Nová parkovacia politika bude výhodná hlavne pre obyvateľov s trvalým pobytom v Bratislave.
### Čakajú veľké zmeny v parkovaní v hlavnom meste – opäť neskôr, ako sa čakalo
Zmeny v parkovacej politike mali odštartovať už na začiatku tohto roka, no kvôli situácii s Covidom a súvisiacími výpadkami finančných prostriedkov v rozpočte mali byť napokon zavedené od 1. októbra 2021, avšak medzičasom [denník Aktuality.sk informoval](https://www.aktuality.sk/clanok/gc7sv9c/spustenie-parkovacej-politiky-presuva-hlavne-mesto-na-zaciatok-roka/), že termín sa posúva až na január 2022. Informovalo o tom hlavné mesto s tým, že sa posúva aj spustenie registrácií do systému regulovaného parkovania pre prvé tri zóny – Tehelné pole, Krasňany a Dvory 4 – na 1. december, [uvádzajú Aktuality.sk](https://www.aktuality.sk/clanok/gc7sv9c/spustenie-parkovacej-politiky-presuva-hlavne-mesto-na-zaciatok-roka/).
„Samotnú reguláciu a kontrolu parkovania sme sa rozhodli posunúť na január 2022. Od spustenia registrácií tak obyvatelia budú mať dostatok času, kým začnú platiť samotné pravidlá a spustia sa kontroly,“ uviedla hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová. Problémom má byť, okrem iného, aj problematickejší proces registrácie do štátnych registrov, dodávateľ IT riešení údajne októbrový ani novembrový termín nestíha.
„Toto zdržanie nás mrzí, náš dodávateľ systému PosAm síce nedodržal zmluvné termíny, reguláciu parkovania však zavádza mesto a plne si uvedomuje zodpovednosť za posun spustenia,“ skonštatovala Rajčanová pre Aktuality.sk.
Na základe dopravných prieskumov mesto odporúča jednotlivým mestským častiam budovanie zón a **je na mestských častiach, ako tieto zóny vybudujú**.
Nová parkovacia politika bude výhodná hlavne pre obyvateľov s trvalým pobytom v Bratislave.Zavádza sa bratislavský parkovací asistent „**PAAS**“, ktorý mal fungovať od 1.10.2021 v mestských častiach **Nové Mesto, Rača a Petržalka**. Zvyšné mestské časti sa budú pridávať postupne a cieľom tejto novinky je uľahčiť parkovanie domácim pred ich príbytkami.
### Parkovaciu kartu bude môcť vlastniť každý, kto má trvalý pobyt v budúcej rezidentskej zóne.
V regulovaných zónach pred bytovkami budú teda môcť parkovať **len obyvatelia, ktorí tam majú nahlásený trvalý pobyt** a kúpia si rezidentskú kartu.
Na **jednu domácnosť budú môcť byť vydané tri rezidentské parkovacie karty**. Rezident zóny bude môcť parkovať v mieste svojho bývania za **39 eur ročne za prvé auto. Ročný poplatok za druhé auto bude 100 eur a za tretie bude cena 500 eur**.
V rámci parkovacej karty budeme mať k dispozícii aj **100 hodín parkovania pre návštevy**. V prípade, že si rezident priplatí ďalších 10 eur na rok, bude môcť parkovať dve hodiny zdarma kdekoľvek v Bratislave, avšak s výnimkou Starého Mesta.
Parkovacia karta sa bude dať zakúpiť online alebo v klientskych centrách.
„To je presne tá vec, čo chceme urobiť, aby najmä *mimobratislavskí*, ktorí prichádzajú do BA, nemohli parkovať kdekoľvek v podstate zadarmo, ako to je dodnes. Budú platiť hodinové parkovné od 50 centov do 2 eur na hodinu,“ povedal primátor Bratislavy **Matúš Vallo**.
### Parkovanie pre návštevníkov bez trvalého pobytu
Návštevníci, ktorí teda v zóne **nemajú trvalý pobyt, bude musieť vo vymedzenom čase platiť hodinovú sadzbu za parkovanie od 0,50 do 2 eur **v závislosti od vyťaženosti danej zóny.
Parkovné budeme môcť platiť cez mobilné aplikácie pomocou QR kódu a k dispozícií budú aj parkovacie automaty. SMS forma parkovného by časom mala úplne zaniknúť. Parkovanie bude kontrolovať skenovacie vozidlo a **papuče sa tak postupne dostanú do prepadliska dejín**. Cieľom je každú kontrolovanú ulicu skontrolovať 3-krát za 24 hodín. Ak auto nebude mať rezidentskú kartu alebo uhradenú hodinovú tarifu tak pokuta príde priamo majiteľovi auta domov poštou.
**“Tá pokuta je 80 eur, ak ju človek zaplatí do 15 dní, tak je 30 percent zľava,“ oznámil Matúš Vallo**.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Žiadne papuče, koniec SMS parkovacím lístkom a ďalšie novinky v parkovaní v Bratislave
Inzercia