Najbrutálnejšia Toyota mieri na Dakar: GR DKR HILUX T1+ má pruženie so zdvihom až 35 cm!
Trasa pretekov Dakar v Saudskej Arábii bude výnimočne vedená proti smeru hodinových ručičiek,
Vydané Text: Výber z oficiálnej správy
Pod kapotou nájdeme dvojito preplňovaný benzínový agregát 3,5 litra V6 z úplne novej Toyoty Land Cruiser 300, s ktorým sme sa mohli zoznámiť aj v novej neprehliadnuteľnej verzii GR-S tohto kultového modelu. Uvedený motor štandardne disponuje maximálnym výkonom 305 kW pri 5 200 ot./min. a krútiacim momentom 650 Nm od 2 000 ot./min. V pretekárskej úprave sú však uvedené hodnoty podstatne vyššie.
Za situácie, keď si súťažné tímy TOYOTA GAZOO Racing pripisujú prelomové víťazstvá v súťažiach WEC a WRC, sa pozornosť sústredí na najnovšiu Toyotu Hilux, ktorej odhalenie sa pripravuje na záver roka 2021. Zatiaľ čo tím WEC čelí súperom na asfaltových okruhoch a tím WRC baví fanúšikov na rely pretekoch celého sveta, s uvedeným rely tímom je nutné počítať v najslávnejšom cross-country podujatí motoristického športu, ktorým je Rely Dakar.
**Dakar 2022 sa opäť uskutoční výhradne v saudskoarabskej púšti**, avšak tentokrát povedie trasa pretekov proti smeru hodinových ručičiek. Preteky odštartujú 2. januára na severe v meste Ha’il a povedú južným smerom cez púšť prezývanú „**Pustá končina**“. Odpočinkový deň je naplánovaný na 8. januára v Rijáde, hlavnom meste Saudskej Arábie, a potom preteky zamieria juhozápadne do cieľa v meste Džidda (14. januára).
Samotné preteky začnú prológom, ktorý určí štartové pozície pre prvú etapu. Súčasťou podujatia budú aj dve etapy v podobe okruhu, podrobnosti však usporiadatelia ešte len oznámia. A v neposlednom rade sa uskutoční aj klasická maratónska etapa, v ktorej posádky vyrazia z hlavného bivaku na prenocovanie v táborisku bez technickej podpory s následným návratom za servisnými tímami v hlavnom bivaku. Ide o mimoriadne náročnú časť pretekov, ktorá často zohráva v celkovom umiestnení kľúčovú rolu.
Finálna podoba trasy Rely Dakar 2022 bude ešte len oznámená, možno však očakávať, že terénne podmienky budú veľmi podobné ročníkom 2020 a 2021.
**Glyn Hall, šéf tímu**: „Máme radosť, že môžeme oznámiť zloženie tímu z veľkej časti podobné minuloročnej zostave. S Nasserom a Ginielom ako lídrami nášho ťaženia, spoločne so stále sebaistejším Henkom, sa na ročník 2022 Dakarskej rely mimoriadne tešíme. Náš nový GR DKR Hilux T1+ sa vyvíja dobre a sme si istí, že vďaka tomuto novému vozidlu posunieme v januári našu konkurencieschopnosť na ešte vyššiu úroveň.“
**Nasser Al-Attiyah**: „Mám veľkú radosť, že sa vraciam s tímom TOYOTA GAZOO Racing na Dakar 2022. Spoločne sme tieto preteky v roku 2019 vyhrali a teraz nám hrá do karát nová pripravovaná strela. S netrpezlivosťou vzhliadam na všetko, čo nás čaká, najmä s novou Toyotou GR DKR Hilux T1+, ktorá je nesporne rýchlejšia a schopnejšia ako predošlé vozidlo.“
**Giniel de Villiers**: „Dakar sú jedny z najtvrdších pretekov planéty, ale novému Hiluxu dokonale vyhovujú. Nové kolesá, zdvih odpruženia a najmä prechod na preplňovaný benzínový motor z Land Cruisera bude pre naše ťaženie obrovskou zmenou. Motor má skvelú odozvu a umožňuje nám s týmto novým vozidlom jazdiť skutočne na limite. Saudská Arábia sa ukázala ako dôstojný usporiadateľ týchto pretekov, čo očakávame aj v ročníku 2022.“
**Henk Lategan**: „Moja prvá ochutnávka Dakaru v roku 2021 bola úžasná, ale bohužiaľ náš postup zhatila nehoda v piatej etape. Napriek tomu som si ale istý, že máme tempo ísť na čele pretekov, a nasadenie nového vozidla s preplňovaným benzínovým motorom by malo priniesť napínavý súboj.“
**Mathieu Baumel**: „Dakarská rely je úžasná výzva, a tak sa už teším na návrat do Saudskej Arábie s Nasserom, aby sme opäť zabojovali o víťazstvo. Nové vozidlo je veľmi sľubné, a ak môžeme súdiť z prvého testovania, nový benzínový motor spoločne s dlhším zdvihom odpruženia a väčšími kolesami by mohli priniesť nárast výkonu, vyššiu mieru kontroly a lepšiu ochranu pred defektmi, čo nám v nedávnej minulosti chýbalo.“
**Dennis Murphy**: „Pretekanie s Ginielom v seriáli SACCS je z môjho pohľadu neoceniteľné. Teraz mám možnosť pre neho navigovať na Dakare, a čo je ešte lepšie, bude to s novým vozidlom GR DKR Hilux T1+. Toto vozidlo je zaujímavé po mnohých stránkach, ale vďaka zväčšeniu kolies spoločne s dlhším zdvihom bude nielen rýchlejšie, ale aj bezpečnejšie pre posádku.“
**Brett Cummings**: „Zdá sa, že navigovanie s T1+ bude o niečo ľahšie, najmä s digitálnym itinerárom trasy zabudovaným do palubnej dosky. V Hiluxe skoršej verzie bolo čítanie itinerára pri prudkom brzdení alebo zrýchľovaní často dosť ťažké. Teraz by mal tento problém vďaka dlhšiemu zdvihu a väčším kolesám odpadnúť.“
**Danie Stassen**: „Účasť na Dakare pre mňa bola ako sen. Mám teraz príležitosť spoločne so Shameerom nastúpiť do najťažších pretekov sveta a už sa nemôžem dočkať, až odštartujeme. Pretekáme spoločne v juhoafrickom šampionáte, takže sa navzájom dobre poznáme. Ale Dakar je prísľubom omnoho väčšej výzvy, väčšej než čokoľvek, čo sme v minulosti spoločne absolvovali.“
Dakar, Gr Dkr Hilux T1+, Motorsport, Pr, Pre, Rely, Rely Dakar 2022, Sport, Správy, Str, Toyota, Toyota Gazoo Racing, Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser
Inzercia