Maximálne 180 km/h a iba na elektrinu. Nové BMW iX3 bolo oficiálne odhalené

Namiesto výfuku má modrý panel.
Vydané  Text: 
* **BMW odhalilo facelift modelu iX3;** * **Elektrické SUV bude štandardne dodávané so športovým paketom M Sport;** * **K dispozícii bude len pohon zadných kolies pomocou elektromotora s výkonom 210 kW;** * **Výrobca zverejnil aj ceny a dostupnosť modelu.** Elektrické SUV BMW iX3 sa práve dočkalo oficiálneho predstavenia svojho prvého faceliftu. Inovácia prichádza po tom, čo sme o nej vedeli už od mája, kedy sa na internete objavili fotografie nastávajúceho vylepšenia. Dnes už s istotou vieme, že facelift v tomto prípade znamená predovšetkým **evolučné zmeny**. Tá hlavná spočíva v zväčšení prednej masky chladiča, úprave dizajnu predného nárazníka a zúžení predných svetlometov.
Zaujímavosťou je, že v modeli iX3 sa odteraz stáva štandardom esteticko-funkčný balíček **M Sport** a príplatkovou opciou je **M Sport Pro**. Tie elektrickému SUV dodávajú agresívnejší vzhľad vďaka špotovému bodykitu. V prípade M Sport Pro dostane zákazník aj head-up displej, audiosystém Harman Hardon, ovládanie infotainmentu gestami, parkovací asistent Plus, stmavené pozadie svetiel, automatický asistent prepínania diaľkových svetiel či komfortný vstup. SUV stojí na 19-palcových diskoch a elektrický pohon pripomínajú svetlomodré akcenty na predných i zadných partiách. To, čo v X3 býva výfukom, je tu zaslepené modrým panelom.
### Interiér s poctivou ergonómiou Aj v interiéri si iX3 udržiava konvenčné bavorácke vyhotovenie, taktiež s modrými detailmi. Tie sú decentne zapracované najmä do stredovej konzoly s **novou pákou prevodovky**, obzvlášť pútavo vyzerá modré štartovacie tlačidlo.
V aute je štandardne osadený digitálny prístrojový panel Live Cockpit Professional s uhlopriečkou 12,3 palca a centrálny displej s infotainmentom **BMW Operating System 7** má rovnakú uhlopriečku. Zabezpečená je aj podpora pre **Android Auto a Apple CarPlay**, vstavaná navigácia má pritom inteligentne reagovať na hlasové povely hovorené prirodzenou rečou, ako napríklad „Take me home“ (*vezmi ma domov*).
BMW sa snaží udržiavať optimálny pomer medzi dotykovými plochami a fyzickými ovládačmi, vďaka čomu tu má vodič na jediné stlačenie tlačidla k dispozícii **jazdné režimy SPORT, COMFORT a ELECTRIC** (v skutočnosti sú elektrické všetky režimy) a pomocou páky prevodovky možno nastaviť aj režim intenzívnej rekuperácie počas jazdy (B). ### Iba pohon zadných kolies O pohon elektrického SUV sa stará vzadu osadený elektrický motor s **max. výkonom 210 kW** a max. krútiacim momentom **400 Nm**. Energiu čerpá z lítio-iónového akumulátora v podlahe (max. 80 kWh) s prepracovanou vnútornou architektúrou a podľa slov automobilky pokročilým pomerom hmoty a kapacity („mass-to-capacity“). Energetická výdatnosť má byť až o 20 percent vyššia ako u predchodcu. Predchodca mal rovnaký výkon pohonného systému, ale dojazd 453 kilometrov.
Podľa metodiky WLTP toto kompaktné **elektrické SUV prejde na plné nabitie 460 kilometrov**, čo znamená, že v reálnych podmienkach môžeme očakávať 350 až 400 kilometrov. Všetko má však v rukách a nohách vodič. Je ale zrejmé, že s BMW iX3 nebude nikto jazdiť veľmi šetrne, napokon akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne za 6,8 sekundy, čo je preukaz solídnej dynamiky. **Maximálna rýchlosť** tohto modelu je elektronicky **limitovaná na 180 km/h**. To neznie fantasticky, napriek tomu v našich podmienkach nemáme dôvod sťažovať sa, veď aj keď sa na diaľnici skutočne pomáhame, obyčajne nejazdíme viac ako 160 km/h. Energetická spotreba elektromobilu pri vyšších rýchlostiach by už mohla dosahovať závratných hodnôt. Ďalším prekvapením je samotný pohon. **Pohon štyroch kolies tu opäť nie je**, a to ani po zohľadnení paketu M Sport Pro. Elektrické iX3 sa ponúka výhradne s pohonom zadných kolies. BMW môže tvrdiť, že pohon takto zodpovedá sloganu „Ultimate Driving Machine“.
### Cena a dostupnosť BMW zverejnilo ceny a dostupnosť faceliftovaného BMW iX3 priamo v tlačovej správe o novinke. Verzia BMW iX3 M Sport má vo Veľkej Británii začínať na cene 59 730 libier, za M Sport Pro zákazník zaplatí od 62 730 libier. Naše ceny by mali byť zodpovedajúce. Už dnes sa na Slovensku BMW iX3 (pred faceliftom) s max. výkonom 210 kW predáva od 66 550 eur, a to bez paketu M Sport. Na výber sú iba dve línie výbavy: Inspiring za uvedenú cenu a Impressive od 71 666 eur s 20-palcovými diskami. BMW iX3 facelift príde do showroomov v decembri tohto roka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia