Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.
Po mesiacoch čakania a fotiek maskovaných prototypov sme sa konečne dočkali. Audi oficiálne ukázalo najsilnejší hothatch nižšej strednej triedy, ktorý prichádza vo forme, ako nikdy pred tým. Ponúkne aj špeciálny DRIFT mód umožňujúci jazdu bokom.
Mesiace čakania na predstavenie vrcholnej verzie modelu A3 Sportback a A3 Sedan sú u konca. Novinka, ktorá pokračuje v prémiovom označení RS so sebou prináša to najlepšie, čo aktuálne Audi môže zákazníkovi ponúknuť. **Pod kapotou totiž nájdeme unikátny 5-valcový motor 2,5 TFSI.** Tento klenot dostal do vienka ešte lepšie papierové špecifikácie, ako tomu bolo u predchodcu.
### 2,5 TFSI ponúkne poriadnu porciu zábavy
**Preplňovaný 5-valec má špecifické zapaľovanie valcov v sérii 1-2-4-5-3 a je naladený na výkon rovných 400 koní alebo 294 kW.** V kombinácii s navýšeným **krútiacim momentom** na úroveň **500 Nm**, **dokáže novú RS3 Sportback a RS3 Sedan vystreliť z 0 na 100 km/h už za 3,8 sekundy**. Samotný agregát má pritom relatívne široké spektrum otáčok, pri ktorých dosahuje maximum krútiaceho momentu. **Zmienených 500 Nm je k dispozícii v rozmedzí 2250 až 5600 otáčok. Následne od 5600 otáčok za minútu nastupuje celé stádo 400 plnokrvníkov**.
Audi sa okrem samotného motoru pohralo aj s prenosom sily na kolesá. **Máme k dispozícii úplne novú dvojspojkovú 7-stupňovú prevodovku vyvinutú špeciálne pre účely modelu RS3. Okrem toho je na zadnej náprave úplná novinka v podaní systému Torque Splitter, ktorý nahradzuje doteraz používaný diferenciál s viaclamelovou spojkou**. Použitie takejto techniky umožňuje novej RS3 lepšiu prácu s výkonom.