Týmto autom mení Hyundai všetky pravidlá hry! Opäť dokázali, že vedia robiť veci veľkolepo
Kórejci sú už raz takí. Nikto im nič nedaruje, a preto si nemôžu dovoliť robiť žiadne ústupky. A keď majú svetu dokázať, že sú niečoho schopní, spravia to naozaj veľkolepo. Chcete príklad? Lepší než Hyundai Ioniq 5 nenájdete.
Vydané Text: Peter Orosz
Na mokrom povrchu sú teda divoké pretáčavé šmyky vzdialené len pár centimetrov od špičky vášho chodidla. Najmä v športovom režime posiela Hyundai citeľne viac výkonu dozadu. Udržať ho v šmyku tak trochu pripomína tanec s medveďom, ale prečo by ste vlastne s medveďom mali tancovať? Vyskúšali sme, zasmiali sme sa, a teraz vážne.**Ioniq 5 vám práve vďaka prebytku výkonu dáva riadnu porciu sebavedomia najmä na diaľnici a pri predbiehaní, kde iným elektromobilom už dochádza šťava.** Hyundai týmto netrpí. Navyše je aj na pomery elektromobilov úžasne odhlučnený. Nevydáva žiadne pazvuky a z jeho spracovania srší vynikajúca kvalita. Na dobrých cestách ma prekvapila vysoká priľnavosť a výborné jazdné vlastnosti. Hyundai dokonca siahol po poriadnych pneumatikách Michelin Pilot Sport miesto nebezpečných ekologických pukov, ktoré obetujú bezpečnosť za pár kilometrov dojazdu navyše. V zákrutách bol preto vynikajúci. To však platilo len na kvalitnej ceste.
Len čo sa povrch trochu vlnil, ukázalo sa, že Ioniq 5 má trochu problém ukočírovať vlastnú hmotnosť a auto sa rado dalo vyhodiť zo stopy do takej miery, že aj na rovnej ceste s poprepadávanými krajnicami bolo potrebné robiť korekcie volantom, aby sa auto udržalo v priamom smere. **Podvozok bol síce naladený komfortne, ale zladenie prednej a zadnej nápravy mohlo byť lepšie, pretože auto si niektoré nerovnosti „posielalo“ spredu dozadu a pôsobilo napriek dlhému rázvoru trochu nepokojne.** Nič strašné, ale vidím tam priestor na zlepšenie. Mimochodom, podobnú charakteristiku má z nejakého dôvodu väčšina áut s batériou v strede.
### Prešpekulovaný
Inak bola jazda s novým elektrickým Hyundaiom príjemná. Na dlhších trasách mi trochu chýbala stredová konzola, o ktorú by som si mohol oprieť koleno, ale po zvýšení sedáka sa tento problém takmer vytratil. Taktiež som mal vyššie očakávanie od svetiel. Ich výkon bol priemerný. **Ale dojazd! Bez akéhokoľvek obmedzovania som vedel na jedno nabitie spraviť vyše 360 kilometrov.** V úspornom režime by som isto pokoril aj hranicu 400 km.
Vďaka novému vysokoúčinnému tepelnému čerpadlu by mal byť Ioniq 5 použiteľný aj v zime pri nízkych teplotách. Veľmi sa mi páčilo ovládanie rekuperácie páčkami pod volantom. **Ioniq 5 ponúka najlepší systém, s akým som sa kedy stretol.** Ponúka všetko: funkciu i-Pedal, kde auto takpovediac ovládate iba plynovým pedálom, potom tri stupne klasickej rekuperácie, plus plachtenie a ešte aj tri stupne inteligentnej rekuperácie, ktorá mení intenzitu brzdenia v prípade, že napríklad dobiehate pomalšie auto. Medzi režimami sa prepínate jednoducho a intuitívne páčkami pod volantom.
Veľmi sa mi páčila funkcia maximálnej rekuperácie pri podržaní ľavej páčky. Ak ste ju podržali až do zastavenia, auto komfortne zabrzdilo a zostalo stáť. Po rozbehu bol aktívny ten režim rekuperácie, ktorý ste mali nastavený pred tým. Takto dobre to nemá vymyslené nikto iný. Skvelé audio, odhlučnenie a komfort som si spolu s pohľadmi okoloidúcich užíval plnými dúškami.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia