Registračný poplatok označil Sulík v roku 2016 za protiprávnu šikanu, dodnes ho však nezrušili
Extrémna byrokracia doteraz bránila Slovákom v masovejšom dovoze áut zo zahraničia. Ak chce Slovensko omladiť vozový park, je načase, aby sa proces dovozu výrazne zjednodušil.
Vydané Text: Peter Orosz
Ďalší rozdiel spočíva v nákladoch na prihlásenie auta. Kým v Čechách predstavujú celkové náklady (technická kontrola a prihlásenie vozidla) 130 eur, na Slovensku môže suma narásť až na 4 328 eur. Aj pri najmenšom aute s výkonom motora do 80 kW vyjde suma poplatkov na 361 eur. To je takmer trojnásobok poplatku, ktorý bežný motorista zaplatí v Čechách. Výsledkom je, že na Slovensko prichádza výrazne menej novších jazdených áut a priemerný vek vozového parku zostáva stále vysoký. **Kým na Slovensku je to 13,9 roka, v Čechách 9,9 a v Rakúsku dokonca len 7,1 roka (zdroj: Štatistika ACEA – Asociácia európskych konštruktérov vozidiel z roku 2018).**
Práve pre vysokú byrokraciu bol dlho dovoz jazdených áut zo západnej Európy na Slovensku do istej miery limitovaný. Slováci vo väčšine prípadov nemali inú možnosť, ako si vybrať jazdené auto z obmedzenej ponuky na Slovensku. To sa zmenilo príchodom európskeho online trhoviska Carvago.com v polovici mája. „Keď porovnáme rebríček najviac kupovaných áut v slovenských autobazároch s dopytom po autách cez našu službu, vidíme zásadné rozdiely. Kým 8 z 10 najpredávanejších modelov v bazároch patrí značke Škoda s prevažujúcimi sedanmi, pri online nákupe **Slováci hľadajú najmä minivany značiek Seat a Volkswagen a SUV s modelmi Toyota CH-R, RAV-4 Dacia Sandero, ako aj Audi Q7, BMW X5.**
Slovákom nestačí obmedzená ponuka v bazároch, v ktorých sa „točia“ stále tie isté autá, v skutočnosti ich zaujímajú modely, ktoré doma nevedia kúpiť,“ uvádzajú predstavitelia spoločnosti.
Auto Zo Zahraničia, Dovoz Auta, Headline, Legislatíva, Právo, Registračná Daň, Registračný Poplatok, Richard Sulík, Sloboda A Solidarita, Správy, Sulík, Video
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia