Do určitej miery je to ako Clio a Thalia, pravda kompaktný model Fluence je na úplne inej úrovni ako populárny malý sedan. Na druhej strane jeho cieľová skupina je takmer rovnaká a vyrába sa tiež v Turecku. Auto má rozmery (d x š x v) 4 620 x 1 809 x 1 479 mm a stojí na podvozku s rázvorom 2 702 mm. To je o 1 mm menej, ako ponúka nový Mégane kombi. V porovnaní s aktuálnym hatchbackom je rozdiel 61 mm, oproti „predchodcovi“ Mégane II Sedan je prírastok 16 mm. Aktuálna Laguna je v tomto smere o 54 mm dlhšia. Fluence sa teda zaradí kamsi doprostred medzi kompakty a strednú triedu. Na zákazníkov chce útočiť predovšetkým veľkorysým vnútorným priestorom a tiež kufrom s objemom 530 litrov.
Po technickej stránke nejde zatiaľ o nič prevratné. Fluence stojí na klasickom podvozku, ponúkať sa zatiaľ bude s troma motormi. Základom je benzínový štvorvalec 1.6 (110 k), nad ním stojí dvojliter (140 k). Okrem manuálnej prevodovky je k obom agregátom k dispozícii aj automatická resp. CVT. Diesel je v ponuke starý známy 1.5 dCi vo výkonových verziách 86 k a 105 k (resp. 90 a 110 k s filtrom pevných častíc). Zaujímavo však znie informácia, že k najsilnejšej naftovej verzii Renault ponúkne aj vlastnú dvojspojkovú robotizovanú prevodovku. Pre ekológov chystajú Francúzi aj čistý elektromobil.
Palubná doska modelu Fluence je podobná novému Mégane. Najdôležitejším rozdielom je klasický prístrojový panel s menším podielom digitálnych hračiek. Bezpečnostná výbava má obsahovať celkovo šesť airbagov, ESP a aktívne opierky hlavy budú sériovo. V základnej výbave nebude chýbať tiež klimatizácia. Medzi príplatkovými prvkami nájdeme tiež tempomat, bezkľúčový vstup, navigáciu TomTom, ozvučene Arkamys s ôsmimi reproduktormi a rozhranie bluetooth či USB port.