Prvá jazda na Hyundai Bayon: aká je pravda o vnútornom priestore a výkone trojvalcov?
Bayon je deviaty model značky Hyundai ponúkaný na Slovensku a zároveň najmenšie SUV v jeho portfóliu. Prečo by mal na trhu uspieť, keď už dnes má silnú konkurenciu? A ako sa vlastne líši od modelu Kona?
Vydané Text: Erik Stríž
- Hyundai Bayon je najnovší model značky pre európsky trh, vyrába sa v Turecku (Hyundai Assan O.S.)
- Na Slovensku sa už predáva od akciových 14 490 eur (cenník Hyundai Bayon tu) vo verzii s motorom 1,2i (62 kW)
- Najlepšie vybavený model je mild-hybrid 1,0 T-GDi MHEV STYLE za akciových 20 890 eur
- V predaji je aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7DTC
- Vyskúšali sme verziu s benzínovým motorom 1.0 T-GDi s max. výkonom 73,50 kW s automatickou prevodovkou
Hlavné rozdiely medzi modelmi i20, Bayon a Kona, ako ich uviedla spoločnosť Hyundai
Kľúčové vlastnosti
- ponúka výhradne benzínové motory, základom je atmosférický (bez turba) 1,2 MPi, ďalšie sú litrové trojvalce;
- nami testovaný model mal trojvalec s max. výkonom 73,50 kW
- základom je manuálna 6-stupňová prevodovka, k dispozícii je aj inteligentná prevodovka 6 iMT a tiež automat DTC;
- Hyundai Bayon rozmery: 4 180 × 1 775 × 1 500 mm (so strešnými lyžinami, ktoré sú už v sériovej výbave);
- rázvor má kompaktnú dĺžku 2 580 mm;
- minimálna svetlá výška podvozka je 165 mm, je vyšší o 2,5 centimetra ako Kona;
- Vpredu je tradične náprava typu MacPherson, vzadu sú spriahnutá náprava so skrutnou priečkou;
- batožinový priestor dosahuje až 411 litrov, po sklopení sedadiel 1 205 litrov.
Hyundai Bayon síce konštrukčne vychádza z hatchbacku i20, ale karosársky má pripomínať viac Konu, preto výrobca zvolil aj dizajn zodpovedajúci jej SUV modelom.
Minimálna svetlá výška podvozka je 165 mm, je vyšší o 2,5 centimetra ako Kona
Predné sedadlá majú pomerne výrazne bočnice na sedákoch, ale ide o relatívne jednoduché základné sedenie. Sedadlá sú primerane priestranné, mne s výškou 175 cm a priemernou postavou celkom vyhovovali.
Dozadu sa pohodlne usadia dvaja dospelí alebo tri deti. Na kolená je naozaj dosť miesta, na fotke s širokouhlým objektívom to nie je vidieť najlepšie.
Oceňujeme tlmiče s mäkkými dorazmi a celkovo komfortne naladený podvozok. Naopak, pri dynamickej jazde dosť skoro narazíte na jeho limity.
Takto to vyzerá, keď sa posadíte za sedadlo vodiča s telesnou výškou ~175 cm.
Pracovisko vodiča je moderné, povrchové materiály sú hodnotné, celková ergonómia je výborná. Digitálny prístrojový panel je prehľadný, ponúka štyri grafické vyhotovenia nadväzujúce na jazdné režimy, infotainment je intuitívny, sedadlá sú jednoduchšie, nemám dôvod na kritiku.
Volant skoro ako v novom Tucsone, priestor ako v i20. Oceňujeme prehľadný prístrojový panel (nie je v základnej výbave) a 8-palcový infotainment s navigáciou.
Model Bayon v optimálnej miere kombinuje moderné senzorové a dotykové plochy s mechanickými tlačidlami, ponúka tak veľmi dobrú ergonómiu.
Hyundai nezabudol ani na dva háčiky pre zavesenie nákupných tašiek, kotviace oká, sieťku a nástenné popruhy, steny sú plastové, preto sa ľahko čistia. A strešné lyžiny sú už v základnej výbave, palec hore.
V základnej výbave sú halogénové svetlá a LED denné svietenie, od výbavy, Full LED je v sérii aj vo stupni výbavy Style
Odzadu si Bayon ľahko pomýlite s i20, spredu však určite nie
Motorizácie a technické údaje HYUNDAI BAYON
1.2 MPi | 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi MHEV | |
Motor | atmosférický benzínový R4, 1 197 cm³ | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³ | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³, 48 V mild-hybrid |
Výkon | 61,8 kW (84 k) pri 6 000 ot./min. | 73,5 kW (100 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. | 88,3 kW (120 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. |
Krútiaci moment | 118 Nm pri 4 200 ot./min. | 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. | 170 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. (200 Nm pri DCT) |
Prevodovka | 5-stupňová manuálna | 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická DCT | 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická DCT |
Pohon a podvozok | pohon predných kolies, vpredu náprava McPherson, vzadu spriahnutá náprava so skrutnou priečkou, Pneu: 185/65 R15, 195/55 R16, 205/55 R17, Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením | ||
Batožinový priestor | 411 / 1 205 dm³ | ||
Rozmery | 4 180×1 775×1 500 mm, rázvor 2 580 mm | ||
Pohotovostná/celková hmotnosť | 1 045-1 155/1 580 kg | 1 095-1 230/1 660 kg | 1 145-1 255/1 680 kg |
Najvyššia rýchlosť | 165 km/h | 180-183 km/h | 185 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 13,5 s | 10,7-11,7 s | 10,4 s |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 5,5-5,7 l/100 km | 5,4-5,7 l/100 km | 5,2 – 5,5/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 124-129 g/km | 122-129 g/km | 118 – 125 g/km |
Cena od | 14 490 € | 15 190 € | 20 890 € |
Aktualita, Aktualne, Crossover, Hyundai, Hyundai Bayon, Lacné Suv, Lacný Crossover, Malé Suv, Prvá Jazda, Skúsenosti, Slovensko, Sprava, Správy, Suv, Test
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia