Najviac kritizované je nakoniec najpredávanejšie. Puma je najpredávanejší Ford v Európe, prinášame podrobnosti
Ford v Európe predal skoro dvakrát toľko púm ako Focusov. Crossovery sú naďalej mimoriadne atraktívnym segmentom osobných automobilov.
Vydané Text: Erik Stríž
### Najpredávanejšie SUV modely v Európe
Silné predaje Pumy v tomto roku ju posunuli pred Daciu Duster a Hyundai Kona, čím sa dostali na štvrté miesto v európskom segmente malých SUV hneď za Peugeot 2008, Renault Captur a Volkswagen T-Cross.
Podľa údajov prieskumov trhu JATO Dynamics predaje modelu Ford Focus klesli za prvých šesť mesiacov o 40 percent, zatiaľ čo predaj Fiesty klesol o 9,4 percenta.
Pokles predaja týchto dvoch automobilov je ešte dramatickejší, ako sa na prvý pohľad zdá, pretože väčšina modelov zaznamenala v prvom polroku oživenie v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2020, keď bolo mnoho predajcov nútených zatvoriť európske predajne, pretože vlády zaviedli opatrenia na kontrolu pandémie ochorenia Covid-19.
### Čipy chýbali aj Američanom
Rovnako ako ostatné automobilky aj produkciu spoločnosti Ford zasiahol globálny **nedostatok polovodičových súčiastok pre autopriemysel**, týkal sa všetkých jej európskych výrobných závodov, vrátane rumunskej Craiovy, kde sa vyrýba Puma. Od 26. apríla do mája továreň v Craiove fungovala na dve smeny namiesto troch a podľa spoločnosti šesť dní bola výroba zastavená úplne.
Ford uviedol, že Puma nedostala prednosť pre polovodiče z iného dôvodu, ako je vyšší dopyt.
„Prioritu majú objednávky zákazníkov a vozidlá spĺňajúce emisie CO2 v celom rozsahu,“ uviedol hovorca spoločnosti.
Výrobcovia automobilov v Európe **uprednostňujú vozidlá s nízkymi emisiami**, aby sa vyhli pokute Európskej únie za chýbajúce povinné ciele zníženia CO2.
Puma sa nekvalifikuje ako vozidlo vyhovujúce požiadavkám z dôvodu nedostatku plug-in hybridného variantu. Auto je ponúkané s mild-hybridnou technológiou, predáva sa aj s naftovým motorom.
Ford Puma sa na Slovensku predáva od 20 690 eur vo verzii EcoBoost mHEV 92 kW so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za naftu EcoBlueTDCi 88 kW zaplatíte od 21 690 eur.
### Naše redakčné testy Fordov:
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia