Cena benzínu aj nafty prudko stúpa! S týmto autom však natankujete až o 70 % lacnejšie:
Drahý benzín či nafta? Riešením môže byť prechod na elektromobil Škoda Enyaq iV!
Vydané Text: Peter Orosz
### Enyaq ako jediné auto do rodiny
Kto povedal, že elektromobily nemôžu byť ideálnym autom pre rodinu? Nová platforma pre elektrické vozidlá (MEB) umožnila vytvoriť na danom pôdoryse bezkonkurenčný priestor pre cestujúcich aj batožinu. Keďže vpredu nenájdeme spaľovací motor a batéria sa ukryla do podlahy, mohlo dôjsť k radikálnemu zväčšeniu vnútorného priestoru v pozdĺžnom smere. Škoda Enyaq iV tak ponúka mimoriadne veľkorysý priestor pre cestujúcich vpredu aj vzadu. **Vďaka tomu, že elektrické vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies si vystačia aj bez stredového tunela, vznikla v druhom rade takmer úplne rovná podlaha.** Zadná lavica tak bez problémov pojme až tri dospelé osoby bežného vzrastu. Rodiny potešia ľahko dostupné ISOFIX úchyty pre detské sedačky na krajných sedadlách, ich inštalácia je navyše vďaka veľkému otvoru a zvýšenej výške vozidla mimoriadne pohodlná.
Staršie deti tiež vzadu ocenia až dva USB vstupy pre mobilné zariadenia či dokonca plnohodnotnú 230 V zásuvku. Nechýba ani samostatné ovládanie klimatizácie s výduchmi, praktické záclonky na dverách či objemné otvory vo dverách. **Vpredu si do nich môžete odložiť až 1,5-litrovú fľašu s vodou, na ďalšie drobnosti slúži stredová konzola s policami.** Väčšie predmety však patria do batožinového priestoru so základným objemom 585 litrov, kde pod podlahou nájdete organizér na nabíjacie káble či sadu na dofukovanie pneumatík. Po bokoch sú samozrejmosťou háčiky na tašky, 12 V zásuvka alebo tiež elektricky výsuvné ťažné zariadenie. Áno, Škoda Enyaq potiahne aj brzdený príves do hmotnosti 1 400 kilogramov!
O výbornú stabilitu na ceste sa v takom prípade postará Enyaq iV vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý poskytne vodičovi maximálnu trakciu v akýchkoľvek podmienkach.
### Dojazd cez 530 kilometrov
Škoda Enyaq iV dnes ponúka dojazd, ktorý sa vyrovná klasickým automobilom so spaľovacím motorom. S najväčšou 80 kWh batériou pod podlahou prejde až 530 kilometrov bez potreby nabíjania. Dostupné sú tiež verzie s 50 a 60 kWh akumulátorom, ktorých dojazd bez problémov prekročí 414 kilometrov (WLTP). **S jedinou zastávkou tak bez problémov zvládnete cestu z Bratislavy do Košíc.** A vďaka rýchlonabíjaniu s maximálnym výkonom 125 kW bude auto pripravené vyraziť na cestu skôr, než stihnete dopiť kávu z čerpacej stanice.
Celé nabíjanie pritom prebieha bez starostí vďaka unikátnemu ekosystému, ktorý zjednoduší majiteľom elektrických modelov Škoda nielen cestovanie, ale aj domáce nabíjanie či následný predaj vozidla. **A práve ekosystému sa budeme venovať v ďalšej časti nášho nového seriálu so Škodou Enyaq iV!**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia