Nielen Combi! Ďalšou na rade má byť klasická Fabia a taktiež aj tieto obľúbené modely koncernu VW!
Koniec Škody Fabia Combi je predzvesťou veľkého škrtania modelov naprieč celým koncernom VW. Podľa šéfa odborov KOVO pri Škoda Auto, Jaroslava Povšíka, skončí čoskoro aj ďalší obľúbený model, ktorý bude nasledovať hneď niekoľko ďalších.
Vydané Text: David Hecl
Jaroslav Povšík, predseda Podnikovej rady Odborov KOVO pri ŠKODA AUTO
### Koniec sa nedotkne len Fabie
**Klasická Škoda Fabia teda určite skončí.** Bude nahradená elektrickou verziou. Avšak momentálne ešte nie je isté, či ponesie rovnaké označenie. Podobný osud teda čaká aj Škodu Scala, Kamiq, VW Polo, T-Cross, Taigo, SEAT Arona, Ibiza a taktiež aj Audi A1.
**Pri väčších modeloch je už teraz jasné, že naftové motory skončia**. Budú nahradené benzínovými alebo elektrifikovanými verziami. Je to z toho dôvodu, že veľa miest v budúcnosti zavedie zákaz vjazdu naftovým autám alebo im udelí vjazdovú pokutu. Napríklad benzínový Kodiaq má byť v súčasnosti jedným z najúspešnejších modelov Škody, čo sa týka marže na jeden predaný kus.
### Enyaq Coupé čaká na schválenie od VW
**V rozhovore taktiež padla aj zmienka o Enyaqu Coupé, ktorý by mal byť v súčasnosti viac-menej hotový. O jeho finálnej produkcii však rozhodne predstavenstvo VW**, nakoľko už aktuálny Enyaq iV je pre nadradené modely z Wolfsburgu extrémne ťažkou konkurenciou. Ak by došlo k jeho schváleniu, mohli by sme sa ho dočkať už budúci rok na autosalóne v Ženeve.
### Autá bez diaľkového zamykania dverí?
Posledná časť rozhovoru bola spojená s aktuálnou kremíkovou krízou. Postihla aj Škodovku, a to v nemalej miere. Aktuálne má na parkoviskách stáť cez 40-tisíc nedokončených áut, ktoré čakajú na dodanie potrebných čipov. Parkovanie takéhoto množstva áut je pritom veľmi náročnou logistickou úlohou. Preto v Mladej Boleslavi zvažujú viaceré kroky, ktoré by mohli viesť k urýchleniu dokončenia týchto áut.
**Jedným z možných scenárov je pozmenenie konštrukcie a homologizácie tak, aby napríklad zadné dvere nemali diaľkové zamykanie, čím by došlo k ušetreniu dvojice čipov, ktorá by mohla byť použitá na inom aute. Zatiaľ je však takýto krok len na papieri.**
A1, Aktualne, Arona, Audi, Combi, Fabia, Fabia Combi, Google, Google News, Herbert Diess, Ibiza, Kamiq, Polo, Scala, Seat, Škoda, Správy, T-Cross, Tango, Volkswagen, Vw
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia