Prečo sú nové autá čoraz drahšie? A zastaví sa vôbec ich zdražovanie v najbližšom období?
V automobilovom priemysle sa odohrali veľké zmeny.
Vydané Text: Peter Orosz
### ZISK VYLETEL
V dôsledku spomínaných zmien stúpol zisk z každého predaného vozidla drvivej väčšine v automobilovom priemysle. Toyote stúpla marža na 12,6 %, koncernu Stellantis na 11,4 %, Daimler sa môže pochváliť 12,2 % a ešte úspešnejšie v tomto ohľade je samotné BMW s maržou na úrovni 15,8%.
**Predpokladané znižovanie cien nových automobilov je v nedohľadne.** Nemôže za to len polovodičová kríza či nový predajný model automobiliek. Na cenu nových áut totiž vplývajú neustále zvyšujúce sa legislatívne nároky na bezpečnosť či ekológiu. Po novom musí byť každé nové auto vybavené SIM kartou pre núdzové volania v prípade nehody, budúci rok do zoznamu povinnej výbavy pribudne kamera snímajúca značky na ceste pre inteligentný obmedzovač rýchlosti. Štáty tlačia na výrobcov aj pri znižovaní emisií, pričom im hrozia veľkými pokutami za nedodržanie stanovených limitov.
**S ohľadom na všetky okolnosti je tak akékoľvek znižovanie cien nemožné.** A s ohľadom na pokračujúci infláciu budú autá pod 10 000 eur čoskoro minulosťou.
Automobilky, Cena, Ceny Automobilov, Čipy, Koncern, Kríza, Polovodiče, Predaje, Stratégie, Trh, Výroba, Zisk, Značky
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia