DS 9 má konečne slovenský cenník: koľko zaplatíte za najlacnejšiu verziu a čo dostanete?

Na francúzsku limuzínu sme mali vysoké očakávania, dokáže ich slovenská ponuka naplniť?
Vydané  Text: 
Ešte v apríli sme priniesli článok o tom, že [limuzína DS 9 dostala oficiálny cenník a prekvapuje nízkou cenou](https://www.autoviny.sk/novinky/122291/ds-9-dostal-cennik-na-prezidentsku-limuzinu-stoji-pomerne-malo). Išlo o domáce francúzske ceny začínajúce na sume nižšej ako 48-tisíc eur. Model DS 9 pritom ani vtedy nebol horúcou novinkou, vedeli sme o ňom už viac ako rok (dnes je to rok a pol), ale jeho uvedenie do predaja si vyžadovalo viac času. A teraz tu konečne máme aj slovenský cenník. Oplatilo sa čakať? ### Benzín aj plug-in hybrid Kým sa za volant posadíme v rámci prvých jázd a redakčných testov, môžeme si prvé dojmy vytvárať na základe fotografií a technických údajov. DS 9 je prvý sedan značky DS, ale s ohľadom na celkovú dĺžku bezmála päť metrov môžeme hovoriť už o limuzíne. Zodpovedá tomu aj rázvor dlhý solídnych 2 895 mm. Celková šírka vrátane spätných zrkadiel je 2 079 mm, čo takisto avizuje priestranný interiér. Využíva novú verziu architektúry EMP2 (Efficient Modular Platform 2) s dlhším rázvorom, čo má podľa slov automobilky výrazne prospieva priestoru pre cestujúcich vzadu. Z technického hľadiska považujeme za kľúčové, že zadná náprava je viacprvková a nie jednoduchá torzná.

TEST DS 7 Crossback E-Tense: SUV na benzín aj elektrinu za 60-tisíc eur je vstupenka do sveta luxusu

Vrstvené akustické sklá, ovládanie klímy cez dotykový displej či luxusné hodinky na palubovke.

Slovenská ponuka DS 9 pozostáva z troch konfigurácií pohonu, tá základná je benzínová, ostatné dve sú plug-in hybridné (E-TENSE). **Benzínový základ, PureTech 225 S&S** (od 45 990 eur), využíva motor koncernu Stellantis, ktorý nachádzame aj v ponuke iných značiek, ako Peugeot a Citroën. Tento benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním Turbo Twinscroll ponúka maximálny výkon 165 kW (225 koní) a pôsobivý krútiaci moment 300 Nm. Na auto s prevádzkovou hmotnosťou 1 665 kilogramov je to vskutku pekný údaj, sľubuje dobrú dynamiku pri nízkych rýchlostiach, keďže najvyšší krútiaci moment sa dostavuje už pri 1 900 ot./min. O to zvláštnejšie vyznieva skutočnosť, že **vo verzii plug-in hybrid (E-TENSE)** (od 52 990 eur) je prevádzková hmotnosť podstatne vyššia (1 954 kg), pričom výkon tohto rovnakého benzínového motora je nižší 140 kW (200 koní). Krútiaci moment je síce rovnakých 300 Nm, lenže až od 3 000 ot./min. Zásadný vplyv na dynamiku má doplnkový elektrický motor vpredu, ktorý dodáva systému ďalších 81 kW (100 koní) a 320 Nm. Stále ide o pohon predných kolies. V ponuke je tiež **plug-in hybrid s pohonom 4×4** (od 62 990 eur), ktorý je zabezpečený podobne, ako v nových Peugeotoch či Jeepoch 4×e. Tretí motor (elektrický) je na zadnej náprave s max. výkonom 83 kW (113 koní) a 116 Nm. Dokopy tak DS 9 E-TENSE 4×4 ponúka systémový výkon do 360 koní. Všetky modely sú vybavené **osemstupňovou automatickou prevodovkou**.

PRVÁ JAZDA: Zbohom fádnosť! Pôsobivá DS 3 Crossback prináša nový vietor do prémiovej triedy vozidiel

Automobilka DS prišla na trh s novým crossbackom, ktorý je iný a nielen iný oproti predošlej generácii, je úplne odlišný aj od konkurenčných značiek.

### „Základná“ výbava je prémiová, až na detaily Každá motorizácia je na výber vo výbave PERFORMANCE LINE+ a RIVOLI+. Už základná výbava je vskutku bohatá na techniku a komfortné funkcie, čo má byť preukazom príslušnosti do prémiového segmentu.
V rámci stupňa výbavy **PERFORMANCE LINE+** tak DS 9 ponúkne napríklad: * Full LED svetlomety vpredu aj vzadu, vrátane hmloviek (DS Active LED Vision, 3D LED) so svetelným a dažďovým senzorom; * cúvaciu kameru so zadnými a prednými parkovacími senzormi; * digitálny prístrojový panel 12.3”; * navigačný systém NAC s 12“ displejom, podporou AM/FM/DAB rádia, zrkadlením obrazovky; * systém aktívneho pruženia sledovaním vozovky kamerou DS ACTIVE SCAN SUSPENSION; * 19-palcové zliatinové disky (20″ pre 4×4); * dvojzónovú automatickú klimatizáciu so senzorom kvality vzduchu a klimatizovanou príručnou schránkou; * hodiny B.R.M R 180 na palubnej doske; * bezpečnostný balíček EXTENDED SAFETY PACK (upozornenie na vybočenie z pruhu, samočinné núdzové brzdenie, čítanie dopravných značiek o rýchlosti). Čo však v tejto výbave chýba, je adaptívny tempomat či aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, tieto funkcie v aute za 46-tisíc eur určite očakávame! Vo vyššej výbave **RIVOLI+** (+4 000 eur, resp. +3 000 eur v 4×4) už obe tieto funkcie sú v rámci balíčka DS DRIVE ASSIST, k tomu aj 360-stupňová parkovacia kamera, predné sedadlá s ventiláciou a masážnou funkciou či indukčné nabíjanie mobilu. ### DS 9 – slovenský cenník

Inzercia

Inzercia







Inzercia

Inzercia