Šéf VW Diess: „Elektromobily nie je nutné dotovať. Stačí zdražieť fosílne palivá…“
Herbert Diess, šéf Volkswagenu, vidí budúcnosť elektromobility v kontroverznom kroku. Na druhú stranu však považuje reštrikcie a zákaz predaja áut so spaľovacími motormi za zbytočné.
Vydané Text: David Hecl
### Kontroverzné vyhlásenie v neprospech fosílnych palív
Herbert Diess, ktorý je vo vedení Volkswagenu už od roku 2018, však taktiež vyriekol pomerne kontroverznú myšlienku. **Podľa neho totiž nie je potrebné elektromobilitu dotovať zo strany štátu.** V strednom horizonte tieto dotácie dokonca označil za zbytočné. **Vraj stačí len obmedziť používanie fosílnych palív napríklad ich zdražením.**
Napríklad nafta je podľa neho v Nemecku stále zbytočne dotovaná zo strany štátu, čo už v dnešnej dobe plug-in hybridov, ktoré majú väčšiu účinnosť aj na dlhé vzdialenosti, nie je potrebné. Na druhú stranu dáva do pozornosti napríklad Nórsko. Konkrétne hovorí: *„Máme trhy, ako napríklad Nórsko, kde je benzínový motor v porovnaní s elektrickými autami tak silne penalizovaný, že sa takmer vždy oplatí kúpiť elektromobil.“*
### Dátum konca predaja klasických motor je vraj zbytočný
**Napriek tomu si spoločnosť VW myslí, že plošný dátum vyradenia motorov na fosílne palivá nemá žiadny význam**. *„Urobili sme správne rozhodnutie, keď sme vôbec nestanovili dátum vyradenia spaľovacích motorov v Južnej Amerike,“* uvádza Diess. Na tamojších trhoch je vraj funkčná dodávka bioetanolu a tým pádom zatiaľ nie je potrebné likvidovať klasické autá.
**Do kontrastu s Nórskom však dal napríklad Poľsko. Tamojšia ekonomika je totiž postavená prevažne na uholných baniach a tým pádom sa aj väčšina elektriny získava práve zo spaľovania uhlia**.
Diess tým chcel pravdepodobne povedať, že elektromobilita je síce dobrá cesta k uhlíkovo neutrálnej budúcnosti, avšak treba brať do úvahy aj konkrétne trhy a ich ekonomiky a predovšetkým spôsob výroby elektrickej energie.
V poslednej časti rozhovoru hovorí o tom, že **Volkswagen v blízkej dobe plánuje v Európe investície až do šiestich nových závodov** na výrobu batériových článkov. Taktiež sa rozhodol bližšie nekomentovať prípadnú druhú megatováreň na výrobu batérii, ktorá by mala byť v Nemecku.
Dotácie, Elektromobil, Elektromobilita, Fosílne Palivá, Herber Diess, Nafta, Plug-In Hybrid, Volkswagen
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia