5 valcov, 400 koní, zrýchlenie za 3,8 sekundy, maximálka 290 km/h… Aj to je úplne nová Audi RS3 Sportback a RS3 Sedan
Nové Audi RS3 Sportback a RS3 Sedan je tu. Prináša ešte vyšší výkon, špeciálny DRIFT mód a najmä poriadnu dávku sebavedomia. Novinkou je taktiež špeciálna zadná náprava.
Vydané Text: David Hecl
### Bokom jazdí rada a nebojí sa ani extrémnych rýchlostí
Tým sa zabezpečuje lepšia stabilita na vozovke a najmä pri zapnutom DRIFT móde jazda bokom. **Audi RS3 má síce oficiálne limitovanú rýchlosť na 250 kilometrov za hodinu, avšak s príplatkovým balíčkom RS Dynamic package a s keramickými šesťpiestikovými brzdami sa toto číslo navýši ešte o dodatočných 40 km/h**.
Novinkou je taktiež úplne prepracovaná výfuková sústava. **Vôbec po prvýkrát disponuje variabilným ovládaním výfukových klapiek**. Umožňuje tak vychutnať si celý orchester, ktorý dokáže 2,5-litrový motor ponúknuť. Navyše v režime Dynamic a RS Performance sa klapky otvárajú o niečo skôr. Tým na seba nové Audi RS3 upozorní ešte pred tým, ako ho uvidíte. Pre absolútnych fajnšmekrov je k dispozícii aj príplatkový výfuková sústava RS.
### Zmeny nastali aj v podvozku
**Štandardne je Audi RS3 dodávaná so športovým podvozkom umožňujúcim regulovanie tuhosti tlmičov na základe aktuálnej situácie. Tento podvozok dostáva úplne nové tlmiče s prepracovanými ventilmi, ktoré dokážu podvozok auta prispôsobiť ešte rýchlejšie, ako v minulej generácii. Ak vám je to však málo, môžete siahnuť po špeciálnom RS plus podvozku disponujúcom adaptívnou reguláciou tlmičov**.
**Nové RSká navyše dostali o jeden stupeň lepší negatívny odklon predných kolies**, ako je to pri klasickom modeli A3. Zmenou si teda muselo prejsť samotné zavesenie kolies. **Po novom má predná náprava naklápacie ložiská, vyššiu tuhosť uloženia priečnych ramien a taktiež aj priečneho stabilizátora**. Zadná náprava dostala tiež vyššiu tuhosť a lepšie uchytenie, ako je to v prípade modelov A3 a S3. Samozrejmosťou je aj progresívne riadenie, ktoré sa prispôsobuje aktuálnym požiadavkám.
### Kontrastné lakovanie strechy zažíva premiéru
Audi RS3 Sportback a RS3 Sedan spoznáte už na prvý pohľad. Dizajnéri sa pomerne dosť odviazali a preto auto pôsobí veľmi agresívnym dojmom. Má **úplne nové rozšírené nárazníky, ktoré najmä vpredu majú obrovské nasávacie otvory**. Tie sú funkčné a slúžia na prívod dostatočného množstva vzduchu pre beštiu driemajúcu pod kapotou.
**Štandardne sa na prednú časť dodávajú LED svetlomety, no za príplatok môžete získať aj technológiu Matrix**. Tá je charakteristická čiernym prevedením, ktoré dokonale prepája svetlá s masívnym čiernym rámom prednej masky. Z**boku zaujmú najmä obrovské, štandardne dodávané 19-palcové disky kolies. Na nich sú obuté prémiové pneumatiky Pirelli P Zero „Trofeo R“. Ide o semi-slicky, ktoré sú v tomto type auta sériovo dodávané po prvýkrát**.
Vzadu zaujmú najmä poriadne lešenárske rúry, ktoré sú vyústením výfukovej sústavy. RS3 Sedan navyše dostane na veko batožinového priestoru aj kontrastný čierny splitter. Novinkou v prípade modelu RS3 je aj to, že si môžete v konfigurátore navoliť kontrastné lakovanie strechy čiernou farbou. Inak je k dispozícii špeciálne lakovanie Kyalami green a Kemora gray.
### Prémiový navonok aj vo vnútri
V interiéri je štandardne dodávaný digitálny kokpit s veľkosťou až 12,3 palca. Tento displej okrem iného zobrazuje aj otáčkomer formou baru. Pri prepnutí do manuálneho módu sa špeciálny indikátor preradenia mení zo zelenej na žltú a červenú v závislosti od aktuálneho vyťaženia prevodovky a motora.
Nechýba však viacero odkazov na to, v akom aute sedíte. Je tu veľa emblémov RS, špeciálne sedadlá s kontrastným prešívaním. To je možné zvoliť vo viacerých farbách, ako napríklad čierna, červená a vôbec po prvýkrát aj zelená.
Na volante sa nachádza špeciálny indikátor RS, ktorý určuje polohu volantu a nájdeme ho na 12. hodine. Nechýba samozrejme ani tlačidlo RS umožňujúce vodičovi výber z viacerých jazdných režimov. Či už ide o RS Performance, RS Individual alebo o posledný navolený mód. **Ak máte o novinku záujem tak si musíte pripraviť 60 tisíc € za verziu RS3 Sportback a 62 tisíc € za verziu RS3 Sedan. Predobjednávky štartujú už v polovici júla. Dostupnosť nových RS modelov bude koncom tohto roka**.
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia