OFICIÁLNE: VW Taigo rozširuje ponuku automobilky o prvé SUV kupé

Nový VW Taigo je vôbec prvým modelom z Wolfsburgu, ktorý dostal karosériu typu SUV kupé. Vychádza z brazílskeho modelu VW Nivus, no oproti nemu má viac technologických vychytávok a predovšetkým bezpečnostným prvkov. Čo poviete, sekne mu to?
Vydané  Text: 
  • VW Taigo je vôbec prvým SUV kupé značky
  • Vychádza z brazílskeho modelu VW Nivus
  • Ponúkne 4 stupne výbavy
  • Na výber bude hneď z trojice motorizácií
  • VW Taigo sa začne predávať už na jeseň tohto roka
Volkswagen oficiálne rozširuje svoju ponuku SUV modelov o ďalší kúsok. Tentokrát ide o premiéru karosérie typu SUV kupé pre európsky trh od značky z Wolfsburgu. Novinka, ktorá nesie označenie Taigo má gény z Brazílie a vyrábať sa bude v Španielsku. Automobilka chce svojim najnovším prírastkom zaujať najmä mladých zákazníkov. ### Európsky Nivus príde s lepšou technikou **Volkswagen Taigo je bol vo svete známejší, ako Volkswagen Nivus**. SUV kupé, ktoré sa vyrába v Brazílii sa dostalo na európsky trh, kde chce osloviť predovšetkým mladú klientelu. Zo svojho brazílskeho súrodenca si však vypožičalo len základné tvary karosérie. Volkswagen pre európsky trh prepracoval svetlomety, použil v interiéri kvalitnejšie materiály a predovšetkým rozšíril ponuku technologických vychytávok. Prvé SUV kupé značky tak **stojí na rovnakom podvozku, ako VW Polo či T-Cross**. Oproti malému crossoveru Taigo však o čosi narástlo. **S celkovou dĺžkou 4266 milimetrov** prekonáva T-Cross o 146 milimetrov. K výraznejším zmenám taktiež došlo aj z pohľadu šírky auta. Taigo má **šírku 1757 milimetrov a výšku 1494 milimetrov**. Rázvor sa zmenil len nepatrne. Taigo má o 6 milimetrov naviac.
### Emócie, technika a cielenie na mladých ľudí Napriek tomu, že auto stále stojí na platforme MQB A0 má toho veľa v rukáve. **Objem batožinového priestoru je až 438 litrov**. Zaujmú predovšetkým tvary karosérie. **Taigo bude charakteristické padajúcou strechou od B-stĺpiku**. Tento element dodá autu jedinečný tvar a zároveň otvorí pre VW úplne novú kapitolu. Oproti svojmu brazílskemu súrodencovi bude Taigo dodávané s prepracovanými svetlometmi. Tie si na želanie bude môcť zákazník zakúpiť aj **s technológiou IQ.LIGHT LED**. Ide o matrixové svetlomety, ktoré poznáme aj z iných modelov značky. Zaujímavým, a dnes už charakteristickým prvkom VW, je prepojenie predných aj zadných svetiel LED pásikom.
### Vo vnútri len to najlepšie Vo vnútri sa európsky zákazník dočká aj lepšej techniky. **Už v základe ebude chýbať 6,5-palcový digitálny prístrojový štít, infotainment s novým systémom MIB3.1, rozšírená konektivita, multifunkčný volant alebo bohatá ponuka airbagov**. **Za príplatok** bude možné dokúpiť **digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou až 10,5-palca** a samozrejme aj **centrálny displej infotainmentu s uhlopriečkou 9,2-palca**.
Audiofilov bez pochýb poteší možnosť dokúpenia výkonného audiosystému Beats. Okrem toho Taigo ponúkne aj ovládanie hlasom, panoramatické strešné okno či rôzne dizajnové prvky interiéru. Za zmienku určite stojí lakovanie prístrojovej dosky v kontrastnej farbe, ktoré poznáme napríklad z T-Roc R. ### Taigo bezpečnosťou prekonáva Nivus Nezabudlo sa ani na bezpečnosť. Nakoľko európske štandardy sú omnoho prísnejšie, ako tie brazílske, **Taigo bude dostupné s Front Assist, Lane Assist, Side Assist, núdzovým brzdením AEB, post-kolíznym systémom či Park Assist**. Za príplatok zákazník samozrejme dostane aj inteligentnú jazdu IQ.DRIVE. Ponuka motorizácií bude kopírovať to, čo poznáme napríklad z modelov Polo a T-Cross. **Základ je tvorený litrovým turbomotorom TSI s výkonom 70 kW, ktorý je štandardne spojený s 5-stupňovým manuálom**. Nad ním je zasadený **motor 1,0 TSI s výkonom 81 kW, ktorý je štandardne dodávaný so 6-stupňovým manuálom, no na výber bude aj 7-stupňové DSG**. Napokon absolútny v**rchol bude tvorený motorom 1,5 TSI s tradičným výkonom 110 kW v kombinácii so 7-stupňovým DSG**.
Z hľadiska výbav sa Taigo na európskom trhu objaví, ako Taigo, Life, Style a R-Line. Práve posledná zmienená výbava bude výsadou európskeho trhu. Automobilka zatiaľ presne neuviedla či sa môžeme tešiť aj na GTI alebo R. Vzhľadom k použitej technike je však výbava R nepravdepodobná. Novinka by mala na európsky trh doraziť už koncom leta s tým, že jej cena bude pre nemecký trh stanovená na úroveň približne 20 tisíc euro.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia