Richard Sulík zverejnil fotky prvého slovenského vodíkového auta Matador MH2, poznáme podrobnosti

Prvé slovenské vodíkové auto má byť ďalším krokom k zveľaďovaniu vodíkového priemyslu u nás.
Vydané  Text: 
Prezentácia Slovenska na kongrese EXPO 2020 v Dubaji sa stala dejiskom premiéry prvého slovenského vodíkového auta. Ide o superšportový automobil, pod ktorým sú podpísaní Matador Group s Technickou univerzitou v Košiciach (TUKE). Minister hospodárstva Richard Sulík dnes na svojej Facebook stránke zverejnil fotografiu vodíkového auta s komentárom, *že je hrdý a viac k tomu nemá čo dodať*. ## Prvé slovenské auto na vodík, Matador MH2 Vozidlo Matador MH2 je dnes koncepčným automobilom, teda nie je homologizovaný na predaj a prevádzku na verejných komunikáciách. Napriek tomu má potenciál stať sa jedným z kľúčových bodov budúceho rozvoja vodíkového priemyslu na Slovensku, ktorý Richard Sulík podľa vlastných slov považuje za dôležitý. Či sa Slovensko raz stane vodíkovou veľmocou, je priskoro odhadovať, je však evidentné, že podniká kroky vedúce k spájaniu pojmu „vodík“ so Slovenskou republikou. Matador MH2 je superšportové vozidlo, čomu zodpovedá konfigurácia pohonu aj vonkajší vzhľad. Dizajn je funkčný, vďaka nemu má automobil mimoriadne nízky súčiniteľ aerodynamického odporu Cx iba 0,2. Vodíkový palivový článok generuje elektrickú energiu pre celkovo štyri elektrické motory, každý umiestenený pri jednom z kolies. Veľmi netradičné je, že na rozdiel od konvenčného tlaku používaného pri skladovaní vodíka, ktorý býva 350 až 700 barov, riešenie od TUKE využíva tlak len 10 až 30 barov. Má to byť dôsledok, okrem iného, aj metalhydridovej zliatiny, ktorá sofistikovaným spôsobom rozkladá molekuly vodíka a fyzicky ich viaže na svoj povrch. Na toto technologické riešenie získalo TUKE vlastný patent.







Inzercia

Inzercia