Reštart automobilky Smart: Už žiadne lacné riešenia, nadišiel čas na luxus a… drahotu?
Prvý smart s karosériou SUV je už na ceste.
Vydané Text: Erik Stríž
Čo je, naopak, veľmi atypické, sú dvere. Tie sa otvárajú protismerne a **smartu chýba stredový B-stĺpik karosérie**. Vzhľadom na kompaktné rozmery automobilu by to nemal byť bezpečnostný problém. Počas jazdy bude tento B-stĺpik tvoriť rám zatvorených zamknutých dverí. Dvere sa navyše otvárajú až o 90-stupňového uhla. Koncepčný automobil nie je vybavený žiadnymi kľučkami dverí, dokonca ani z vnútornej strany. Čo to presne znamená, ako sa bude auto otvárať a zatvárať, ešte uvidíme.
**Interiér zaujme luxusným charakterom**, ktorý je vo významnej miere podporený farebnou schémou – biele čalúnenie s tyrkysovými akcentmi je v kontraste s lesklým medeným vybavením interiéru. Aj volant v bielo-medenej schéme akoby vypadol z nejakého upraveného luxusného Mercedesu. Strecha vozidla je kompletne presklená, interiér využíva množstvo bodových LED osvetľovacích bodov.
Uprostred palubnej dosky je voľne stojaci dotykový „3D displej“ s uhlopriečkou 12,8 palca s operačným systémom Avatar AI s umelou inteligenciou, ktorá má počas jazdy plniť funkciu digitálneho spoločníka a pomocníka.
### Dojazd, pohon, cena?
Tlačová správa výrobcu je pomerne bohatá na pestrý opis vozidla, avšak chýbajú v nej informácie o pohone či dojazde. Vieme len to, že ide o elektromobil s batériou (BEV). Takito neinformuje o dostupnosti produkčného modelu či o odhadovaných cenách. Tušíme, že nové smarty nebudú lacnou záležitosťou. Myslíme si to pre luxusný charakter odhaleného konceptu, ale aj stále drahý elektrický pohon a ďalšiu technologickú vybavenosť:
„Nová generácia modelov smart ponúkne najvyššiu úroveň dynamického ovládania a pasívnej bezpečnosti. Platforma navyše prináša vozidlám niekoľko ďalších výhod. Medzi ne patrí dlhá výdrž batérie a funkcie rýchleho nabíjania, ako aj široká škála cloudových bezdrôtových aktualizácií softvéru vozidla a tiež najmodernejšie funkcie infotainmentu a vysoko inovatívne asistenčné systémy pre vodiča,“ píše sa v tlačovej správe.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia