Nové Porsche Macan GTS: „Porsche pre ženy“ bolo výrobcom vylepšené, pozrite si kompletnú fotogalériu

Najpredávanejšie Porsche súčasnosti bolo výrobcom vylepšené o lepšie pohony a nový interiér.
Vydané  Text: 
* **Porsche modernizovalo model Macan, vrátane verzie GTS, označuje ho modelovým rokom 2022** * **Macan GTS facelift príde do predaja už v októbri, výrobca ohlásil aj základné ceny** * **Estetické inovácie sú pomerne výrazné najmä vpredu vo verzii, kde Macan dostal rozmerný na prvý pohľad „plastový“ nárazník** Model Macan je najpredávanejšie Porsche súčasnosti, čo koreluje s celosvetovým dopytom po crossoveroch, respektíve malých SUV. Z pohľadu bežného motoristu síce Macan s celkovou dĺžkou takmer päť metrov nie je vôbec malý, ale od väčšieho Cayenne sa líši v podstatnej miere. Rázvor presahujúci 2,8 pritom jednoznačne dáva najavo, že nejde o žiadne kompaktné vozidlo. Od roku 2014 automobilka dodala 600-tisíc exemplárov modelu zákazníkom a zaujímavosťou je, že na najväčšom odbytisku, v Číne, až 60 percent zákazníkov tvoria ženy. A až 80 percent všetkých majiteľov Macanu sú novopečení zákazníci značky Porsche, teda namiesto kedysi vychytenej 911 je ich prvou voľbou práve SUV. To tvrdí Porsche vo svojej tlačovej správe.
Predný pohľad na modernizovaný Porsche Macan GTS, modelový rok 2022. Výrazná čierna predná maska bude v „ľahších“ verziách obsahovať aj farebné prvky s lakom karosérie.
Zadný pohľad na modernizovaný Porsche Macan GTS, modelový rok 2022. Všimnite si nový zadný difúzor, ktorý je zasadený do masívneho čierneho panela, do ktorého po novom patrí aj tabuľka s EČV.
### Porsche Macan, facelift číslo dva Macan sa vyrába od roku 2014 (od modelového roku 2015) a už pred tromi rokmi prišiel s prvým faceliftom. Tento nový, v poradí druhý facelift, má za cieľ ešte zatraktívniť vozidlo, aby bolo schopné držať krok s konkurentmi od Audi, BMW, Mercedesu či Volva. Zdá sa, že model zo Zuffenhausenu vie byť naďalej príťažlivý, hoci sú inovácie na prvý pohľad iba menej významné. V prvom rade sú to vylepšenia predných partií, ktoré si všimnete. V prezentovanom modeli Macan GTS môžete vidieť nové usporiadanie členitej prednej masky, v niektorých vyhotoveniach so zdanlivým rozsiahlym oplastovaním. Čierna farba je však v tomto prípade použitá na vizuálne zvýraznenie šírky kapoty. Zadné partie potom obsahujú nový zadný difúzor s väčším využitím čiernej farby, po novom je v ňom zakomponovaná aj tabuľka s evidenčným číslom. Drubným vylepšením prešiel aj tvar zadného strešného spojlera. ### Interiér s viac dotykovými plochami
Interiér nového špičkového Macan GTS 2022 už ponúka senzorové tlačidlá na stredovej konzole. Zvyšok interiéru ostáva viacmenej zachovaný.
Interiér nového Macanu fakticky vychádza z toho, ktorý sme videli v roku 2019 a tiež z toho prvého z roku 2014. Výrobca zachoval masívnu stredovú konzolu s početnými tlačidlami (tiež sú však po novom senzorové/dotykové), analógový ciferník hodín na vrchole palubnej dosky, trojramemný volant či tradičné pákové vyhotovenie ovládača automatickej prevodovky.
Analógový ciferník na palubnej doske sa stáva štandardnou výbavou Macanu.
Podľa slov výrobcu však Macan ponúka novú koncepciu ovládania, čím poukazuje práve na senzorové tlačidla na dosah pravej ruky pri ľavostrannom riadení. Infotainment Porsche Communication Management (PCM) sa zobrazuje na Full HD obrazovke s uhlopriečkou 10,9 palca, podporuje hlasové ovládanie. Interiér si bude možné zadovážiť v troch farebných vyhotoveniach (Gentian Blue, Papaya a Crayon) a v pakete GTS Sport vodiča potešia napríklad 18-smerové elektronicky nastaviteľné sedadlá, vnútorný paket Carbon, čalúnenie Race-Tex s rozšírenými koženými prvkami, rôzne predmety s kontrastným prešívaním a nápisy GTS v zelenej farbe Python Green. ### Nové motory **Vrcholom ponuky je Macan GTS**. Jeho 2,9-litrový motor V6 biturbo teraz poskytuje **max. výkon 324 kW (440 k)**, čo je nárast o 44 kW (60 k). Šprint z 0 na 100 km/ h zvládne už za 4,3 sekundy, ak je vybavený balíkom Sport Chrono, a dosiahne maximálnu rýchlosť 272 km/h. Cenovo dostupnejší **Macan S** je teraz tiež vybavený 2,9-litrovým motorom V6 biturbo, ktorý produkuje o 20 kW (26 k) vyšší výkon ako predtým, a to **max. 280 kW (380 k)**. Táto verzia akceleruje z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy, pričom dosahuje maximálnu rýchlosť až 259 km/h. Novovyvinutý **preplňovaný štvorvalec s výkonom 195 kW (265 k)** predstavuje vstupenku do sveta Macanu. Štandardný šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,2 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 232 km/h. Všetky motory sú spojené so **sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK** a pohonom všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM). Pre modely Macan S a GTS je už v sérii pripravený podvozok s tlmičmi Porsche Active Suspension Management (PASM), v základnom Macane sú za príplatok.
Vylepšený Porsche Macan GTS bude v predaji ešte tento rok.
### Ceny a dostupnosť Porsche už ohlásilo ceny a dostupnosť nového Macanu. Nové modely Macan sú k dispozícii na objednávku už teraz a do európskeho predaja sa dostanú od začiatku októbra 2021. Doma v Nemecku ceny začínajú na 62 917 eur pre Macan, 71 723 eur pre Macan S a 88 264 eur pre Macan GTS, to už vrátane daní. Očakávame, že slovenské ceny budú od tých nemeckých mierne líšiť, ale pomerovo by malo ísť o malé rozdiely.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk