncerne – s ohľadom na už avizovaný nábeh nového projektu, čiže výroby nových modelov VW Passat a Škoda Superb. Naším cieľom je sústrediť sa na také procesy a aktivity, ktoré podporia našu hlavnú činnosť a tou je výroba vozidiel a zároveň zvýšia našu konkurencieschopnosť*,“ povedala **hovorkyňa Volkswagen Slovakia Lucia Makayová** pre TVnoviny.sk.
Reportáž ďalej pripomína, že približne 60 zamestnancov stupavnej prevádzky nebude prepustených, ale spoločnosť pre nich nájde iné uplatnenie. Má to byť dôsledok aj kolektívnej zmluvy z roku 2019, ktorú zamestnávateľ uzavrel v spolupráci s Modernými odbormi Volkswagen. Zmluva pojednáva aj o takzvanej garancii zamestnanosti, teda, „že počas piatich rokov od uzatvorenia kolektívnej zmluvy nemôže byť nikto v podniku prepustený z organizačných dôvodov na strane zamestnávateľa.“
### Automobilky na Slovensku
Spoločnosť Volkswagen Slovakia, a.s. vznikla v roku 1991 a dnes patrí medzi najvýznamnejšie spoločnosti na Slovensku. Je najväčším súkromným zamestnávateľomv krajine s približne 15-tisíc zamestnancami. Tí pracujú v závodoch v Bratislave, Martine a zatiaľ aj v Stupave. Z Bratislavy do celého sveta exportuje až 99 percent produkcie, ide o modely ako Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Audi Q8, v minulosti sa v závode vyrábali aj vozidlá kategórie supermini pre SEAT, Škodu a Volkswagen.Martinský závod vyrába komponenty pre prevodovky a podvozky, závod v Stupave je otvorený od októbra 2014 a ide o nástrojáreň.
Pred niekoľkými dňami sme informovali, že Volkswagen mieni vo východnej Európe [vybudovať novú továreň na batérie](https://www.autoviny.sk/novinky/122940/aktualne-vw-buduci-rok-postavi-novu-tovaren-na-baterie-v-hre-je-aj-slovensko), pričom jedným z kandidátov malo byť aj Slovensko.
Stane sa Slovensko ešte viac závislým na automobilovom priemysle?
Okrem Volkswagenu na Slovensku vyrábajú aj vozidlá iných automobiliek. **Stellantis vyrába v Trnave** (predtým PSA Group Slovakia), aktuálne vyrába mimoriadne obľúbené modely Citroën C3 a Peugeot 208, podľa údajov z minulého roka denne vyprodukuje 1.395 vozidiel.
V Tepličke nad Váhom **pri Žiline má svoj výrobný závod automobilka Kia** a **v Nitre sa vyrábajú automobily vo výrobnom závode Jaguar Land Rover Slovakia**.
Okrem automobilek u nás pôsobia aj spoločnosti, ktoré sa aktívne zúčastňujú rozvoja autopriemyslu, špeciálne v oblasti elektromobility. Príkladom je spoločnosť InoBat, ktorá v závode vo Vodedaroch prevádzkuje závod na vývoj, výrobu a recykláciu batérií pre elektromobily. O jej najnovšom produkte sme písali iba pred niekoľkými týždňami:
Slovenská batéria od InoBat pre elektromobily prekonala dnes bežne používané riešenie. Stojíme na prahu novej éry elektromobilov, v ktorých už batéria nebude problémom.
Inzercia
Inzercia
AUTOVINY.SK » Aktuality » Volkswagen na Slovensku zatvára fabriku pri Bratislave, zamestnancov ale neprepustí