Hyundai opäť predbehol konkurenciu! Takúto technológiu nemá nikto iný:

Nový Hyundai IONIQ 5 nám ukazuje svoj technologický náskok v triede elektrických vozidiel. Niektoré vychytávky nenájdete ani v autách od prémiových výrobcov.
Vydané  Text: 
V treťom pokračovaní seriálu o novom elektrickom modeli Hyundai IONIQ 5 budeme venovať našu pozornosť inovatívnym a pokrokovým technológiám, ktorými automobilka predbehla konkurenciu. **Vo svojej triede tak IONIQ 5 stanovuje nový štandard pre elektromobily hneď v niekoľkých smeroch.** Nepochybne k najzaujímavejším technologickým prvkom patrí podpora nabíjacej infraštruktúry s napätím 400 aj 800 V. Ide o vôbec prvú patentovanú technológiu, ktorá umožňuje štandardné nabíjanie vysokým napätím bez potreby dodatočných komponentov alebo adaptérov.
### NABÍJANIE RÝCHLOSŤOU 1 200 KM/H Čo to znamená v praxi? Jedným z hlavných benefitov pre majiteľa vozidla s touto technológiou bude bleskovo rýchle nabíjanie akumulátorov. Na najvýkonnejších staniciach (350 kW) sa **model IONIQ 5 dokáže nabiť z 10-80 % v priebehu 18 minút.** To je neuveriteľná rýchlosť! Tak rýchlo dnes nenabijete ani najmodernejší smartfón, pričom ten má v sebe zabudovanú neporovnateľne menšiu baterku než IONIQ 5. Pre lepšiu predstavu – už po piatich minútach na nabíjačke bude mať auto dostatok elektrickej šťavy na to, aby ste mohli bezpečne prejsť ďalších 110 kilometrov.
A keď už sme pri batériách. Vďaka špeciálne vyvinutej platforme pre elektrické vozidlá E-GMP môže Hyundai IONIQ 5 **disponovať akumulátorom s kapacitou až 72,6 kWh.** V preklade do ľudskej reči to znamená, že s vrcholnou batériou môžete prejsť v reálnej premávke takmer 500 kilometrov.
### POHON ZADNEJ NÁPRAVY A verte nám, že každý kilometer jazdy bude stáť za to! Prečo? Každého fanúšika športovej jazdy určite zaujme pohon zadnej nápravy s vypínateľnou stabilizáciou. V praxi tak IONIQ 5 môžete poslať do zákruty aj bokom. Navyše prvá plná akcelerácia je dosť šokujúca, pretože IONIQ 5 vie vystreliť na stovku za 5,2 sekundy, a to v absolútnej tichosti. A jeho pružné zrýchlenie je ešte viac ohurujúce.
Nechýba však ani komfortný režim, ktorý môžete využívať **s istotou voliteľného pohonu všetkých štyroch kolies.** Áno, Hyundai IONIQ tak nie je len zadokolkou, ale vo výkonnejších verziách môže disponovať aj pohonom 4×4. Podľa aktuálneho cenníka sa štvorkolka kombinuje s vrcholnou 225 kW (305 k) verziou a najväčšou 72,6 kWh batériou v podlahe. Pohon zadnej nápravy sa štandardne dodáva vo verziách s výkonom 125 kW (170 k) a 160 kW (217 k), pričom slabšia z nich sa kombinuje výhradne s menším 58 kWh akumulátorom.
### ZA KAŽDÉHO POČASIA **Kapacita akumulátora však nie je všetko.** Hyundai si dal záležať na tom, aby ste aj so základnou batériou prešli čo najväčší počet kilometrov na jedno nabitie. **Tajomstvo tkvie v šetrnom narábaní s elektrickou energiou a v efektívnej rekuperácii pri spomaľovaní.** Určite ste už počuli o tom, že v zime sú elektromobily prakticky nepoužiteľné a po zapnutí stieračov či svetiel vám dojazd klesne prakticky o polovicu. Nuž, s tou realitou sa Hyundai našťastie vynaliezavo popasoval. V útrobách modelu IONIQ 5 totiž nájdete vysokoúčinné tepelné čerpadlo, ktoré počas chladných dní ohrieva batériu na ideálnu prevádzkovú teplotu. **Zo zohriatej batérie potom viete vyžmýkať väčší dojazdy a termomanažment má veľký vplyv na jej fungovanie v rámci rôznych poveternostných podmienok.** To znamená, že samotné vonkajšie teploty a počasie majú minimálny vplyv na celkový dojazd elektrického Hyundai IONIQ 5.
Druhou inteligentnou vychytávkou je rekuperácia. V tejto oblasti odviedol Hyundai skutočne výnimočnú prácu a môžeme čestne prehlásiť, že **ide o najlepší systém, s akým sme sa doteraz stretli.** Ponúka totiž všetko: funkciu i-Pedal, kde auto takpovediac ovládate iba plynovým pedálom, potom tri stupne klasickej rekuperácie plus plachtenie a ešte aj tri stupne inteligentnej rekuperácie, ktorá mení intenzitu brzdenia v prípade, že napríklad dobiehate pomalšie auto. Medzi režimami sa prepínate jednoducho a intuitívne páčkami pod volantom. Veľmi sa mi páčila funkcia maximálnej rekuperácie pri podržaní ľavej páčky. Ak ste ju podržali až do zastavenia, auto komfortne zabrzdilo a zostalo stáť. Po rozbehu bol aktívny ten režim rekuperácie, ktorý ste mali nastavený pred tým. Takto dobre to nemá vymyslené nikto iný. ### SPOZNAJTE HYUNDAI IONIQ 5 




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.




Inzercia

Inzercia