Vypočujte si zvuk prvého elektrického AMG: Pripomína vám niečo? Mercedes-Benz EQS 53 AMG
Mercedes-AMG EQS53 je vôbec prvé výkonnostné vozidlo so značkou AMG. Pozrite sa, ako úpravca vysporiadal so zvukom.
Vydané Text: Erik Stríž
Základná verzia dosahuje maximálny celkový výkon **484 kW (658 k)**, maximálny krútiaci moment elektrického stroja dosahuje **950 Nm**. S balíkom AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, sa maximálny výkon v režime PRETEKÁRSKY ŠTART s funkciou zvýšenia výkonu zvýši až na **560 kW (761 k).** Maximálny **krútiaci moment elektrického stroja dosiahne hodnotu až 1 020 Nm**.
Elektromotory na prednej a zadnej náprave, ktoré sú špecifické pre AMG, sú synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM). Okrem iného sa o plynule dodávaný výkon starajú nové vinutia, silnejšie elektrické prúdy, ako aj nové ovládanie prostredníctvom invertora s vlastným softvérom. To umožňuje vyššie otáčky motora, a teda aj vyšší výkon, ktorých hodnoty stanovujú štandardy najmä pri zrýchľovaní a v oblasti maximálnej rýchlosti.
Mimoriadne vysoký výkon má **elektrický stroj na zadnej náprave**. Podstatným dôvodom tak vysokého výkonu je **šesťfázové vyhotovenie**, ktorého základom sú dve vinutia, pričom každé má tri fázy. Statory zabezpečujú mimoriadne silné magnetické pole. Podobné (alebo možno rovnaké) nájdete aj [v úplne novom elektrickom sedane Mercedes-Benz EQE](https://www.autoviny.sk/novinky/122805/novy-mercedes-eqe-stane-sa-najlepsim-elektromobilom-sveta-preco).
Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ pri stave nabitia aspoň 80 percent potom zrýchli z 0 na 100 km/h za **3,4 sekundy**. Maximálna rýchlosť je vo voliteľnom balíku obmedzená na 250 km/h. **V rámci sériovej výbavy zrýchli AMG EQS z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy** (stav nabitia aspoň 80 %). Maximálna rýchlosť je v tomto prípade obmedzená na 220 km/h.
### Nová generácia akumulátorov s kapacitou 107,8 kWh
Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je vybavený výkonným 400-voltovým akumulátorom, ktorý sa vyrába podľa najnovších štandardov lítium-iónovej technológie. Iba desatina z jeho chemického zloženia nikel-kobalt-mangán je z kobaltu. Vysokovoltový akumulátor má využiteľnú kapacitu energie 107,8 kWh a v porovnaní s predchádzajúcimi stupňami vývoja sa nová generácia akumulátorov vyznačuje výrazne vyššou energetickou hustotou.
Okrem toho má vyšší výkon nabíjania. Novinkou je aj možnosť inštalácie aktualizácií pre systém manažmentu akumulátora vzduchom.
### Najdôležitejšie technické údaje EQS 53 AMG 4MATIC+
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ | |
Elektrické stroje | Dva synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM) |
Max. hnací výkon (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 484 kW/560 kW |
Max. hnací moment na výstupe prevodovky (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 950 Nm/1 020 Nm |
Náhon | Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 3,8 s/3,4 s |
Maximálna rýchlosť[5] (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 220 km/h/250 km/h |
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (WLTP) | 107,8 kWh |
menovité napätie | 396 |
Max. rekuperačný výkon[6] | 300 kW |
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) | 11/22 kW |
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom | 200 kW |
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP) | 23,9 – 21,5 kWh/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 0 g/km |
Trieda efektívnosti | A+ |
Dojazd (WLTP) | 526 – 580 km |
Pohotovostná hmotnosť [7] | 2 655 kg |
Hodnota cw od[8] | 0.23 |
Amg, Bev, Elektricka Limuzina, Elektromobily, Emobilita, Ev, Limuzina, Mercedes, Mercedes Benz, Mercedes Benz Eqs, Mercedes Benz Eqs 53 Amg, Novy Model, Sportovy Elektromobil, Správy, Str
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia