BMW je jednou z mála automobiliek, ktoré úspešne spájajú radosť z jazdy s ekologickými témami. Aktuálna štúdia Vision EfficientDynamics presne zapadá do tohto rámca. Inžinieri chceli skĺbiť výkony na úrovni modelov M s hospodárnosťou malého auta. Po technickej stránke tak ide o full-hybrid tvorený naftovým trojvalcom 1.5 (120 kW/163 k) a dvojicou elektromotorov. Celkový výkon systému je 262 kW/365 k a krútiaci moment až 800 Nm. Spaľovací motor poháňa zadné kolesá cez dvojspojkovú robotizovanú prevodovku. Každý elektromotor poháňa jednu nápravu, takže auto ponúka aj pohon všetkých kolies. Po stránke čísel sa zámer inžinierov podaril. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 4,8 sekundy, maximálnych 250 km/h stráži elektronika a z nádrže pritom mizne len 3,8 litra na 100 km čo znamená 99 g/km CO2. Elektrina sa dá dobíjať tiež z bežnej siete alebo pomocou rekuperácie energie, uchováva sa lítium-polymérových batériách, ktoré vydržia auto živiť asi 50 kilometrov. Karoséria s rozmermi (d x š x v) 4,60 x 1,90 x 1,24 m bola vyvýjaná inžiniermi z F1, koeficient aerodynamického odporu je len 0,22. Priestorové usporiadanie je 2+2, nastupuje sa cez dohora vyklápané dvere. Na oknách a streche je použité polykarbonátové sklo, ktoré sa samočinne stmieva. V kabíne použilo BMW prírodné materiály a najmodernejšie technológie ovládania, zobrazovania a komunikácie vrátane systému Car2Car, ktorý posúva informácie medzi jednotlivými vozidlami.