Z týchto áut majú vodiči najhorší výhľad! Na chvoste rebríčka sú SUV

Consumer Reports odhalil zásadné rozdiely medzi kategóriami
Vydané  Text: 
* KOMPLETNÉ VÝSLEDKY NÁJDETE POD PRÍSPEVKOM Zákazníkov na autách často láka ich vzhľad, ale najdôležitejší pohľad je v skutočnosti zo sedadla vodiča. **Pokiaľ ide o bezpečnosť, výhľad z auta by ste nemali pri výbere nového auta podceňovať.** Nie je však dôležité len to, čo vidíme cez čelné sklo. Pohľad cez bočné a zadné sklo je rovnako dôležitý, pretože pomáha vodičom bezpečne manévrovať, či už ide o zmenu jazdného pruhu, pripájanie sa na diaľnicu alebo manévrovanie na parkovisku. Tento prípad je stále kritickejší, pretože nedávne trendy v oblasti automobilového dizajnu vyústili do hrubších stĺpikov strechy, cez ktoré je ťažšie vidieť v okolie vozidla. Tieto dizajnové zmeny boli čiastočne **spôsobené prísnejšími štandardmi v nárazových testoch alebo slúžia na zlepšenie aerodynamiky vozidla,** pričom sklá sú kvôli tomu čoraz šikmejšie.
Horší výhľad z auta znamená, že vodiči ťažšie spozorujú nielen iné autá, ale aj chodcov, čo je osobitným problémom v mestách, na parkoviskách a v blízkosti škôl. **O tento problém sa začala zaujímať americká organizácia Consumer Reports,** ktorá prostredníctvom poroty hodnotila vozidlá na základe výhľadu z miesta vodiča. Organizácia navyše došla k zaujímavému záveru. Podľa nej poskytujú sedany vo všeobecnosti lepší výhľad než porovnateľné vozidlá kategórie SUV. Tie sú pritom paradoxne považované za „praktickejší variant“ pri výbere nového vozidla. **Za výnimku však bolo označené Subaru Forester, ktoré má po stránke výhľadu silne prevyšovať svojich konkurentov.** Subaru mimochodom získalo najlepšie hodnotenie hneď v dvoch ďalších veľkostných kategóriách – konkrétne modely WRX a Legacy. Vyzerá to tak, že práve japonská značka si pri vývoji svojich áut dáva záležať na tom, aby mal vodič zo svojho miesta dobrý rozhľad.
Hoci je zoznam zameraný predovšetkým na modely predávané na americkom trhu, **v rebríčkoch sa objavili aj modely známe z európskeho trhu.** Veľmi dobré hodnotenie tak dostala napríklad aj Honda Jazz (v USA predávaná pod názvom Fit), Audi Q5 alebo VW Golf. Na opačnom konci rebríčka medzi najhoršími vozidlami sa objavuje napríklad SUV Toyota C-HR, Mercedes-Benz CLA či športový sedan Kia Stinger. **Subkompaktné autá** Najlepšie: Honda Fit Najhoršie: Chevrolet Spark **Kompaktné hatchbacky** Najlepšie: Fiat 500L/Volkswagen Golf Najhoršie: Toyota C-HR **Luxusné kompaktné autá** Najlepšie: Infiniti Q50 Najhoršie: Kia Stinger/Mercedes-Benz CLA **Stredne veľké sedany** Najlepšie: Subaru Legacy Najhoršie: Honda Clarity **Športové autá** Najlepšie: Subaru WRX Najhoršie: Chevrolet Camaro **Kompaktné SUV** Najlepšie: Subaru Forester Najhoršie: GMC Terrain **Luxusné kompaktné SUV** Najlepšie: Audi Q5 Najhoršie: Jaguar I-Pace **Luxusné SUV strednej triedy** Najlepšie: Range Rover Land Rover Najhoršie: Tesla Model X




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia