Atmosféra žije! Renault vyvíja úplne nový atmosférický motor. Aké modely sa ho dočkajú?
Renault podľa viacerých informácií pracuje na úplne novom atmosférickom motore. Podobný agregát sme mohli vidieť naposledy pred 16 rokmi pod kapotou Renaultu Laguna. Do akých áut sa bude atmosférická novinka montovať?
Vydané Text: David Hecl
- Nový atmosférický motor bude mať objem 1,8 litra
- Dostupný by mal byť výhradne s hybridným ústrojenstvom E-Tech
- Pôjde o lacnejšiu altrnatívu k hybridnému pohonu postavenom na turbomotore 1,2 TCe
- V budúcnosti sa ho dočkáme napríklad v Dacii Duster
### Výkon cez 200 koní?
Výkon E-Tech sústavy zatiaľ nie je známy. Avšak hybrid postavený na motorizácii 1,2 TCe by mal v konečnom dôsledku ponúknuť systémový výkon presahujúci 200 koní. V prípade hybridnej sústavy pozostávajúcej z 1,8 SCe sa systémový výkon môže približovať k podobnej hranici.
My sme si v nedávnom redakčnom teste vyskúšali plug-in hybridný systém od Mitshubishi, ktorý využíva 2,4-litrový atmosférický motor, ktorý pracoval ako generátor energie. Takáto kombinácia sa nám zdala absolútnym ideálom pre alternatívne spôsoby pohonu.
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia