Renault predstavil úplne nový Megane! Jazdí len na elektrinu a šokuje odvážnym interiérom

Renault spúšťa novú elektrickú ofenzívu s modelom Megane!
Vydané  Text: 
Renault odhalil piatu generáciu svojho rodinného kompaktu s názvom Megane. Nové auto príde na trh s prívlastkom E-Tech Electric, pretože o pohon sa postarajú výhradne elektromotory a batéria. **Okrem toho prináša jemne zvýšenú karosériu a drobné oplastovanie, hlavnou konkurenciou budú Volkswagen ID.3 a Nissan Leaf.** Ide o prvé sériové auto, ktoré debutovalo po oznámení budúcej stratégie Renaulution v januári, do predaja príde nový Megane vo februári 2022. Je to tiež prvé z elektrických vozidiel Renault „generácie 2.0“ a je založené na platforme CMF-EV Alliance Renault-Nissan navrhnutej špeciálne pre modely poháňané elektrinou. **Megane E-Tech Electric bude k dispozícii s batériou o kapacite 40 kWh alebo 60 kWh,** pričom tieto dve možnosti ponúknu maximálny dojazd 300 respektíve 470 kilometrov.
Rýchle nabíjanie pri maximálnom výkone 130 kW DC umožňuje nabitie z 15 až na 80 percent v priebehu 30 minút. Rovnako ako u menšieho modelu Zoe, palubná nabíjačka bude kompatibilná so striedavým napájaním s výkonmi 7,4, 11 a 22 kW – posledné dve budú však voliteľné. Štyri úrovne rekuperačného brzdenia tiež pomáhajú nabíjať batériu pri spomaľovaní, v opačnom prípade by táto energia bola zbytočne stratená. Nastavujú sa pomocou pádiel na volante, pričom úroveň 0 neposkytuje žiadny brzdný účinok a úroveň 3 umožňuje jazdu jedným pedálom. **Aj keď platforma CMF-EV podporuje dvojmotorové usporiadanie pohonu (elektromotor na prednej a zadnej náprave), E-Tech Electric bude k dispozícii iba vo forme pohonu predných kolies.** K dispozícii budú dva výkony elektrického motora, pričom prvý ponúkne výkon 129 koní a krútiaci moment 250 Nm, zatiaľ čo druhý bude disponovať výkonom 218 koní a krútiacim momentom 300 Nm.
Najrýchlejší elektrický Megane zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h. Netreba zabúdať, že maximálku Renault po novom elektronicky obmedzuje na túto hodnotu naprieč celým portfóliom. K dispozícii sú režimy jazdy Eco, Comfort a Sport, ktoré menia konfiguráciu riadenia, plynového pedála, vnútorného osvetlenia a displeja. Megane ponúka tiež slušnú ťažnú kapacitu až 900 kg. **Automobil s veľkými batériami váži cez 1 600 kg. Renault však tvrdí, že nový Megane je o 80 až 100 kg ľahší než jeho konkurenti v rôznych špecifikáciách a ide o najľahší rodinný elektrický crossover na trhu.** Na materiáloch sa však nešetrilo, práve naopak. Výrobca sľubuje výrazné zlepšenie komfortu a bezpečnosti vďaka dodatočnému materiálu vo dverách a väčšiemu množstvu peny v podlahe, aby eliminovala rušivé zvuky, ktoré by ste inak bez spaľovacieho motora pod kapotou mohli započuť.
S celkovou hrúbkou iba 110 mm je kvapalinou chladená batéria jedna z najštíhlejších na trhu. **Navyše poskytuje až o 20 % väčšiu energetickú hustotu než články používané v modeli Zoe.** To umožnilo nižšiu a úplne rovnú podlahu vo vnútri auta, čo pomohlo udržať celkovú výšku kompaktu na úrovni 1,5 metra. Vďaka 2,7-metrovému rázvoru kolies (podobnému svojmu najbližšiemu rivalovi, Volkswagenu ID.3) a kolesám tlačeným čo najbližšie k rohom auta ponúka Megane E-Tech Electric vo vnútri dobrú úroveň priestoru. **Renault sa zameral aj na batožinový priestor modelu, po novom ponúkne až 440 litrov** (absencia zadného motora pomáha zlepšiť batožinový priestor).
Obísť nemôžeme ani nový interiér elektrického modelu. Pochváliť musíme využitie nových recyklovateľných materiálov, ktoré boli vyrobené s ohľadom na životné prostredie. **Nepáči sa nám však zvláštny tvar volantu, ktorý po novom pripomína skôr šesťuholník ani absencia klasického ovládania klimatizácie.** Renault len nedávno prišiel s pekným panelom ventilácie a nerozumieme, prečo sa ho niekto rozhodol znovu vymeniť za menej intuitívny tlačidlovo-dotykový systém.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia