Vyskúšali sme si unikátne digitálne svetlomety od Mercedes-Benz! Toto musíte zažiť

Takýto náročný príkaz dal Boh, keď stvoril nebo a zem. Motor-Car Bratislava, predajca automobilov značky Mercedes-Benz sa zase rozhodol, že svojim zákazníkom a záujemcom predstaví schopnosti svojich svetlometov. Aby bolo svetlo.
Vydané  Text: 
Kvalitné svetlomety zohrávajú v tomto období čoraz dôležitejšiu úlohu. Z hľadiska bezpečnosti sú jedným z najdôležitejších prvkov, ktorý vám v tme pomôže k bezpečnej jazde a k pokojnému dojazdu do cieľa. **A automobily s trojcípou hviezdou v znaku veľmi dobre vedia, ako vytvoriť osvetlenie, ktoré výrazne zvýši mieru bezpečnosti svojho vodiča ako aj všetkých ostatných účastníkov cestnej premávky.** Momentálne má v ponuke azda to najlepšie, čo môžete v automobiloch v oblasti osvetľovacej techniky dostať. Technológie Multi Beam LED a Digital Light dokážu so svetlom čarovať a prispôsobiť ho každej situácii na ceste.
### Na vlastnej koži Popisovať funkciu technológií Multi Beam LED aj Digital Light, ktorá **v každom svetlomete využíva 1,3 milióna mikrozrkadiel,** by bolo na dlho. A ani tá najlepšia prezentácia s videom a zanieteným rozprávačom nedá toľko ako skúsenosť z praxe. Lebo už aj Ján Amos Komenský hovoril, že **v pamäti bude iba to, čo bolo v zmysloch.** Zvlášť, ak to aj zažijete. Pretože skúsenosť je neprenosná.
Motor-Car Bratislava, predajca automobilov značky Mercedes-Benz, oslovil vybraných zákazníkov a pozval ich na Mercedes-Benz Experience Night by Motor-Car. **Na skúšanie im pripravil nanajvýš atraktívne pomôcky.** Najnovšie elektrické a plug-in hybridné vozidlá vrátane technologickej vlajkovej lode v podobe modelu EQS. V ponuke boli aj vozidlá s magickou skratkou AMG.
### Diaľnicou aj poľom Vznikli tak dve skupiny a dve kolóny vozidiel – jedna s hlavnou skratkou EQ, druhá s AMG. Po štarte z predajne v bratislavskom Lamači viedla cesta po novej diaľnici D4 a R7 až na jej koniec neďaleko Dunajskej Stredy, následne vedľajšími cestami pomedzi polia naspäť na R7 a následne do Lamača. Na tejto trase s prázdnymi a tmavými cestami mohli svetlomety naplno ukázať, čo dokážu a vodiči, ktorí sa v autách priebežne striedali, postrehli rozdiely medzi osvedčenou technológiami Multi Beam LED a Digital Light.
**V oboch prípadoch dokázali svetlomety na základe informácií z navigácie a z ďalších snímačov odhaliť, kde sa práve nachádzajú a tomu prispôsobiť tvar svetelného kužeľa.** V meste ho rozšíriť, na ceste medzi obcami vytvoriť svetelný tunel a roztiahnuť kužeľ tak, aby zaberal čo najväčšiu šírku aj smerom do polí – vodič tak získa oveľa širší záber a oveľa skôr dokáže odhaliť nebezpečenstvo stretu so zverou a predísť mu. No a na diaľnici sa pri rýchlosti nad 110 km/h ľavý svetlomet mierne sklopí, aby neoslňoval protiidúcich vodičov, kužeľ sa zúži a natiahne. Vďaka tomu vodič vidí, čo sa deje niekoľko stovák metrov pred ním.
### Technológia pred legislatívou Svetlomety reagujú aj na protiidúce vozidlá. Nielen stlmením diaľkových svetiel, ale aj takzvaným vystrihovaním protiidúcich vozidiel, cyklistov či chodcov. Tým ich neoslepia a oni nestratia orientáciu. V tom digitálne svetlomety excelovali. **Rozdiel medzi oboma technológiami je v rýchlosti ich reakcií, svetelnom jase a v možnostiach, ktoré poskytujú vodičovi.** Digitálne svetlomety dokážu na vozovku premietať aj rôzne symboly ako navigačné šípky, tvar jazdného pruhu v zúženiach či vytvoriť priechod pre chodcov. Tieto vymoženosti však slovenská legislatíva nevie obsiahnuť, takže u nás zatiaľ nie sú dostupné.
A keďže flotila vozidiel EQ mala jednu z prestávok na výmenu vodičov aj pri vysokorýchlostnej nabíjačke, od zástupcu energetickej spoločnosti ZSE sa dozvedeli o aktuálnych možnostiach nabíjania, ako aj o výhodách, ktoré im v tomto smere prináša kúpa vozidla Mercedes-Benz. **Podľa radostného tónu rozhovorov sa dalo usúdiť, že nielen tieto informácie, ale aj nové zážitky s netradičnou jazdou v noci padli na úrodnú pôdu a účastníci takýto spôsob zoznámenia sa so špičkovou technológiou ocenili.** Ak sa vďaka tomu rozhodnú pre niektorú z týchto verzií osvetlenia, určite zvýšia mieru nielen svojej bezpečnosti. Foto: Martin Katler




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia