Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) a Žltý Anjel Asistance24 dlhodobo upozorňujú na problémy, s ktorými sa stretávajú slovenskí dopravcovia a vyzývajú na ich systémové riešenie. Zo včerajšieho tlačového stanoviska UNAS vyplýva, že únia žiada Ministerstvo dopravy SR, Vládu Slovenskej republiky a Národnú radu SR, aby boli súčinní v riešení týchto problémov.
Podľa únie autodopravcov v konkurenčnom prostredí značne znevýhodňujú vysoké náklady na podnikanie, dôsledkom čoho súkromní dopravcovia nemajú kde získať prostriedky na navyšovanie miezd pre vodičov. Tí majú podľa vyjadrení UNAS odchádzať do zahraničia za lepšou plácou, čo sa premieta do zvýšeného rizika, že najmä regiónálni dopravcovia budú mať na Slovensku také problémy, ako je tomu momentálne vo Veľkej Británii.
„**Chceme poukázať, že situácia je veľmi kritická* (…) *Radi by sme poukázali na skutočnosť, že nám nebude kto zásobovať obchody**,“ uvádza vo svojom stanovisku rozposielanom e-mailom UNAS.
„Preto vyzývame k rokovaciemu stolu spomínané štátne inštitúcie (…) **Už sme vyzvali Vládu SR, aby snami začali rokovať do 15.10.2021 . Ak sa tak nestane, tak nám neostane nič iné ako si zopakovať celo SR štrajky dopravcov**,“ dodáva.
UNAS žiada predovšetkým zavedenie takých opatrení, ktoré odbremenia dopravcov od vysokých nákladov na podnikanie, ktoré majú byť údajne vyššie ako v blízkom zahraničí.
„**Žiadali sme vratku spotrebnej dane z palív, zníženie cestného mýta, vyhlásenie nového tendra na mýtny systém a finančnú pomoc počas Covidu**,“ uvádza únia dopravcov a pripomína, že doteraz bola vládou ignorovaná.
Nižšie prikladáme plné znenie vyhlásenia dopravcov zo 4. októbra 2021 bez redakčnej úpravy:
* Únia dopravcov Slovenska – UNAS a Asociácia Žltý Anjel Asistance24, žiada Ministerstvo dopravy SR, Vládu Slovenskej republiky a Národnú radu SR, aby sa začali ihneď zaoberať problémami dopravcov.
* Chceme poukázať, že situácia je veľmi kritická.
* Chýbajú vodiči pre Cestnú nákladnú dopravu a náklady na dopravu sú veľmi vysoké a nie je možné, aby Slovenský dopravcovia boli konkurencie schopný voči Európskym krajinám.
* Radi by sme poukázali na skutočnosť, že nám nebude kto zásobovať obchody.
* Dopravcovia budú mať problém pridať vodičom financie na mzdách pokiaľ sa im neznížia náklady.
* Už teraz nám odchádza veľa vodičov do zahraničia , kde zarobia omnoho viac ako na Slovensku.
* Problém budú mať hlavne regionálny dopravcovia, tak ako je to teraz vo Veľkej Británii.
* Preto vyzývame k rokovaciemu stolu spomínané Štátne inštitúcie .
* Bolo by vhodné, keby po roku a pol vládnutia tejto vlády , sa začal niekto zaoberať dopravou a neignorovalo nás ako doteraz.
* Žiadali sme vratku spotrebnej dane z palív, zníženie cestného mýta, vyhlásenie nového tendra na mýtny systém a finančnú pomoc počas Covidu .
* UNAS a AZAA24 si je vedomá, že situácia vo verejných financiách je veľmi zlá, ale pokiaľ sa budú musieť znížiť stavy v doprave, tak vo verejných financiách sa bude prehlbovať väčšia zadlženosť .
* Vláda SR by mala začať znižovať aj stavy v štátných správach.
* Už sme vyzvali Vládu SR, aby snami začali rokovať do 15.10.2021 . Ak sa tak nestane, tak nám neostane nič iné ako si zopakovať celo SR štrajky dopravcov,
* UNAS – u vyjadruje aj plnú podporu : Iniciatíva Poľnohospodárov Slovenska, Únia vodičov Slovenska
„Ide síce o prvý, ale výrazný krok k vyrovnaniu daňovo-poplatkového zaťaženia našich dopravcov v porovnaní s ich kolegami v krajinách V4,“ píše Stanislav Skala, predseda Únie autodopravcov Slovenska.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Vodiči odchádzajú do zahraničia, nebude mať kto zásobovať naše obchody, upozorňuje únia dopravcov
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk