Hľadáte dostupné SUV? Na Slovensko prichádza zaujímavá novinka s cenou od 17 990 eur

Číňania to nevzdávajú. Ich tajnou zbraňou má byť lacné SUV s benzínovým motorom a automatickou prevodovkou.
Vydané  Text: 
Čínsky Dongfeng na Slovensku rozširuje svoje modelové portfólio o nové vozidlá. Len pred niekoľkými dňami sme vám z dielne ázijského výrobcu ukázali športovo strihnutý elektrický sedan S50EV, ktorý sa dostane aj na náš trh s cenovkou tesne pod 30 000 eur. Okrem zaujímavého dizajnu ponúkne tiež kvalitne spracovaný interiér či slušný dojazd na úrovni 480 kilometrov. **Záujemcov o lacnejší model so spaľovacím motorom však viac poteší nové kompaktné SUV s označením Glory 500.** Na Slovensku bude novinka dostupná už od 17 990 eur s jedinou motorizáciou a automatickou variátorovou prevodovkou CVT. Fanúšikov klasických spaľovacích motorov určite poteší skutočnosť, že Glory 500 **bude v ponuke výhradne s jediným benzínovým štvorvalcom o objeme 1,5-litra** bez akejkoľvek hybridnej sústavy či elektrifikácie. Agregát **disponuje výkonom 85 kW a krútiacim momentom 148 Nm,** čo by malo stačiť v rámci mestskej a medzimestskej prevádzky bez problémov stačiť. Spotrebu výrobca zatiaľ neuvádza, s ohľadom na karosársku verziu, pohon a prevodovku však nízku spotrebu očakávať nemôžeme. Na základe predchádzajúcich skúseností s modelmi od Dongfengu môžeme odhadujeme, že priemerná spotreba bude na úrovni 7,5-8,5 l/100 km.
**Rozmermi novinka zapadá do segmentu kompaktných SUV.** Má prakticky totožnú dĺžku karosérie ako Škoda Karoq (4 385 mm), Číňan je však o pár milimetrov vyšší (1 645 mm), širší (1 850 mm) a ponúkne tiež dlhší rázvor (2 655 mm) než koncernový rival. Nadštadnardná je tiež svetlá výška na úrovni 200 mm, v teréne však bude obmedzovať schopnosti vozidla pohon predných kolies. O prípadnom pohone všetkých štyroch kolies nemáme od výrobcu zatiaľ žiadne informácie.
Technicky vychádza Dongfeng Glory 500 z nedávno testovaného elektrického modelu Seres 3. **Samozrejmosťou tak bude tuhá karosérie z vysokopevnostnej ocele,** dobre spracovaný interiér s mäkčeným materiálmi či atraktívna dvojfarebná karoséria. Kompletný zoznam výbavy zatiaľ výrobca nezverejnil, no predpokladáme spustenie predaja už v priebehu tohto roka.

Na Slovensko prichádza nový sedan od Dongfengu, má zaujať cenou a pôsobivým interiérom

V Číne sa predáva aj s benzínovými motormi, my si ho budeme môcť kúpiť len na elektrinu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia